As a gastrotourist in the world (8 cr)
Code: 8T00CP92-3001
General information
- Enrolment period
- 05.12.2014 - 09.01.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 14.01.2015 - 10.04.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 8 cr
- Local portion
- 6 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 12 - 25
Objectives (course unit)
Opiskelija osaa
- gastromatkailun keskeiset käsitteet
- käyttää gastronomiaa matkailuvalttina
- osaa tuotteistaa moniaistisia elämyksiä.
Content (course unit)
Mikä on gastromatkailun merkitys?
Miten elämyksellisyys näkyy gastronomiassa?
Miten erilaiset kulttuurit näkyvät gastronomiassa?
Miten gastronomian ja matkailun voi tuotteistaa?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Osaa tunnistaa gastromatkailuun liittyvät käsitteet. Osaa tuottaa eri kulttuurien gastronomiaa suunnitelmien mukaan. Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta. Tarkastelee ja arvioi palautetta pääasiassa omasta näkökulmastaan.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Osaa jäsentää gastromatkailuun liittyvät käsitteet ja ymmärtää niiden merkityksen toimialalla. Osaa hyödyntää ruokaa ja juomaa matkailuvalttina asiakaslähtöisesti. Osaa vertailla ja arvioida gastromatkailutuotteita liikeidean huomioiden. Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Ymmärtää gastromatkailun merkityksen toimialan kehittämisessä. Osaa tuottaa elämyksellisiä gastromatkailutuotteita asiakaslähtöisesti, taloudellisesti ja kannattavasti erilaiset liikeideat huomioiden. Osaa analysoida palautetta ja sitoutuu itsensä sekä tiiminsä kehittämiseen. Osaa toimia joustavasti palveluprosessissa kannattavuuden huomioiden.
Exam schedules
Perjantai 10.4.2015 klo 8-11
Evaluation methods and criteria
3 op
-ammatillinen osallistuminen S
-matkamessutehtävä S
-tiimitehtävät 50 %
-henkilökohtainen tentti 50 %
5 op
-ammatillinen osallistuminen 40 %
-matkamessutehtävä S
-tiimitehtävät 35 %
-henkilökohtainen tentti 25 %
Teaching methods
-luennot
-messut
-tiimityö
-käytännön harjoitukset
-projekti
Student workload
A): 3 op:n toteutus suunnattu kaikille, painotus gastromatkailussa ja kulttuurissa + tapahtuman järjestämisessä
-lähiopetus 1,5 op
-itsenäinen työ 1,5 op
B): 5 op:n toteutus, joka on suunnattu ensisijaisesti 2. vuoden opiskelijoille, jotka eivät ole olleet gastronomy-toteutuksessa (Koneet ja laitteet) mutta myös muille. Painotus on erikoisruuissa, saliruuanvalmistuksessa, viineissä ja drinkeissä.
Gastromatkan suunnittelu itsenäistä työskentelyä + toteutuskerta
-lähiopetus 2,5 op
-itsenäinen työ 2,5 op
Content scheduling
3. periodi
Ke 14.1.2015 8-11 Aloitus, tehtävät, teoriaa A) + B)
Pe 16.1.2015 9.15–19.00 Matkamessut, lähtö TAMKista G-talon edestä, A) + B)
Pe 23.1.2015 8-17 itsenäistä tiimiopiskelua
Ke 28.1.2015 8-14 A), matkamessutehtävät + tiimitehtävien välitarkastelu
Pe 30.1.2015 8-17 keittiö + Sali B) Gastromatkalla Aasiassa
Ke 4.2.2015 8-11 itsenäistä tiimiopiskelua
Pe 6.2.2015 8-11 A) tiimitehtävien esittely
Ke 11.2.2015 8-11 itsenäistä tiimiopiskelua
Pe 13.2.2015 8-17 itsenäistä tiimiopiskelua
Ke 18.2.2015 8-11 A) tiimitehtävien esittely
Pe 20.2.2015 8-17 Itsenäistä tiimiopiskelua
Ke 4.3.2015 8-14 keittiö + Sali B) ”Gastronominen puuhapäivä”
Pe 6.3.2015 8-17 keittiö + Sali B) Gastroturistina maailmalla - toteutukset
4. periodi
Pe 13.3.2015 8-17 keittiö + Sali B) Gastroturistina maailmalla -toteutukset
Pe 20.3.2015 8-17 keittiö + Sali B) Gastroturistina maailmalla -toteutukset
Pe 27.3.2015 8-17 keittiö + Sali B) + A) Gastroturistina Argentiinassa – Executive Chef Silvia Castaño
Pe 10.4.2015 8-11 yhteinen lopetus, tentti A) + B)
International connections
Kansainvälinen vierailija Executive Chef Silvia Castaño
Further information
Aloituskerralla 14.1.2015 tarkennetaan ryhmäjako vaihtoehtoihin A tai B tai A + B
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
-suorituksia puuttuu
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa tunnistaa gastromatkailuun liittyvät käsitteet. Osaa tuottaa eri kulttuurien gastronomiaa suunnitelmien mukaan. Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta. Tarkastelee ja arvioi palautetta pääasiassa omasta näkökulmastaan.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa jäsentää gastromatkailuun liittyvät käsitteet ja ymmärtää niiden merkityksen toimialalla. Osaa hyödyntää ruokaa ja juomaa matkailuvalttina asiakaslähtöisesti. Osaa vertailla ja arvioida gastromatkailutuotteita liikeidean huomioiden. Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ymmärtää gastromatkailun merkityksen toimialan kehittämisessä. Osaa tuottaa elämyksellisiä gastromatkailutuotteita asiakaslähtöisesti, taloudellisesti ja kannattavasti erilaiset liikeideat huomioiden. Osaa analysoida palautetta ja sitoutuu itsensä sekä tiiminsä kehittämiseen. Osaa toimia joustavasti palveluprosessissa kannattavuuden huomioiden.