Electronic Systems in Resource Planning (10 cr)
Code: 8T00BB20-3005
General information
- Enrolment period
- 02.07.2015 - 30.09.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.10.2015 - 18.12.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 70
- Teachers
- Tuija Ylä-Viteli
- Leila Kakko
- Palveluliiketoiminta, Restonomi Virtuaalihenkilö
- Riitta Brännare
- Tuija Heikkilä
- Person in charge
- Riitta Brännare
- Course
- 8T00BB20
Objectives (course unit)
Students are able
- to use information technology in management and to evaluate its usability
Content (course unit)
WHAT kind of information systems are there in the field?
WHY is research important in developing the service business?
HOW does the business idea thinking affect selection of information systems?
Exam schedules
7.12.2015 klo 8-10
Evaluation methods and criteria
E-lomake ja raportointi (tiimi) 20 %
Digit. Markk. (tiimi) 15%
Excel (yksilötyö) 10%
Luennot ja luentopäiväkirja (yksilötyö) 3 op 30 %
Tentti (rav./hot) (yksilötyö) 10 %
WebAromi (tiimi)/Hotellijärj.(tiimi) S
• Sovellusharjoitukset
• Kassa
Tiimityöskentely/vertaisarviointi 15%
Teaching methods
-luennot, tentti
-harjoitukset (e-lomake, excel, webaromi, hot.järj.,tempnet,rav.kassa)
-projekti (Catering Studio - digit.markk.)
-luentopäiväkirja
Learning materials
-ilmoitetaan myöhemmin
Student workload
1 op = 27 tuntia opiskelijan työtä
E-lomake ja raportointi (tiimi) 2 op
Digit. Markk. (tiimi) 1,5 op
Excel (yksilötyö) 1 op
Luennot ja luentopäiväkirja (yksilötyö) 3 op
Tentti (rav./hot) (yksilötyö) 1 op
WebAromi (tiimi)/Hotellijärj.(tiimi) 1,5 op
• Sovellusharjoitukset
• Kassa
Content scheduling
Aikataulu
VKO 44 (opintojakso alkaa)
Ma 26.10. klo 8-16.30 Auditorio
klo 8-11 Aloitus: Opintojakson sisältö, arviointi, tehtävät, tiimit (ruokapalvelut ja hotelli -> 6 tiimiä)
klo 12-13.30 Taputa (palautejärjestelmä): Mirko Lännenpää
klo 14-15.30 Finnpos - (Rav. kassajärjestelmä): Jussi Rajamäki
Ke 28.10. klo 11-17 2xatk
klo 11-14: E-lomake (atk, TuHe) tiimit 1-3; kassajärj. (atk, B3-18, RB) tiimit 4-6
klo 14-17: Kassajärj. (atk B3-18, RB) tiimit 1-3, E-lomake (atk, TuHe) tiimit 4-6
To 29.10. klo 11-16.30 Auditorio
klo 11-13: Digitaalinen media (LK)
klo 13-16.30: Tiimit ja tiimityöskentelyn aloittaminen (e-lomake, digitaalisuus ja digit.markkinointi)
VKO 45
Ma 2.11. klo 8-16.30 Auditorio
8-8.45 Sähköiset järjestelmät hotran toiminnan logistisessa prosessissa (RB)
9.00-10.30 Taloushallinnon järjestelmä Oscar Software Oy, Karoliina Poiksalo
11.30-12.30 Tiedolla johtaminen: Ilkka Haukijärvi
12.45 -16 HOTELLIRYHMÄ: ravintolan ja hotellin sähköiset järjestelmät -> tunnusluvuista (oman excel-työn mahdollisuuksista)
Ke 4.11. klo 11-16.30 2xatk
Digitaalinen markk.: tiimityöskentelyä, ohjaus (LK, RB), ohjaus tiimeittäin: T1: 11-11.30, T2: 11.30-12, T3: 12.15-12.45, T4: 12.45-13.15, T5: 13.30-14, T6: 14-14.30.
