Skip to main content

Cultural Diversity of Educational Institutions (4cr)

Code: 1L00BQ53-3035

General information


Enrolment period
02.07.2015 - 31.12.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2015 - 14.12.2015
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Professional Teacher Education
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Teacher Education
Teachers
Leena Mäkelä
Person in charge
Leena Mäkelä
Course
1L00BQ53

Objectives (course unit)

Opettajaopiskelija

- kehittää omaa vuorovaikutusosaamistaan yhteisön jäsenenä monimuotoisissa oppimisympäristöissä
- toimii monipuolisesti vuorovaikutuksessa monenlaisten opiskelijoiden kanssa
- käyttää viestintä- ja vuorovaikutusteoreettista tietoa kuvaillessaan ja arvioidessaan oppilaitoksen käytänteitä
- arvioi opetussuunnitelman mukaista opetusta erilaisissa oppimisympäristöissä
- arvioi tieto- ja viestintäteknologian ja sosiaalisen median käyttöä oppilaitoksen toiminnassa.

Content (course unit)

Ydinkysymyksiä

- Miten oppilaitoksen pedagogista toimintaa arvioidaan ja kehitetään?
- Minkälaisia yhteistoiminnan ja yhteisöllisyyden muotoja ylläpidetään?
- Mikä on piilo-opetussuunnitelma ja miten se vaikuttaa opettajan työssä?
- Mitä tarkoittaa oppilaitoksen toimintakulttuuri ja miten se suuntaa opettajan työtä?
- Miten oppilaitoksen toimintakäytänteet ovat yhteydessä hyvinvointiin, työssä jaksamiseen ja opintoihin kiinnittymiseen?
- Miten erilaiset ammatillisen keskustelun tavat näkyvät organisaation käytänteissä?

Exam schedules

Tehtävien aikataulut ilmoitetaan Tabulassa.

Assessment methods and criteria

Arviointi tapahtuu 2015 opinto-oppaan Opintokokonaisuus 1 arviointitaulukon mukaan (s. 22).

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Osallistava pedagogiikka, itsenäinen työskentely ja pienryhmä työskentely lähipäivinä ja muissa pienryhmätapaamisissa sekä etäopiskelussa. Opiskelijat rakentavat, jakavat ja arvioivat aktiivisesti tietoa ja kokemuksia aihepiiristä. Ryhmänopettajan rooli on ohjauksellinen.

Learning materials

Opintojaksoon liittyvä kirjallisuus, 2015 OPS s. 23.
Oma aktiivinen tiedonhaku ja -jakaminen.

Student workload

- Osallistuminen lähipäiviin
- Yksilö- ja pienryhmätehtävät, jotka suunnitellaan yhdessä opiskelijoiden kanssa.

Content scheduling

Sisältö rakentuu ydinkysymysten kautta:

- Miten oppilaitoksen pedagogista toimintaa arvioidaan ja kehitetään?
- Minkälaisia yhteistoiminnan ja yhteisöllisyyden muotoja ylläpidetään?
- Mikä on piilo-opetussuunnitelma ja miten se vaikuttaa opettajan työssä?
- Mitä tarkoittaa oppilaitoksen toimintakulttuuri ja miten se suuntaa opettajan työtä?
- Miten oppilaitoksen toimintakäytänteet ovat yhteydessä hyvinvointiin, työssä jaksamiseen ja opintoihin kiinnittymiseen?
- Miten erilaiset ammatillisen keskustelun tavat näkyvät organisaation käytänteissä?

Further information

Opintojakson tiedottamisen ja tehtävien antamisen ja palauttamisen keskeinen työkalu on TAMKin virtuaalinen oppimisympäristö Tabula. Muiden verkkotyökalujen/ sosiaalisen median käytöstä sovitaan erikseen.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Arviointi tapahtuu 2015 opinto-oppaan Opintokokonaisuus 1 arviointitaulukon mukaan (s. 22) Seminari 1 -jakson yhteydessä.

Go back to top of page