Creative and Functional Methods With Groups (3 cr)
Code: 7S-27-3004
General information
- Enrolment period
- 02.07.2015 - 06.09.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2015 - 31.12.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services, students who began in 2013 or earlier
- Teachers
- Merja Repo
- Minna Putous
- Course
- 7S-27
Objectives (course unit)
The student
- is able to plan, execute and evaluate a creative group activity process
- is able choose a method based on the specific needs of the client and the situation
- is aware of the particularities of directing art-based methods for groups
- is able to receive feedback about their own directing
- is able to give constructive feedback to the others
Content (course unit)
The content
- principles and methods for directing art based methods
- planning a structure for a group activity process
- directing individuals and groups
- giving and receiving feedback
- using art for improving one’s well-being
- using one’s personality professionally
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan hyväksytty/täydennettävä. Hyväksyttyyn suoritukseen opiskelijan tulee
*suunnitella, toteuttaa ja arvioida ohjauskokonaisuus
*laatia kokonaisuudesta prosessipäiväkirja, jonka hän luovuttaa opettajalle kurssin päätyttyä
*lukea Kalliola-Kurki kirja Matkalla ohjaajuuteen ja osallistua kirjan purkukeskusteluun lähiopetuksessa
Teaching methods
Opiskelijat suunnittelevat ja toteuttavat omalle opiskelijaryhmälleen ohjaustuokion, jossa käytetään luovia ja toiminnallisia menetelmiä. Ohjauksen voi toteuttaa joko yksin tai parin kanssa.
Ohjaustuokion kokonaiskesto on 1-1,5 h
Student workload
36 h Kontaktiopetus
14 h Ohjauksen suunnittelu, oma arviointi
*Opiskelija lähettää suunnitelman opettajalle viimeistään päivää ennen toteutusta s-postilla: merja.repo(at)tamk.fi.
*Ohjauksen jälkeen opiskelija tekee kirjallisen arvioinnin omasta ohjauksestaan ja lähettää sen opettajalle s-postilla viikon sisällä toteutuksesta.
*Opiskelija lähettää myös tarkennetun (jos suunnitelmaan tulee muutoksia tai lisäyksiä ohjauksen jälkeen) ohjaussuunnitelmansa opettajalle, joka monistaa kaikki suunnitelmat kaikille opiskelijoille kurssin päätteeksi.
6 h prosessipäiväkirja
*prosessipäiväkirjaa käytetään itsereflektion välineenä ja sitä pidetään koko kurssin ajan. *Prosessipäiväkirjaa käsitellään kurssin päätöskontaktissa ja se luovutetaan opettajalle kurssin päätyttyä.
25 h kirjan: Kalliola, Kurki ym.: Matkalla ohjaajuuteen lukeminen. Kirja luetaan 20.10. mennessä, jonka jälkeen sitä käsitellään kontaktiopetuksessa.
Yht. 81 h
Completion alternatives
Työelämässä toteutettu vaihtoehto: opiskelija suunnittelee, toteuttaa ja arvioi luovien menetelmien ohjauskokonaisuuden työelämässä. Suunnitelma lähetetään ennakkoon opettajalle hyväksyttäväksi. Toteutuksessa tulisi olla läsnä opiskelijan kolleega tai opiskelutoveri, joka antaa palautetta opiskelijan ohjauksesta. Toteutuksen jälkeen opiskelija kirjoittaa raportin palautteineen ja jättää sen opettajalle luettavaksi. Opiskelija lukee kirjan Kalliola-Kurki Matkalla ohjaajuuteen sekä Kopakkala: Porukka, jengi ja tiimi ja kirjoittaa niiden pohjalta omaa ohjauskokemustaan peilaavan tekstin, jonka liittää raporttiin.