Cultural Diversity of Educational Institutions (4cr)
Code: 1L00BQ53-3035
General information
- Enrolment period
- 02.07.2015 - 31.12.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2015 - 14.12.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
Objectives (course unit)
Opettajaopiskelija
- kehittää omaa vuorovaikutusosaamistaan yhteisön jäsenenä monimuotoisissa oppimisympäristöissä
- toimii monipuolisesti vuorovaikutuksessa monenlaisten opiskelijoiden kanssa
- käyttää viestintä- ja vuorovaikutusteoreettista tietoa kuvaillessaan ja arvioidessaan oppilaitoksen käytänteitä
- arvioi opetussuunnitelman mukaista opetusta erilaisissa oppimisympäristöissä
- arvioi tieto- ja viestintäteknologian ja sosiaalisen median käyttöä oppilaitoksen toiminnassa.
Content (course unit)
Ydinkysymyksiä
- Miten oppilaitoksen pedagogista toimintaa arvioidaan ja kehitetään?
- Minkälaisia yhteistoiminnan ja yhteisöllisyyden muotoja ylläpidetään?
- Mikä on piilo-opetussuunnitelma ja miten se vaikuttaa opettajan työssä?
- Mitä tarkoittaa oppilaitoksen toimintakulttuuri ja miten se suuntaa opettajan työtä?
- Miten oppilaitoksen toimintakäytänteet ovat yhteydessä hyvinvointiin, työssä jaksamiseen ja opintoihin kiinnittymiseen?
- Miten erilaiset ammatillisen keskustelun tavat näkyvät organisaation käytänteissä?
Exam schedules
Tehtävien aikataulut ilmoitetaan Tabulassa.
Assessment methods and criteria
Arviointi tapahtuu 2015 opinto-oppaan Opintokokonaisuus 1 arviointitaulukon mukaan (s. 22).
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Osallistava pedagogiikka, itsenäinen työskentely ja pienryhmä työskentely lähipäivinä ja muissa pienryhmätapaamisissa sekä etäopiskelussa. Opiskelijat rakentavat, jakavat ja arvioivat aktiivisesti tietoa ja kokemuksia aihepiiristä. Ryhmänopettajan rooli on ohjauksellinen.
Learning materials
Opintojaksoon liittyvä kirjallisuus, 2015 OPS s. 23.
Oma aktiivinen tiedonhaku ja -jakaminen.
Student workload
- Osallistuminen lähipäiviin
- Yksilö- ja pienryhmätehtävät, jotka suunnitellaan yhdessä opiskelijoiden kanssa.
Content scheduling
Sisältö rakentuu ydinkysymysten kautta:
- Miten oppilaitoksen pedagogista toimintaa arvioidaan ja kehitetään?
- Minkälaisia yhteistoiminnan ja yhteisöllisyyden muotoja ylläpidetään?
- Mikä on piilo-opetussuunnitelma ja miten se vaikuttaa opettajan työssä?
- Mitä tarkoittaa oppilaitoksen toimintakulttuuri ja miten se suuntaa opettajan työtä?
- Miten oppilaitoksen toimintakäytänteet ovat yhteydessä hyvinvointiin, työssä jaksamiseen ja opintoihin kiinnittymiseen?
- Miten erilaiset ammatillisen keskustelun tavat näkyvät organisaation käytänteissä?
Further information
Opintojakson tiedottamisen ja tehtävien antamisen ja palauttamisen keskeinen työkalu on TAMKin virtuaalinen oppimisympäristö Tabula. Muiden verkkotyökalujen/ sosiaalisen median käytöstä sovitaan erikseen.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Arviointi tapahtuu 2015 opinto-oppaan Opintokokonaisuus 1 arviointitaulukon mukaan (s. 22) Seminari 1 -jakson yhteydessä.