Skip to main content

Special Fields of Physiotherapy, Part 2, Clinical Training (8 cr)

Code: L216-8D-3003

General information


Enrolment period
15.05.2015 - 30.08.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.08.2015 - 02.10.2015
Implementation has ended.
Credits
8 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Physiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 38
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Tarja Tittonen
Hannu Järvinen
Liisa Sittig
Jarmo Perttunen
Terttu Roivas
Hannele Anttila
Pirjo Lehto
Raija Jaakkola
Course
L216-8D

Objectives (course unit)

The students can
- implement physiotherapy based on scientific research, strong experience, and approved practices
- gather, combine and edit the special fields of physiotherapy they have chosen, in both theory and practice
- plan and implement physiotherapy in multiprofessional cooperation to maintain and promote clients' health, working ability and holistic wellbeing
- appreciate and are willing to develop physiotherapy and physiotherapy services already during education and can introduce client-oriented development of services and productisation process
- understand the significance of their personality in physiotherapy
- can evaluate the quality of physiotherapy services and to use argumentation to support the quality and cost effectiveness of physiotherapy

Assessment methods and criteria

Arviointi asteikolla 0-5

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Ohjatussa harjoittelussa opiskelija tekee kirjallisen työn, joka arvioidaan numeraalisesti ja jonka numero vaikuttaa teorianumeroon yhtenä osiona. Kirjallisessa tehtävässä on mukana myös lääkeaineopin osuus.

Practical training and working life cooperation

Ohjaava fysioterapeutti on määritelty jokaiselle opiskelijalle.

Further information

Ajankohta
31.8.-2.10.2015

Toteutustapa
Nuorisoaste
Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta
Opintojaksopalautejärjestelmän kautta

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ammatillinen osaaminen ja työote: Opiskelijalta puuttuu oma-aloitteisuutta. Opiskelijan yhteistyötaidot ovat heikot ja itsearviointi on epärealistista. Opiskelija suhtautuu palautteen vastaanottamiseen negatiivisesti. Opiskelija ei kunnioita toisen ihmisen intimiteettiä, vaarantaa potilas- / asiakasturvallisuutta eikä noudata salassapitovelvollisuutta. Opiskelija ei ota toiminnassaan huomioon fysioterapian eettisiä ohjeita.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ammatillinen osaaminen ja työote: Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta. Opiskelija tarkastelee ja arvioi osaamistaan mekaanisesti omasta näkökulmastaan. Opiskelija osallistuu ryhmän tavoitteelliseen toimintaan. Opiskelija tunnistaa vuorovaikutustaitojaan. Opiskelija vastaa omasta toiminnastaan ja tuo esille alkavaa ammatillista otettaan fysioterapeuttina.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ammatillinen osaaminen ja työote: Opiskelija antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita sekä asiakkaan / ryhmän / työyhteisön näkökulmasta. Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja toiset ryhmäläiset huomioiden. Opiskelija osoittaa valmiutta kehittää vuorovaikutustaitojaan. Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Opiskelija osaa kuvata oman toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia lisäävät vaikutukset. Opiskelija osallistuu toimintaan ammatillisesta näkökulmasta käsin ja tarkastelee omaa ammatillista kehittymistään.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ammatillinen osaaminen ja työote: Opiskelija arvioi omaa osaamistaan kehittävästi suhteessa työyhteisön toimintaan. Opiskelija käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisön ammatillisen kasvun välineenä. Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti kehittäen sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Opiskelija ymmärtää toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia edistävät vaikutukset ja pystyy perustelemaan vakuuttavasti oman ammatillisen näkökulmansa.

Go back to top of page