Basic Clinical Training (6 cr)
Code: 7K00BC59-3014
General information
- Enrolment period
- 01.12.2014 - 15.01.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2015 - 31.07.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 6 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 6 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Objectives (course unit)
The student
-is able to describe nursing tasks in the work place;
-is able to communicate professionally with patients, their significant others and colleagues by observing nursing values and principles;
-is able to support, guide and empower patients' self-care and help patients in their daily activities by using safe nursing interventions;
-is able to monitor the patient's vital signs to identify the patient's basic needs;
-is able to make the nursing plan for his/her own patient in a holistic way, and give an oral and written report;
-is able to work ergonomically and follow aseptic principles;
-is able to safely implement patients' medication and fluid therapy under supervision;
-is able to plan his/her personal learning outcomes and evaluate his/her learning during the clinical training;
-is able to identify his/her own development challenges.
Content (course unit)
-clinical training
Prerequisites (course unit)
Participation in the following courses:
Infection Control in Nursing
Basics of Clinical Nursing
Orientation to Clinical Training
Evaluation methods and criteria
Ohjatun perusharjoittelu ja siihen liiittyvän osaamisen osoitttaminen.
Opintokokonaisuus arvioidaan hyväksytty/ hylätty periaatteella.
.
Osallistuminen ohjattuun harjoitteluun tarkoittaa toteutuksella 7K00BC59-3014 sairaanhoitajan ammattiin perehtymistä ja kirjallisten tehtävien tekemistä annettujen ohjeiden mukaisesti. Opintosuoritukset haetaan vastaavalta opettajalta AHOTointi menettelyä hyödyntäen. Tehtyään toteutukselle määrätyt tehtävät ja opettajan hyväksyttyä ne, opiskelija laatii AHOT hakemuksen HYVÄHOT järjestelmään. AHOTointi prosessista on erillinen ohje ryhmän Tabulassa.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Reflektiivinen itsenäinen työskentely. Ohjaus.
Learning materials
Kaikki ensimmäisen vuoden aikana jaettu materiaali. Lisäksi opiskelijan tulee perehtyä Ohjatun harjoittelun perehtymiskäsikirjaan. Tehtävien laatimisessa tarvitaan myös informaatiota käytännön työelämästä.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytyn osaamistason arviointikriteerit:
.
Opiskelija:
- Tiedostaa hoitosuhteen merkityksen hyvän hoidon osatekijänä.
- Noudattaa vaitiolovelvollisuuttaan ja kantaa vastuun omasta toiminnastaan.
- Osaa hankkia ja arvioida kriittisesti tietoa
- Pystyy hahmottamaan oman potilaansa hoitotyön prosessin, dokumentoinnissa ja raportoinnissa.
- Osaa arvioida potilaan avun tarvetta, hahmottaa potilaan omia voimavaroja ja osaa vastata potilaan perustarpeisiin ja niissä tapahtuviin muutoksiin osittain itsenäisesti halliten hoitotyön perusauttamismenetelmät.
- Osaa tarkkailla potilaan peruselintoimintoja
- Osaa seurata lääkehoidon vaikuttavuutta.
- Tunnistaa oman osaamisensa rajat lääkehoidon ja muun toiminnan suhteen.
- Hahmottaa sairaanhoitajan toimenkuvaa työyhteisössä.
- Osaa laatia henkilökohtaiset oppimistavoitteensa realistisesti.
- Omaa myönteisen asenteen oman osaamisensa kehittämiseen ja tunnistaa omat kehittymishaasteensa.
.
.
Hylätyn tason arviointikriteerit:
.
Opiskelija:
- Ei ymmärrä hoitosuhteen merkitystä hyvän hoidon osatekijänä.
- Ei pysty viestimään ammatillisesti tai rikkoo vaitiolovelvollisuuden.
- Kohtelee potilaita epäammatillisesti eikä huomioi yksilöllisiä hoitotarpeita.
- Ei kykene perustelemaan toimintaansa.
- Ei kykene raportoimaan ja kirjaamaan asiallisesti, potilasturvallisuus vaarantuu.
- Ei hahmota hoitotyön prosessia potilaan hoitotyön perustaksi.
- Ei osaa tarkkailla potilaan peruselintoimintoja eikä tunnista potilaan tilassa tapahtuvia muutoksia vaarantaen potilaan turvallisuuden.
- Ei hallitse hoitotyön perusauttamismenetelmiä eikä kykene suunnitelmalliseen toimintaan.
- tekee toistuvasti virheitä lääkehoidon arvioinnissa vaarantaen potilasturvallisuuden
- ei hahmota sairaanhoitajan toimenkuvaa osastolla
- ei pysty arvioimaan oppimistaan realistisesti
- ei pysty vastaanottamaan palautetta eikä tunnistamaan kehityshaasteitaan