Skip to main content

Learning Environment Practice (3cr)

Code: 1L00BQ55-3034

General information


Enrolment period
02.07.2015 - 31.12.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2015 - 14.12.2015
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Professional Teacher Education
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Teacher Education
Teachers
Leena Mäkelä
Person in charge
Leena Mäkelä
Course
1L00BQ55

Objectives (course unit)

Opettajaopiskelija

- kuvailee ja arvioi erilaisia ammatillisen koulutuksen toiminta- ja oppimisympäristöjä
- arvioi erilaisia oppimisympäristöjä ja niiden mahdollistamaa osaamista omalla koulutusalalla
- tunnistaa oppilaitoksissa olevia erilaisia toimintakulttuureita ja perustelee niiden vaikutusta opettajan työhön.

Content (course unit)

Ydinkysymyksiä

- Miten rakennetaan tarkoituksenmukaisia oppimisympäristöjä omalla koulutusalalla?
- Miten koulutusalallani voidaan rakentaa oppimista edistäviä oppimisympäristöjä?
- Miten opettaja voi vaikuttaa erilaisten oppimis- ja toimintaympäristöjen ja oppilaitoskulttuurin rakentumiseen?
- Miten esteettömyyttä/saavutettavuutta edistetään oppimisympäristöissä?

Exam schedules

Tehtävien palautusajankohdat ilmoitetaan Tabulassa.

Assessment methods and criteria

Arviointi tapahtuu 2015 opinto-oppaan Opintokokonaisuus 1 arviointitaulukon mukaan (s. 22).

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Perehtyminen oppimisympäristöihin (väh. 7, joukossa myös virtuaalisia ympäristöjä) ja tulosten raportointi pienryhmässä sekä opettajuuden käsikirjaan.

Learning materials

Opintojaksoon liittyvä kirjallisuus, 2015 OPS s. 23.
Oma aktiivinen tiedonhaku ja -jakaminen.

Student workload

Vierailut ja haastettelut oppimisympäristöihin perehtymisessä. Ryhmäraportin laatiminen sekä aineston tuottaminen Opettajuuden käsikirjaan.

Content scheduling

Opiskelija laatii oppimisympäristöharjoittelulle suunnitelman tavoitteineen ja valitsee perehtymisteemat seuraavista:

- erilaiset oppimis-, toiminta ja kasvuympäristöt
- opiskelijoiden moninaisuus, monikulttuurisuus ja kansainvälisyys
- taitojen oppiminen
- työpaikoilla tapahtuva oppiminen
- opiskelun tuen järjestäminen ja opintojen ohjaus
- opiskelijahuolto
- inklusiivinen lähestymistapa
- opiskelun nivelvaiheet
- yritysyhteistyö
- oppilaitosten erilaiset kokoukset
- hyvinvointia tukevat käytänteet oppilaitoksissa
- oppilaitoksen toimintaa ohjaavat asiakirjat
- nuorisokulttuurit
- kansalaisvaikuttaminen

Further information

Opintojakson tiedottamisen ja tehtävien antamisen ja palauttamisen keskeinen työkalu on TAMKin virtuaalinen oppimisympäristö Tabula. Muiden verkkotyökalujen/ sosiaalisen median käytöstä sovitaan erikseen.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Arviointi tapahtuu 2015 opinto-oppaan Opintokokonaisuus 1 arviointitaulukon mukaan (s. 22) Seminari 1 -jakson yhteydessä.

Go back to top of page