Skip to main content

Swedish Language, written (2 cr)

Code: A-PLT032-3008

General information


Enrolment period
02.08.2015 - 07.09.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
21.10.2015 - 31.12.2015
Implementation has ended.
Credits
2 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Business Information Systems
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Business Information Systems
Teachers
Anne Kerttula
Course
A-PLT032

Objectives (course unit)

Having completed work on this module, students will - be able to communicate in Swedish in their chosen working environment - be able to interact effectively and appropriately with customers - be capable of obtaining information from various sources, and using it to solve work-related problems and to develop their professional expertise - have a realistic view of their own language skills and a positive attitude to language learning' the prerequisites for on-going autonomous development of language skills.

Content (course unit)

This course is designed to provide students with communicative practice in natural and realistic work-related situations. The areas are:

- Education, applying for a job, work: students are able to give information about themselves, their educational background and their work experience

- Working environment and society: students practise discussing their work environment and the place of their professional field within society as a whole.

- Networking and customer contacts: students practise communicating with customers in speech and writing in an effective and appropriate manner.

- Core terminology: students learn to identify the core specialized terminology for their own professional field

Exam schedules

Kirjallinen tentti ja suullinen pienryhmissä 16.12 ja sanakoe 9.12.2015
Uusinta kielten yleisinä tenttipäivinä:
1. uusinta 14.1.2016
2. uusinta 18.2.2016

Evaluation methods and criteria

Kirjallinen arviointi: tentti (80 %arvosanasta) ja sanakoe (20 % arvosanasta).
Läsnäolo 75%.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lähiopetus, argumentointi, kirjalliset harjoitukset, opetussimulaatiot ja -pelit, itsenäinen verkko-opiskelu, raportti/työselostus, referaatti/essee ja kirjallinen tentti.

Learning materials

Ohinen-Salvén: Jobba med IT (Edita) sekä opettajan oma materiaali.

Student workload

Ruotsin suullinen ja kirjallinen kurssi yht. 3 op.
Lähiopetus keskiviikkoisin klo 17.00-20 (luokka C3-02) + opiskelijan itsenäinen työskentely.

Further information

Esitiedot: lukion ruotsi tai vastaavat tiedot ja taidot.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Taitotaso 1
Opiskelija
- osaa kertoa lyhyesti itsestään (koulutus, työkokemus, osaaminen) ja esitellä perustiedot yrityksestä, tuotteista ja palveluista
- selviytyy kaikkein tavallisimmissa ennakoitavissa työelämän suullisissa kielenkäyttötilanteissa ja pystyy viestimään pääosin ymmärrettävästi
- käyttää tavallisinta oman alansa ja yleiskielen perussanastoa sekä yksinkertaisia rakenteita
- tarvitsee paljon tukea vuorovaikutustilanteissa
- osaa ottaa selvää oman alansa julkaisujen pääsisällöstä

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Taitotaso 3
Opiskelija
- osaa kertoa itsestään (koulutus, työkokemus, osaaminen) ja esitellä selkeästi yritystä, tuotteita ja palveluita suhteellisen vaivattomasti
- selviytyy kohtalaisesti jokapäiväisissä sekä ennakoimattomissakin työelämän yleisissä ja alakohtaisissa suullisissa kielenkäyttötilanteissa
- käyttää oman alansa perussanastoa, tilanteen vaatimaa yleiskielen sanastoa sekä jokseenkin virheettömiä rakenteita
- osaa sopeuttaa kielenkäyttönsä vuorovaikutustilanteen mukaan
- hyödyntää oman alansa julkaisutarjontaa

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Taitotaso 5
Opiskelija
- osaa esitellä monipuolisesti itseään (koulutus, työkokemus, osaaminen) sekä yritystä, sen tuotteita ja palveluita
- selviytyy hyvin monipuolisissa yleisissä ja alakohtaisissa suullisissa kielenkäyttötilanteissa
- käyttää laajahkoa oman alansa ja yleiskielen perussanastoa sekä hallitsee rakenteet suhteellisen hyvin
- pystyy viestimään pääosin tilanteeseen sopivalla tavalla
- osaa hyödyntää, soveltaa ja analysoida oman alansa julkaisuja

Go back to top of page