Skip to main content

Consumer Behaviour (5 cr)

Code: 3Y00CF23-3002

General information


Enrolment period
02.07.2016 - 04.09.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2016 - 07.12.2016
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree in Service Business and Project Management
Teachers
Mika Boedeker
Person in charge
Mika Boedeker
Course
3Y00CF23

Objectives (course unit)

The student knows and understands
- the key factors of consumer behaviour related to buying and consuming services.
The student is able to
- take into consideration and apply the relevant features of consumer behaviour when planning, developing and implementing service business.

Content (course unit)

Development of the conception of a consumer, meaning to the business, levels of decision making, buying decision process, related internal factors, related buying situation factors, related external factors.

Exam schedules

Tentti vaihtoehtoinen suoritustapa. Suorittamisesta ja ajankohdasta sovitaan erikseen.
Uusintatentit Liiketoiminta ja palvelut -yksikön yleisinä tenttipäivinä TenttiWilhossa (http://tilmo.tamk.fi/opiskelijat/index.asp) tarkemmin ilmoitettavan mukaisesti. Ilmoittautuminen uusintoihin TenttiWilhossa.

Evaluation methods and criteria

1) Teemakohtaiset ryhmäraportit, arviointi 0-5, osuus kokonaisarvosanasta 50 %.
2) Yksilökohtainen, soveltava essee tai suunnitelma, arviointi 0-5, osuus kokonaisarvosanasta 50 %.
3) Tentti, vaihtoehtoinen suoritustapa teemakohtaisille ryhmäraporteille, arviointi 0-5, osuus kokonaisarvosanasta 50 %.
Opintojakson suorittamiseksi kaikki kohdat 1-3 on suoritettava hyväksyttävästi.

Teaching methods

Virikeluennot, PBL-tyylinen työskentely pienryhmissä.

Learning materials

Opetusta ja oppimista tukeva Tabula-toteutus.
Kirjallisuus:
1) Solomon [et al.] 2010. Consumer behaviour: a European perspective.
2) Ajankohtaiset lähteet opiskelijan oman valinnan mukaan (esseetehtävä).
3) Muu opintojaksolla ilmoitettava materiaali.

Student workload

Lähiopetus 24 h. Itsenäinen työskentely 110 h. Kuormittavuus yhteensä 134 h.

Completion alternatives

Sovittava erikseen. Ks. myös tentti.

Practical training and working life cooperation

Teemakohtaisia ryhmäharjoituksia mahdollisuus soveltaa opiskelijan oman (tai muun opiskelijan tunteman) organisaation kehittämiseksi. Opiskelijat laativat (omaan) työelämäympäristöön liittyvän suunnitelman/esseen.

International connections

Opiskelumateriaalit suurelta osin englanninkielisiä.

Further information

Ylemmän AMK-tutkinnon opintojakso.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei tunnista eikä osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ei läpäise tenttiä ja/tai ei toimita vaadittuja muita suorituksia vähintään tyydyttävällä tasolla.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet tyydyttävästi, mutta tiedoissa ja taidoissa onkin useammalla alueella vielä kehitettävää. Opiskelija tunnistaa, osaa auttavasti määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelijalla on minimivalmiudet soveltaa oppimaansa.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on erinomaiset valmiudet soveltaa oppimaansa.

Go back to top of page