To 5.11. klo 11-16.30 2xatk
E-lomake: tiimityöskentelyä (E-lomakkeen viimeistely), Riitta paikalla
VKO 46
Ma 9.11. klo 8-14.30 Auditorio
klo WebAromi (TuYV)
klo Tempnet (TuYV)
klo 14.30-16 tiimiohjaukset (TuYV, TuHe, RB)
Ke 11.11. klo 11-16.30 Auditorio
Aromi (TuYV)
To 12.11. klo 11-16.30 Auditorio
Raportit ravintolan toiminnan ohjaamisessa (myynnin seuranta, varaston seuranta, tunnusluvut) + harjoitukset, RB
Ravintolan ostotoiminnat pienyrityksessä,(Kalle Räsänen, rav. Napoli)
VKO 47
Ma 16.11. klo 8-16.00 Auditorio
WebAromi (TuYV)
Tempnet (TuYV)
-työskentelyä ja ohjauksia
Ke 18.11. klo 11-16.00 Auditorio
-työskentelyä ja ohjauksia
To 19.11. klo 11-16.30 2xatk
Suuntautumisryhmien tiimityöskentelyä
Digit.markk. tiimitöiden ohjausta (LK)
VKO 48
Ma 23.11. klo 8-16.30 Auditorio
Aromi &Tempnet tulokset (TY-V)
Ke 25.11. klo 11-16.30 atk B3-18
klo 11-14 Tixel (TuHe) tiimit 1-3
klo 14-17 Tixel (TuHe) tiimit 4-6
E-aineisto valmiina, analyysi
To 26.11. klo 11-16.30 2xatk
Tutkimusraportin + esityksen tekeminen tiimeissä
VKO 49
Ma 30.11. klo 10-16.30 Auditorio
Leila Kakko, Atop- järjestelmät
Ke 2.12. klo 11-16.30 atk
klo Suuntautumisryhmät (ruokapalvelu TuYV, hotelli RB)
Ruokapalvelut:
Hotelliryhmällä: sähköiset järjestelmät hotellissa (Hostelliyrittäjä Ville Virkki) klo 11-14.30, 14.30-16.30 materiaaleihin perustuva esitys hotellin sähköisistä järjestelmistä (ks. tehtäväksianto)
To 3.12. klo 11-16.30 atk
Suuntautumisryhmät (ruokapalvelu TuYV, hotelli RB)
Ruokapalvelut:
Hotelliryhmällä: klo 11-14.30 Opera toiminnan ohjauksessa, B3-18 (Tornin vuoropäällikkö Krista Borgersen), sen jälkeen tiimityöskentelyä / operalla harjoittelua
VKO 50
Ma 7.12. klo 8-16.30 Auditorio
klo 8-10 Tentti: suuntautumisryhmät (RB valvoo tentin)
klo 11- 14 Tulosten esitykset: E-lomake-raportti s-järjestelmien käytettävyydestä (TuHe, TuYV, RB)
Ke 9.12. klo 11-16.30 Auditorio
Tiimit: excel-tehtävien tuloksia. Huom! Tiimi on valinnut esitettävän aineiston yksilötöiden pohjalta (TuHe, TuYV, RB)
To 10.12. klo 11-16.30 3xtila
Digit. markk. lanseerauksen suunnittelupäivä (ohjattua tiimityöskentelyä TuHe, RB, LK)
VKO 51
Ma 14.12. klo 8-16.30 Auditorio
Digit.markk. kilpailutuotosten esittelyä ja arviointia – tulokset (TuYV, TuHe, RB, LK)
Ke 16.12. klo 11-16.30 Auditorio
Tiimien yhteenvetoa tiimityöskentelystä, tehtävistä ym. tiimeittäin (TuYV, TuHe, RB)
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
-ei osallistu työskentelyyn ryhmissä eikä tee suorituksia.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- Tunnistaa alan tietojärjestelmiä ja niihin liittyvää peruskäsitteistöä.
- Osaa käyttää ohjattuna alan tietojärjestelmiä. Osaa kuvata sähköisten järjestelmien merkityksen yrityksen toiminnassa ja johtamisessa
- Osaa arvioida käytettävyyttä omasta näkökulmasta.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- Osaa vertailla alan tietojärjestelmiä ja soveltaa niitä käytäntöön.
- Osaa valita sopivimman järjestelmän liikeidean mukaisesti ja perustella valintansa. Osaa hyödyntää järjestelmiä suunnittelussa ja käytännön ongelmien ratkaisussa.
- Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toimintansa lisäksi myös tiimin toimintaan.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- Osaa analysoida alan tietojärjestelmästä saatua tietoa ja käyttää sitä johtamisen välineenä.
- Osaa arvioida erilaisia sähköisiä järjestelmiä ja luoda uusia ratkaisutapoja.
- Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti eri sidosryhmien kanssa.