Skip to main content

Finnish Language, Communication and Reporting of Laboratory Work for Engineering Students (4 cr)

Code: 5K00BH25-3011

General information


Enrolment period
30.11.2015 - 10.01.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.01.2016 - 30.04.2016
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Mechanical Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Mechanical Engineering
Teachers
Anne Leppänen
Marja Oksanen
Erkki Mäkinen
Riikka-Liisa Vaara
Marja Mäkinen
Person in charge
Anne Leppänen
Course
5K00BH25

Objectives (course unit)

Student is able to
- make a measurement task under supervision
- make a data sheet under supervision
- calculate the results of the measurement task
- make a graph representing the results
- make an appropriate error analysis

Content (course unit)

Measurements in students own field of technology.
Calculations of the results including linear regression. Drawing up reports about the measuring tasks.

Prerequisites (course unit)

Opintojakso on tarkoitettu suomea äidinkielenään puhuville opiskelijoille.

Exam schedules

Suullisen viestinnän osuudesta ei ole tenttiä.

Evaluation methods and criteria

Raportointiosuus: 3 op
Osuuteen liittyy fysikaalisia mittauksia, niihin liittyviä matemaattisia menetelmiä ja raportointia.
Arviointi suoritetaan mittausten ja niistä tehtävien raporttien perusteella.
Arviointiin käytetään jaettavaa arviointilomaketta.
Lähiopetustunneilla on 100% läsnäolovelvollisuus.
Mittaukset ja raportointi tehdään työpareittain.
Mittaus 1: mittaukset on suoritettava ja raportointi tulosten käsittelyineen on suoritettava hyväksytysti
Mittaus 2: arvioidaan asteikolla 0-5 (suomen kielen opettaja)
Mittaus 3: arvioidaan asteikolla 0-5 (fysiikan opettaja)
Suullisen viestinnän osuus: esittelevästä puheesta saatu arvosana (1-5) on 1/3 koko kurssin arvosanasta. Opiskelija arvioi myös itse omaa puheprosessiaan, saa ja antaa vertaispalautetta ja käy opettajan kanssa arviointikeskustelun tavoitteita asettaen.

Teaching methods

Raportointiosuus: Lähiopetus, Laboratoriotyöskentely
Kirjallinen raportointi, harjoitukset
Suullisen viestinnän osuus: teoria esittelevästä puheesta opetuskeskustelun avulla, muutamia harjoitteita ja oman puheen laatiminen, harjoitteleminen ja esittäminen.

Learning materials

Suullisen viestinnän osuus: opettajan laatima/valitsema ja kurssi-Tabulaan linkittämä materiaali.

Student workload

Raportointiosuus:
Lähiopetusta mittaus ja raportointi n. 40 h
Itsenäistä työskentelyä n. 40 h
Suullinen viestintä: Puheen valmistaminen ja harjoitteleminen vie tuntien ulkopuolista aikaa kohtuullisen paljon varsinkin, jos asettaa tavoitteensa tarpeeksi korkealle.

Content scheduling

Mittaamisen raportointiosuus ke klo 11 - 14:
Viikko: Sisältö
4: Johdanto/viestintä
5: Tiheysmittaus
6: Matematiikka
7 Viestintä
8 Reflektio
10 Mittaus 2
11 Matematiikka
12 Viestintä
13 Mittaus 3
14 Matematiikka
15 Viestintä
16 Reflektio ja palaute

Suullinen viestintä: Ensin teoriaa ja arvioimattomia harjoituksia, sitten arvioitavat puheet.

Completion alternatives

Ei ole.

Practical training and working life cooperation

Ei ole.

International connections

Ei ole.

Further information

Suullisen viestinnän tunnit eivät ole mittaamisen ja raportoinnin tuntien kanssa samassa syklissä, vaan lukujärjestykseen erikseen merkittyinä 3. periodin kuutena ensimmäisenä maanantaina. Ryhmä on jaettuna kahtia niin, että aakkosjärjestyksen alkupään porukka opiskelee aamulla klo 8.30 - 10.00 ja loppupään porukka klo 12.15 - 13.45.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Mittamisen raportointiosuus: Mittauksia tai hyväksyttyjä raportteja puuttuu.
Suullinen viestintä: Enemmän kuin 3 poissaolotuntia ja/tai tekemättömiä harjoituksia ja/tai esittelevä puhe hyväksytysti pitämättä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Raportointiosuus:
Mittaukset on suoritettu ja raportit palautettu. Menetelmät ja tulokset on esitetty, mutta tekstin tuottaminen on haparoivaa.
Rakenteessa ja analyysissä voi olla on puutteita ja tulokset voivat olla osittain virheellisiä.
Tarkemmin tabulan dokumentissa Raportin arviointi.
Suullinen viestintä: Riittävä läsnäolo ja harjoitukset tehtyinä. Puhe on hyväksytysti pidetty, mutta se ei täytä hyvälle puheelle asetettuja kriteerejä.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Raportointiosuus:
Mittaukset on suoritettu ja raportit tehty TAMK:n raportointiohjeen mukaisella tavalla.
Tulokset ja analyysit ovat oikeita, mutta teksti ja tulosten kommentointi suppeaa. Opiskelija osaa käyttää kuvallisia elementtejä ja lähteitä tekstinsä tukena.
Tarkemmin tabulan dokumentissa Raportin arviointi.
Suullinen viestintä: Riittävä läsnäolo ja harjoitukset tehtyinä. Puhe on hyväksytysti pidetty, ja se on sisältönsä, rakenteensa, esitystapansa ja havainnollistamiskeinojensa muodostaman kokonaisuuden kannalta hyvä.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Raportointiosuus:
Mittaukset on suoritettu ja raportit palautettu. Työskentely on aktiivista ja paneutunutta ja tekijä osoittaa sekä hyvää itsenäisen työskentelyn että yhteistyön taitoa. Raporteissa tulokset ja analyysit ovat oikeita. Teksti on sujuvaa, esitys läpinäkyvää ja käsittely monipuolista. Tekijä osoittaa ymmärtävänsä menetelemien rajoitukset, yhteydet ammattialaan ja osaa visioida kehitysmahdollisuuksia.
Tarkemmin tabulan dokumentissa Raportin arviointi.
Suullinen viestintä: Riittävä läsnäolo ja harjoitukset tehtyinä. Puhe on hyväksytysti pidetty, ja se on sisältönsä, rakenteensa, esitystapansa ja havainnollistamiskeinojensa muodostaman kokonaisuuden kannalta erinomainen.

Go back to top of page