Skip to main content

Communication in Multicultural Business Life (5 cr)

Code: 3H-316-3008

General information


Enrolment period
27.07.2015 - 28.08.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
24.08.2015 - 18.10.2015
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Vuokko Penttilä
Mirja Kinnunen
Small groups
ryhmä A (Size: 0 . Open UAS : 0.)
ryhmä B (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
ryhmä A
ryhmä B
Course
3H-316

Objectives (course unit)

During the course students learn to communicate in multicultural environment. Students can choose either Expertise in English for BBA Studies (3 cr) or Swedish for Working Life (3 cr). Students deepen their oral language skills in diverse working life situations and learn about working life customs.

Organisational Communication

After completing the course students will be able to
- act in different business life situations appropriately and in a way that promotes good working atmosphere
- write informative texts in a formal style and produce documents in a specified form
- show expertise in interaction dynamics
- consider multicultural aspects
- show expertise in organisational communication and pay attention to it in their own work

Swedish for Working Life

After completing the course students will be able
- to operate in general oral communication situations (negotiations, phone, presentation, small talk situations)
- to communicate interactively by taking account of the situation and other people
- to be familiar with the organisational culture and manners of the target language

Content (course unit)

What is meant by organisational communication?
What are the main principles of organisational communication?
What are the most important objectives of organisational communication?
What skills are necessary in order to communicate successfully in multicultural environment?
How do students communicate orally in general communication situations at work?
How do the organisational culture and manners affect oral communication?
Why do we need specialised terminology in certain situations?

Prerequisites (course unit)

1. year studies or similar skills and knowledge.

Exam schedules

Viestinnässä ei tenttiä, arviointi perustuu jatkuvaan näyttöön ja tehtäviin.
Workshop viikolla 39.

Evaluation methods and criteria

aktiivinen osallistuminen tuntityöskentelyyn
suulliset ja kirjalliset yksilö-, pari- ja ryhmätehtävät
kirjallinen koe kurssin päättyessä
arvioitavat suulliset ja kirjalliset suoritukset

Teaching methods

pari- ja ryhmäkeskustelut, simulaatiot, presentaatiot, kirjalliset harjoitukset

Learning materials

Kerrottu Tabulassa.

Student workload

1 op = 27 tuntia opiskelijan työtä, lähiopetukseen osallistuminen sisältyy tähän.

Content scheduling

Tabulassa

Completion alternatives

Vastaavansisältöinen ja -laajuinen kurssi

Practical training and working life cooperation

Ei ole.

International connections

Ulkomaalaiset vaihto-opiskelijat ja tutkinto-opiskelijat, partneriyliopistot

Further information

-

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
• ei selviydy tavanomaisista suullisista ja kirjallisista kommunikaatiotilanteista
• ei kykene osallistumaan yksinkertaiseenkaan keskusteluun
• ei ymmärrä riittävästi lukemastaan/kuulemastaan, jotta pystyisi osallistumaan monikulttuuriseen tapaamiseen ja/tai tekemään välttämättömiä muistiinpanoja

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
• selviytyy tavanomaisista suullisista ja kirjallisista kommunikaatiotilanteista tuttuja viestintävälineitä käyttäen
• kykenee osallistumaan yksinkertaiseen keskusteluun keskustelukumppanin avulla
• pyrkii huomioimaan keskustelukumppanin ja reagoimaan tilanteeseen
• ymmärtää pääasiat lukemastaan/kuulemastaan ja pystyy tekemään muistiinpanoja
• kykenee osallistumaan monikulttuuriseen konferenssiin/tapaamiseen ymmärtäen suuren osan sisällöstä
• tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat vaatimukset tyylille
• kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi
• ääntää useimmiten ymmärrettävästi
• käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy
• käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
• hoitaa suulliset ja kirjalliset kommunikaatiotilanteet asianmukaisesti eri viestintävälineitä käyttäen
• ilmaisee itseään sujuvasti, osaa keskustella tutuista aiheista ja kantaa oman vastuunsa keskustelun ylläpitämisestä.
• osaa mukauttaa viestintätyyliään tilanteen ja viestintäkumppanin mukaan
• viestii hyvällä englanninkielellä suhteellisen spontaanisti, ilmaisee oman kantansa ja osaa perustella eri vaihtoehtojen etuja ja haittoja
• osaa poimia pääkohdat kuulemastaan tai lukemastaan ammatillisesta tekstistä ja laatia niiden pohjalta lyhyen muistion tai raportin
• osallistuu monikulttuurisen konferenssin/tapaamisen valmisteluun ja siitä tiedottamiseen
• ymmärtää eri korostuksilla puhuvia ihmisiä, kun aihe on tuttu
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi
• käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
• hoitaa vaativat suulliset ja kirjalliset kommunikaatiotilanteet tehokkaasti ja ammattitaitoisesti eri viestintävälineitä monipuolisesti käyttäen
• ilmaisee itseään vaivattomasti käyttäen tilanteeseen sopivaa tyyliä ja osaa taitavasti mukauttaa viestintätyyliään tilanteen ja viestintäkumppanin mukaan.
• osaa käyttää suostuttelevaa kieltä, hallitsee argumenttien esittämisen ja niihin reagoimisen
• viestii neuvotteluissa ja keskusteluissa spontaanisti ja sujuvasti, kytkee omat puheenvuorot sujuvasti toisten puheenvuoroihin ja ottaa aktiivisen roolin keskustelun ylläpitämisessä.
• osaa tehdä tarkat muistiinpanot kuulemastaan tai lukemastaan ammatillisesta tekstistä ja laatia niiden pohjalta viestinnällisesti tehokkaan muistion tai raportin
• osaa valmistella monikulttuurisen konferenssin/tapaamisen ja tehdä asianmukaisen lehdistötiedotteen
• ymmärtää suhteellisen vaivattomasti myös eri korostuksilla puhuvia ihmisiä
• ääntää luontevasti ja selkeästi
• käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi

Go back to top of page