Skip to main content

Productisation of Service (10 cr)

Code: 8T00BB25-3002

General information


Enrolment period
01.08.2015 - 23.09.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.11.2015 - 12.12.2015
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Local portion
8 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Tuija Ylä-Viteli
Leila Kakko
Jaana Sahlsten
Tuija Heikkilä
Person in charge
Tuija Ylä-Viteli
Course
8T00BB25

Objectives (course unit)

Students are able
- to define the name, content, and price for the product
- to include customers / service users in the product development process
- to produce a multisensory and high-quality service

Content (course unit)

WHAT is the customer’s role in productisation of products?
WHY is the service experience important?
HOW to productise service?

Exam schedules

Ennakkotehtävänä palvelumuotoilun teoriaan perehtyminen nimetyn aineiston perusteella (=tenttimateriaali). Tentti on ensimmäisen kontaktipäivien aluksi torstaina 12.11.2015 klo 16.30-18.00. Ennakkotehtävä annetaan ilmoittautuneille opiskelijoille 24.9.2015.

Evaluation methods and criteria

Tentti
Palvelun kehittamisprosessin toteutus, tulokset Infographin avulla ja näyttely

Assessment scale

0-5

Teaching methods

luennot
ideointi- ja innovointiharjoitukset
palvelun kehittämisprojekti
infograph-näyttely

Learning materials

palvelumuotoilun teoriaa käsittelevä kirjallisuus ja muu aineisto
Tuulaniemi, Juha. 2011. Palvelumuotoilu. Talentum.
Muu kirjallisuus ilmoitetaan ennakkotehvän annon yhteydessä 24.9.2015

Student workload

10 op = 270h opiskelijan työtä, joista kontaktipäivien yhteydessä 36h, itsenäistä työskentelyä & tiimin ja muiden sidosryhmien kanssa 234h.

Content scheduling

Kontaktipäivät 12.11.2015-14.11.2015

Kontaktipäivät 10.12.2015-12.12.2015

Completion alternatives

AHOT
Ahot-osaamisen näytön päivät alustavasti sovittu 1.9.2015 ja 2.9.2015 klo 8.00-20.00. Ajankohta vahvistuu AHOT-menettelyhakemusten käsittelyn jälkeen.

Practical training and working life cooperation

palvelun kehittämisprosessi palvelumuotoilua hyödyntäen toteutetaan yrityslähtöisesti

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei tunnista palvelumuotoilun käsitteistöä eikä tunne palvelumuotoilun menetelmiä niin, että osaisi käyttää niitä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tunnistaa palvelumuotoilun käsitteistön ja osaa kuvata käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden.
Opiskelija tuntee erilaisia palvelumuotoilun menetelmiä ja käyttää niitä ohjatusti.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija jäsentää palvelumuotoilun käsitteen alaan liittyvänä ilmiönä ja osaa soveltaa sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden suunnittelussa.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti noudattaen palvelualalle tärkeitä vaatimuksia.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun käsitteen ammatillisessa kontekstissa ja osaa soveltaa sekä analysoida sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden suunnittelussa.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti oman palvelualan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen.

Go back to top of page