Case Management of Social Services, Network, Multiprofessionality (10 cr)
Code: 7Z00CH66-3002
General information
- Enrolment period
- 02.12.2015 - 14.04.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2016 - 30.04.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Local portion
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
Student
- understand case management and service coordination as a work orientation in social work
- understand network and multiprofessionality in theory and in practise
Content (course unit)
- values and basis of case management and service coordination
- customer-oriented approach and mentorin/counselling in case management
- service design - prosess
- how to develop case management
- worker and administration angle in case management: self-improvement
Evaluation methods and criteria
Aims:
Student
- understand case management and service coordination as a work orientation in social work
- understand network and multiprofessionality in theory and in practise
The Content:
- values and basis of case management and service coordination
- customer-oriented approach and mentorin/counselling in case management
- service design - prosess
- how to develop case management
- worker and administration angle in case management: self-improvement
Assessment scale
0-5
Teaching methods
ennakkotehtävät
lähiopetus
itsenäinen verkko-opiskelu
kenttätyöskentely (sis. benchmarking)
tiimityöskentely
seminaari
argumentointi
yhteistoiminnallinen oppiminen
prosessikirjoittaminen
Virtuaaliosuus
Learning materials
Tabulassa lisää tietoa: http://tabula.tamk.fi/course/view.php?id=6253 , http://tabula.tamk.fi/course/view.php?id=6253#section-9
Student workload
8 op = 216h opiskelijan työtä.
Kontaktiopetus:
4.2.2016: koko päivä orientaatio ja teoriaa palveluohjauksesta
11.3.2015 koko päivä: palvelumuotoilu Tanja Verho ja moniasiantuntijuus + verkostotyöskentely Outi Wallin ja Tanja Verho,
7.4.2015 koko päivä: seminaari
Completion alternatives
Sovitaan erikseen.
Practical training and working life cooperation
Seminaaritehtävät työelämälähtöisiä
International connections
Kv-vaihto-opiskelijoita mukana opintojaksolla.
Tehtävissä kv-näkökulma mukana.
Further information
Ennakkotehtävät liittyvät verkostotyöskentelyyn ja palveluohjaukseen. Ne käsitellään kontaktipäivässä 11.3.2016.
Seminaaritöiden aiheet:
Tiimi 1: Palveluohjaus ja palvelumuotoilu.
Tiimi 2:Palveluohjaus ja asiakasnäkökulma
Tiimi 3: Palveluohjaus ja työntekijän näkökulma.
Tiimi 4: Palveluohjaus ja vaikuttavuus.
Tiimi 5: Palveluohjauksen käynnistäminen omassa kunnassa/organisaatiossa: suunnitelma
.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TOTEUTETAAN TAMKN YHTEISIÄ ARVIOINTIKRTEEREJÄ https://intra.tamk.fi/fi/web/tutkinto-opinto-opas/arviointi (kts. kukin arviointikriteeri tarkemmin intrasivuilta)
* tunnistaa/määrittelee ilmiön
* suoritutuu annetuista tehtävistä
* tarkastelee/arvioi toimintaa ryhmän ja omasta näkökulmasta
* osaa kuvata oman toimintansa taludelliset ja hyvinvointia lisäävät vaikutukset
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
* Jäsentää alaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden väliset suhteet.
* Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan ja perustella valintansa.
* Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.
* Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
* Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita.Yleistää. Analysoi
Yhdistää ammatilliseen kontekstiin.
* Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja.Yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
* Ymmärtää toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia edistävät vaikutukset ja osaa toimia myös niitä ennakoiden.