Accessibility of Built Environment and Building Services Engineering (5cr)
Code: 7Y00CJ63-3001
General information
- Enrolment period
- 15.05.2014 - 30.01.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2015 - 31.12.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Physiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 15
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Well-Being Technology
- Teachers
- Elina Ritola
- Kari Kallioharju
- Lea Saarni
- Jouni Sivenius
- Minna Nyström
- Person in charge
- Minna Nyström
- Course
- 7Y00CJ63
Objectives (course unit)
The students will learn to analyse built environment and its operating constraints.
The students know the demands and the relevant legislation which the disabled place on the environment.
The students learn to solve environmental problems in traditional and innovative ways.
The students are able to take advantage of assistive technology applications in order to design operations in built environment to suit people with disabilities better.
The students are able to select individual tools for environmental management and equipment to promote the movement in the operating environment.
The students are able to apply the principles of the building sector in order to promote accessibility.
The students are able to solve construction-related accessibility problems in the design, construction and modification stages.
Content (course unit)
The built environment, the most common operating constraints.
Legislation and guidelines to promote and demand barrier-free environment.
Properties and characteristics of an accessible environment.
Technical aids and environmental controls to facilitate movement and other activities.
Building Services and DFA.
Construction process and construction contract practices and channels of influence.
Environmental visions for barrier-free residential environment.
Design for all thinking.
Exam schedules
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Assessment methods and criteria
Opintojakson arvosana määräytyy harjoitustöiden ja ryhmätöiden perusteella.
Vähintään 60% läsnäolo lähiopetustunneilla on pakollinen.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetus, ryhmätyöt, harjoitustyöt.
Learning materials
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 op. Opiskelijan työmäärä on 27 h / op.
Content scheduling
Ilmoitetaan opintojakson aikana.
Completion alternatives
Ei ole.
Practical training and working life cooperation
Vierailuluentoja
Further information
Kurssilla on käytössä Tabula.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelija ei hahmota asiayhteyksiä ja kokonaisuutta. Harjoitustehtävien sisällösssä on selkeitä aukkoja ja paneutuminen on pinnallisia. Kokonaisuudesta näkyy, että käsiteltyihin asioihin ei ole lainkaan syvennytty.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat kohtalaisesti.
Opiskelijalla on vähän poissaoloja. Aktiivisuutta luennoilla ja tehtävissä. Opiskelija hahmottaa rakennetun ympäristön esteettömyyteen sisältyvät perusasiat ja soveltaa oppimaansa harjoitustöihin.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat hyvin.
Opiskelijalla on vähän poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on hyvää ja asenne rakentava. Opiskelija hahmottaa rakennetun ympäristön esteettömyyteen sisältyvät osa-alueet melko kattavasti, ymmärtää sen laatukriteerit ja soveltaa oppimaansa harjoitustöihin paneutuen.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat kiitettävästi.
Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelija osaa selittää ja esittää rakennetun ympäristön esteettömyyteen sisältyvät osa-alueet asiantuntevasti sekä soveltaa oppimaansa harjoitustöihin ammattimaisesti.