Skip to main content

Production Engineering of Renovation (3 cr)

Code: R-32294-3005

General information


Enrolment period
02.12.2015 - 18.01.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2016 - 31.07.2016
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Construction Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Construction Engineering, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Jani Hietakangas
Tommi Lehtonen
Person in charge
Tommi Lehtonen
Course
R-32294

Objectives (course unit)

The course orients the students to implementation of a renovation project and its differences with constructing a new building. Old-fashioned constructions and their renovation methods.

Content (course unit)

The course is based on practical work, which is carried out in project teams in actual renovation project. Specifications: method, schedule, safety plan, quality plan, environmental aspects, and cost accounting.

Assessment methods and criteria

Harjoitustyöt arvioidaan asteikolla 1-5. Kaikki ryhmän jäsenet saavat saman arvosanan. Kurssin opettajat arvioivat työt yhdessä.
Arvioinnissa huomioidaan lopputuloksen lisäksi ryhmien aktiivisuutta työskentelyn aikana ja yhteydenpitoa ohjaajaan. Välinäyttöjen palautus ajallaan vaikuttaa arvosanaan. Seminaarit jaetaan 2-päivälle

Assessment scale

0-5

Teaching methods

yhteistoiminnallinen oppiminen|prosessikirjoittaminen|harjoitustyöt|raportti/työselostus|ongelmalähtöinen opiskelu|seminaari

Learning materials

Korjaus-Ratu kortit.
Ratu kortisto ja käsikirjat

Student workload

Opiskelijoiden työpanos on noin 80 h sisältäen lähiopetuspäivät ja etätyönä ryhmissä tehtävät harjoitustyöt.

Content scheduling

Aloitus: Alustus, korjausrakentamisen erityispiirteet, tietolähteet, Ryhmien muodostaminen,Harjoitustöiden jako ,Kaikkien oltava paikalla.
Lähtötietojen ja tehtävänannon tarkennus
Välinäyttö: Työnkulun kuvaus (menetelmät, kalusto)
Välinäyttö: Aikataulu ja kustannusarvio
Välinäyttö: Laatu, ympäristö ja työturvallisuus
Välinäyttö: Lähes valmiit työt
Seminaaripäivät

Completion alternatives

Kaikki opiskelijat suorittavat opintojakson samoilla periaatteilla.

Practical training and working life cooperation

Ryhmätyö tehdään todellisiin korjausrakentamiskohteisiin.

Further information

Oppimistavoitteet
Opiskelijat perehtyvät korjausrakentamisen tuotantoteknisiin erityispiirteisiin
Opiskelijat osaavat tulkita vanhoja piirustuksia ja suunnitelmia
Opiskelijat osaavat soveltaa aiemmin opittuja taitoja korjaustrakennuskohteisiin
Opiskelijoiden ryhmätyötaidot kehittyvät
Toteutustapa
Kurssi perustuu 2-3 hengen ryhmissä tehtäviin harjoitustöihin.
Harjoitustyöt tehdään toteutettuihin rakennuskohteisiin
Ei luentoja
Ei tenttiä
Pakolliset välinäyttöpäivät, joissa läsnäolo pakollinen.
Opettajat ryhmien käytettävissä lukujärjestystuntien aikana
Ryhmät pitävät työskentelypäiväkirjaa
Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta
Opintojaksopalautejärjestelmän kautta

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ryhmä on palauttanut harjoitustyön tehtävänannon mukaisesti tehtynä.Opiskelija osaa käyttää opintojaksoon sisältyviä perusasioita ja ratkaista yksinkertaisia sovelluksia, jotka ovat käsiteltyjen tehtävien kaltaisia.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ryhmän opiskelijat ovat miettineet erilaisia ratkaisutapoja ja työmenetelmiä kyseisen tehtävän läpiviennin onnistumikseksi ja laatineet niistä yhden tomivan mallin, joka olisi mahd. toteuttaa rakennsutuotannossa.Edellisen lisäksi opiskelija osaa soveltaa opintojakson asioita erilaisiin tilanteisiin ja osaa perustella ratkaisut

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ryhmän opiskelijat ovat osoittaneet suurta kiinnostusta ja perehtyneisyyttä aihealueesen ja saanett aikaan toteutuskelvon tuotantoratkaisun aikataulussa.Edellisen lisäksi opiskelijalla on kokonaisvaltainen käsitys opintojakson asioista ja niiden käytöstä ongelmien ratkaisuun sekä taito esittää ja perustella loogisesti valitut ratkaisumenetelmät

Go back to top of page