Skip to main content

Teachers in Society (3cr)

Code: 1L00BQ60-3037

General information


Enrolment period
02.07.2015 - 31.12.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2015 - 31.12.2016
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Professional Teacher Education
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Teacher Education
Teachers
Maarit Kolari
Course
1L00BQ60

Objectives (course unit)

Opettajaopiskelija

- kuvailee ja arvioi koulutuksen yhteiskunnallista tarkoitusta ja merkitystä
- arvioi itseään opettajien ammattikunnan jäsenenä ja koulutuksen arvoperustan toteuttajana
- kuvailee median merkitystä yhteiskunnallisena vaikuttajana ja kasvattajana sekä hyödyntää mediaa oman ammattialansa näkökulmasta
- kuvailee eri yhteistyö- ja verkostotahojen merkitystä opettajalle ja opiskelijalle
- kuvailee eri työyhteisöjen yhteistyötapoja ja arvioi niiden tuloksellisuutta opettajan työn ja opiskeluprosessien kehittämisen kannalta.

Content (course unit)

Ydinkysymyksiä

- Millä perusteilla ammatillinen opettaja on yhteiskunnallinen vaikuttaja?
- Minkälaisia yhteiskunnallisia tehtäviä koulutuksella on?
- Mitä ovat verkostotyön periaatteet ja toimintatavat
- Mitä tarkoittaa koulutuksen nivelvaiheiden tuki ja miten se toteutuu
- Minkälaisia mahdollisuuksia tieto- ja viestintäteknologia ja sosiaalinen media tuovat monialai-seen ja verkostomaiseen yhteistoimintaan?

Exam schedules

Ei tenttejä.

Assessment methods and criteria

Itse-, vertais- ja opettajan arviointi. Painotetaan osallistavaa, dialogista arviointia.
Arvioinnin perusta: TAMKin opettajankoulutuksen Opetussuunnitelman 2015 arviointitaulukko. Arviointi perustuu opettajan ydinosaamisiin: arviointiosaaminen, kulttuuriosaaminen, ohjaamisosaaminen, kumppanuusosaaminen, hyvinvointosaaminen.
Hyväksytty suoritus edellyttää vähintään kuvailevan tason osaamista, ks. OPS arviointitaulukko.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Itsenäistä työskenntelyä, pienryhmätyöskentelyä, luentoja.

Learning materials

Ks. OPS, jossa on kerrottu opintojakson kirjallisuus ja muut lähteet. Lisäksi opettajan ja opiskelijoiden yhdessä valitsemia julkaisuja ja muuta opetusmateriaalia.

Student workload

Opintojakson laajuus on 3 op, 81 tuntia opiskelijan työtä.

Completion alternatives

Sovitaan tarvittaessa vastuuopettajan kanssa.

Further information

Opintojakson toteutus: Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä lähipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.

Hyväksilukeminen: Opintojakso voidaan hyväksilukea aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisella ja tunnustamisella (ahot).

Osaamisen arvioinnissa käytetään Seminaari 3:n yhteydessä olevaa arviointitaulukkoa.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Itse-, vertais- ja opettajan arviointi. Painotetaan osallistavaa, dialogista arviointia.
Arvioinnin perusta: TAMKin opettajankoulutuksen Opetussuunnitelman 2015 arviointitaulukko. Arviointi perustuu opettajan ydinosaamisiin: arviointiosaaminen, kulttuuriosaaminen, ohjaamisosaaminen, kumppanuusosaaminen, hyvinvointosaaminen.
Hyväksytty suoritus edellyttää vähintään kuvailevan tason osaamista, ks. OPS arviointitaulukko.

Go back to top of page