Skip to main content

Business in Wellbeing Services (5cr)

Code: 7Y00CJ74-3001

General information


Enrolment period
15.05.2014 - 30.01.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2015 - 31.12.2015
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Physiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 15
Teachers
Lea Saarni
Nina Helander
Person in charge
Nina Helander
Course
7Y00CJ74

Objectives (course unit)

The students know the principles of the service production in the wellbeing services.
The students know the different aspects of a business plan and the background factors of business.
The students are able to draw up a business plan for a wellbeing sector company.
The students are able to analyse and develop suitable business models for the wellbeing sector.
The students become familiar with the current issues of services, such as the logic of value creation and networking

Content (course unit)

Welfare services as a business environment; business plan; business models; value creation; product and service networks.

Assessment methods and criteria

Kurssin hyväksytty suorittaminen sisältää 3 op:
1. Lähipäiväjaksojen luennot (4 luentoa, ml. Jyrkin luennot) ja ennakkotehtävän palautus
2. Oppimispäiväkirja luennoista yksilötyönä
3. Harjoitustyö yksilötyönä, aihevaihtoehdot verkostoanalyysi, arvonluontianalyysi tai liiketoimintasuunnitelma hyvinvointiyritykselle. Erilliset ohjeet harjoitustyövaihtoehtoihin Tabulassa.

Kurssin arvosana muodostuu oppimispäiväkirjan (3/5) ja harjoitustyön (2/5) opintopistemäärällä painotetusta arvosanasta asteikolla 0-5.
Arvosana 1-2: Oppimispäiväkirja käsittelee kurssin teemat, mutta tarkastelu jää pintapuoliseksi ja asioita ei olla yhdistetty toisiinsa. Harjoitustyö täyttää harjoitustyöohjeessa vaaditut minimikriteerit, mutta tarkastelu jää pintapuoliseksi ja kehittämisehdotuksia ei olla juurikaan esitetty. Lähdekirjallisuus puuttuu. Oma pohdinta ja oman oppimisen reflektoini on vähäistä.
Arvosana 3-4: Kurssin teemoja on käsitelty monipuolisesti oppimispäiväkirjassa, yhdistäen niitä omiin kokemuksiin ja huomioihin. Harjoitustyössä on tehty analyysi huolellisesti, teoriaa ja empiriaa yhdistäen. Kehitätmisehdotukset ovat selkeitä ja käytännössä toteuttamiskelpoisia. Kurssikirjallisuutta on hyödynnetty sekä oppimispäiväkirjassa että harjoitustyössä. Kokonaisuus on selkeä.
Arvosana 5: Oppimispäiväkirja pystyy osoittamaan opiskelijan kokonaisvaltaisen oppimisprosessin. Se sisältää monipuolista ja syvällistä kurssin teemojen käsittelyä, yhdistäen luentojen, kurssikirjallisuuden (myös oheiskirjallisuuden) ja omien kokemusten integrointia. Kokonaisuus on erittäin selkeä ja huolellisesti viimeistelty.

Teaching methods

Luennot, oppimispäiväkirja, virtuaalitehtävät, harjoitustyö.

Learning materials

- Luentomateriaali
- Helander, N., Kujala, J., Lainema, K. & Pennanen, M. (2013). Avaimia asiakasläheisyyteen – verkostot palveluliiketoiminnan uudistajana. Tampere University Press.
- Lisäksi Tabulaan tulevan lähdeluettelolistan mukaisia artikkeleja/kirjoja oheislukemistona

Go back to top of page