Interpersonal and Presentation Skills (3 cr)
Code: 6M00BL45-3001
General information
- Enrolment period
- 01.01.2016 - 11.03.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.03.2016 - 29.04.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Forestry
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 25 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Forestry, students who began in 2013 or earlier
Objectives (course unit)
The student:
- understands the importance of interpersonal and presentation skills as part of his/her profession
- is able to analyse his/her own interpersonal and presentation skills
- can observe and evaluate other people´s communication and is able to adapt his/her own communication to different situations
- knows how to communicate in a structured manner and convincingly
- knows how to prepare and give an oral presentation to a large audience with appropriate illustrations
- knows the normal progress of common interpersonal situations (customer service, infos, meetings) and is able to act in these situations responsibly and according to established practices
- knows how to make use of feed back.
Content (course unit)
Customer service and info situations in forestry business, levels of interaction, communication styles, non-verbal communication, preparation of oral presentations, visualisation, giving a presentation, theory of meeting and negotiation skills, cultural manners, group dynamics.
Assessment methods and criteria
Metsäneuvontaharjoitus, tietoisku ja yritysesittely arvioidaan asteikolla 0-5. Omat vuorovaikutustaidot -kirjoitelma ja toisen opiskelijan esityksestä annettava vertaispalaute arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty. Läsnäolovelvollisuus 80 %.
Arvioitavien tehtävien painoarvot suhteessa lopulliseen arvosanaan:
- metsäneuvontaharjoitus 1/6
- tietoisku materiaaleineen (sis. blogikirjoituksen) 3/6
- yritysesittely 2/6
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, opetuskeskustelu, esitykset, pari- ja ryhmätyöt, kirjoitustehtävät
Learning materials
Jaetaan Tabulan kautta opintojakson aikana.
Student workload
Lähiopetusta n. 30 tuntia, muun työn osuus n. 50 tuntia
Content scheduling
Opintojakson sisällöllinen eteneminen on esitetty Tabulassa.
Further information
Viestinnän opettaja vierailee yhdessä kunkin ryhmän tutoriaalissa. Ryhmä kokonaisuutena ja jokainen opiskelija erikseen saavat lyhyen palautteen toiminnastaan ja vuorovaikutuksestaan.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole suorittanut hyväksytysti opintojakson tehtäviä. Läsnäolovaatimus 80 % ei täyty.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija selviytyy vuorovaikutustilanteista ja puhe-esityksistä, mutta viestintä on epävarmaa ja hapuilevaa. Opiskelija ottaa vain vähän katsekontaktia keskustelukumppaniin tai yleisöön ja lukee viestinsä osin tai kokonaan paperista.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii jäsentyneesti ja havainnollisesti sekä sopeuttaa viestintäänsä vastaanottajan ja tilanteen mukaisesti. Puhe-esitystä pitäessään opiskelija kertoo asian omin sanoin ja ylläpitää katsekontaktia yleisöön. Opiekslija havainnollistaa esittämäänsä asiaa tarkoituksenmukaisin tavoin.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii vakuuttavasti, innostavasti ja vuorovaikutteisesti. Opiekelija hallitsee erilaisia ilmaisun tapoja, joita hän käyttää joustavasti tilanteen ja viestintäkumppanin huomioiden. Esiintyessään opiskelija puhuu omasanaisesti ja elävästi. Innostunut ja avoin esiintyminen herättää yleisön kiinnostuksen ja pitää sen yllä esityksen alusta loppuun. Havainnollistaminen on tarkoituksenmukaista ja monipuolista.