Teachers in Society (3cr)
Code: 1L00BQ60-3037
General information
- Enrolment period
- 02.07.2015 - 31.12.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2015 - 31.12.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
- Teachers
- Maarit Kolari
- Course
- 1L00BQ60
Objectives (course unit)
Opettajaopiskelija
- kuvailee ja arvioi koulutuksen yhteiskunnallista tarkoitusta ja merkitystä
- arvioi itseään opettajien ammattikunnan jäsenenä ja koulutuksen arvoperustan toteuttajana
- kuvailee median merkitystä yhteiskunnallisena vaikuttajana ja kasvattajana sekä hyödyntää mediaa oman ammattialansa näkökulmasta
- kuvailee eri yhteistyö- ja verkostotahojen merkitystä opettajalle ja opiskelijalle
- kuvailee eri työyhteisöjen yhteistyötapoja ja arvioi niiden tuloksellisuutta opettajan työn ja opiskeluprosessien kehittämisen kannalta.
Content (course unit)
Ydinkysymyksiä
- Millä perusteilla ammatillinen opettaja on yhteiskunnallinen vaikuttaja?
- Minkälaisia yhteiskunnallisia tehtäviä koulutuksella on?
- Mitä ovat verkostotyön periaatteet ja toimintatavat
- Mitä tarkoittaa koulutuksen nivelvaiheiden tuki ja miten se toteutuu
- Minkälaisia mahdollisuuksia tieto- ja viestintäteknologia ja sosiaalinen media tuovat monialai-seen ja verkostomaiseen yhteistoimintaan?
Exam schedules
Ei tenttejä.
Assessment methods and criteria
Itse-, vertais- ja opettajan arviointi. Painotetaan osallistavaa, dialogista arviointia.
Arvioinnin perusta: TAMKin opettajankoulutuksen Opetussuunnitelman 2015 arviointitaulukko. Arviointi perustuu opettajan ydinosaamisiin: arviointiosaaminen, kulttuuriosaaminen, ohjaamisosaaminen, kumppanuusosaaminen, hyvinvointosaaminen.
Hyväksytty suoritus edellyttää vähintään kuvailevan tason osaamista, ks. OPS arviointitaulukko.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Itsenäistä työskenntelyä, pienryhmätyöskentelyä, luentoja.
Learning materials
Ks. OPS, jossa on kerrottu opintojakson kirjallisuus ja muut lähteet. Lisäksi opettajan ja opiskelijoiden yhdessä valitsemia julkaisuja ja muuta opetusmateriaalia.
Student workload
Opintojakson laajuus on 3 op, 81 tuntia opiskelijan työtä.
Completion alternatives
Sovitaan tarvittaessa vastuuopettajan kanssa.
Further information
Opintojakson toteutus: Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä lähipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.
Hyväksilukeminen: Opintojakso voidaan hyväksilukea aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisella ja tunnustamisella (ahot).
Osaamisen arvioinnissa käytetään Seminaari 3:n yhteydessä olevaa arviointitaulukkoa.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Itse-, vertais- ja opettajan arviointi. Painotetaan osallistavaa, dialogista arviointia.
Arvioinnin perusta: TAMKin opettajankoulutuksen Opetussuunnitelman 2015 arviointitaulukko. Arviointi perustuu opettajan ydinosaamisiin: arviointiosaaminen, kulttuuriosaaminen, ohjaamisosaaminen, kumppanuusosaaminen, hyvinvointosaaminen.
Hyväksytty suoritus edellyttää vähintään kuvailevan tason osaamista, ks. OPS arviointitaulukko.