Marketing Planning and Management (5 cr)
Code: 3H-331-3003
General information
- Enrolment period
- 10.06.2016 - 22.08.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2016 - 31.12.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
After completing the course students will be able to
- explain what are the main marketing management areas and what is the role of marketing planning in companies’ strategic planning and management
- execute and evaluate marketing plans
- monitor marketing efficiency and profitability
- apply their marketing planning and management knowledge into practice
Content (course unit)
What does marketing management include?
What factors need to be taken into consideration when planning marketing?
How to evaluate marketing efficiency and profitability?
Prerequisites (course unit)
2. year studies or similar skills and knowledge.
Exam schedules
Kotitentin palautusajankohta marraskuun lopussa. Markkinointiprojektiin liittyvät esitykset kolmella viimeisellä lähiopetuskerralla.
Evaluation methods and criteria
Kotitentti (2 op) sisältää lähiopetukseen ja sen aineistoihin liittyviä tehtäviä sekä itsenäistä tiedonhakua (5 tehtävää). Opiskelijat jättävät vastaukset teoriaosuuden loputtua marraskuun lopussa. Arviointi perustuu vertaisarvioon ja vastausten laatuun sisällön ja lähteiden osalta. Tabulassa tehtävät kerrottu tarkemmin.
Käytännön markkinointiprojekti raportteineen, 3 op. Arvioinnissa huomiota projektin vaativuuteen, opiskelijan osoittamaan luovuuteen, onnistuneeseen raportointiin ja saavutettuihin tuloksiin.
Teaching methods
- Opiskelijalähtöiset vierailijat tai vierailut ja esitykset pienryhmissä
- Tuntiharjoitukset ja luentoja tukeva kotitentti
- Yritykselle toimeksiannosta laadittava käytännön markkinointiprojekti
Learning materials
Itsenäistä tiedonhakua ja tunnilla ilmoitettuja aineistoja.
Student workload
Kotitentti: lähiopetus n. 20 tuntia, itsenäinen työ n. 30 tuntia.
Markkinointiprojekti: ohjatut työskentelytunnit ja esitystunnit n. 18 tuntia, itsenäinen/ryhmän työskentely 60 tuntia.
Content scheduling
Aluksi teoriaosuus tehtävineen ja tämän jälkeen markkinointiprojektin toteuttaminen.
Completion alternatives
Kotitentin voi korvata tenttimällä kaksi kirjaa (toinen markkinoinnin johtamisesta ja toinen markkinoinnin erityisalueesta). Kirjat hyväksytettävä opettajalla. Tentti yleisenä tenttipäivänä.
Practical training and working life cooperation
Yritysvierailijoita ja työelämälähtöisiä tehtäviä sekä markkinointiprojekti.
International connections
Kansainvälinen vierailijaluennoitsija mahdollinen.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei osoita riittävää markkinoinnin suunnittelun ja johtamisen osaamista.
Molemmat osiot sekä markkinoinnin teoria että markkinointiprojekti että tulee suorittaa hyväksyttävästi.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija saavuttaa opintojakson vaatimukset perustasolla. Opiskelija ymmärtää opintojakson aihealueen käsitteitä ja malleja sekä pystyy hahmottamaan niiden välisiä lainalaisuuksia. Opiskelija on palauttanut suoritukset myöhästyneinä tai puutteellisina.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa hyödyntää aihealueen sisältöä hyvällä tasolla. Opiskelija osaa määritellä aihepiirin teemoja ja malleja sekä pystyy soveltamaan opittuja aihealueita käytännössä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut aihealueen tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija on sisäistänyt oppimansa ja pystyy analysoimaan ja soveltamaan aihealueen teemoja laaja-alaisesta myös käytännössä.