Communication in Multicultural Business Life (5 cr)
Code: 3H-316-3008
General information
- Enrolment period
- 27.07.2015 - 28.08.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 24.08.2015 - 18.10.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
- Teachers
- Vuokko Penttilä
- Mirja Kinnunen
- Small groups
- ryhmä A (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- ryhmä B (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- ryhmä A
- ryhmä B
- Course
- 3H-316
Objectives (course unit)
During the course students learn to communicate in multicultural environment. Students can choose either Expertise in English for BBA Studies (3 cr) or Swedish for Working Life (3 cr). Students deepen their oral language skills in diverse working life situations and learn about working life customs.
Organisational Communication
After completing the course students will be able to
- act in different business life situations appropriately and in a way that promotes good working atmosphere
- write informative texts in a formal style and produce documents in a specified form
- show expertise in interaction dynamics
- consider multicultural aspects
- show expertise in organisational communication and pay attention to it in their own work
Swedish for Working Life
After completing the course students will be able
- to operate in general oral communication situations (negotiations, phone, presentation, small talk situations)
- to communicate interactively by taking account of the situation and other people
- to be familiar with the organisational culture and manners of the target language
Content (course unit)
What is meant by organisational communication?
What are the main principles of organisational communication?
What are the most important objectives of organisational communication?
What skills are necessary in order to communicate successfully in multicultural environment?
How do students communicate orally in general communication situations at work?
How do the organisational culture and manners affect oral communication?
Why do we need specialised terminology in certain situations?
Prerequisites (course unit)
1. year studies or similar skills and knowledge.
Exam schedules
Viestinnässä ei tenttiä, arviointi perustuu jatkuvaan näyttöön ja tehtäviin.
Workshop viikolla 39.
Evaluation methods and criteria
aktiivinen osallistuminen tuntityöskentelyyn
suulliset ja kirjalliset yksilö-, pari- ja ryhmätehtävät
kirjallinen koe kurssin päättyessä
arvioitavat suulliset ja kirjalliset suoritukset
Teaching methods
pari- ja ryhmäkeskustelut, simulaatiot, presentaatiot, kirjalliset harjoitukset
Learning materials
Kerrottu Tabulassa.
Student workload
1 op = 27 tuntia opiskelijan työtä, lähiopetukseen osallistuminen sisältyy tähän.
Content scheduling
Tabulassa
Completion alternatives
Vastaavansisältöinen ja -laajuinen kurssi
Practical training and working life cooperation
Ei ole.
International connections
Ulkomaalaiset vaihto-opiskelijat ja tutkinto-opiskelijat, partneriyliopistot
Further information
-
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
• ei selviydy tavanomaisista suullisista ja kirjallisista kommunikaatiotilanteista
• ei kykene osallistumaan yksinkertaiseenkaan keskusteluun
• ei ymmärrä riittävästi lukemastaan/kuulemastaan, jotta pystyisi osallistumaan monikulttuuriseen tapaamiseen ja/tai tekemään välttämättömiä muistiinpanoja
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
• selviytyy tavanomaisista suullisista ja kirjallisista kommunikaatiotilanteista tuttuja viestintävälineitä käyttäen
• kykenee osallistumaan yksinkertaiseen keskusteluun keskustelukumppanin avulla
• pyrkii huomioimaan keskustelukumppanin ja reagoimaan tilanteeseen
• ymmärtää pääasiat lukemastaan/kuulemastaan ja pystyy tekemään muistiinpanoja
• kykenee osallistumaan monikulttuuriseen konferenssiin/tapaamiseen ymmärtäen suuren osan sisällöstä
• tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat vaatimukset tyylille
• kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi
• ääntää useimmiten ymmärrettävästi
• käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy
• käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
• hoitaa suulliset ja kirjalliset kommunikaatiotilanteet asianmukaisesti eri viestintävälineitä käyttäen
• ilmaisee itseään sujuvasti, osaa keskustella tutuista aiheista ja kantaa oman vastuunsa keskustelun ylläpitämisestä.
• osaa mukauttaa viestintätyyliään tilanteen ja viestintäkumppanin mukaan
• viestii hyvällä englanninkielellä suhteellisen spontaanisti, ilmaisee oman kantansa ja osaa perustella eri vaihtoehtojen etuja ja haittoja
• osaa poimia pääkohdat kuulemastaan tai lukemastaan ammatillisesta tekstistä ja laatia niiden pohjalta lyhyen muistion tai raportin
• osallistuu monikulttuurisen konferenssin/tapaamisen valmisteluun ja siitä tiedottamiseen
• ymmärtää eri korostuksilla puhuvia ihmisiä, kun aihe on tuttu
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi
• käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
• hoitaa vaativat suulliset ja kirjalliset kommunikaatiotilanteet tehokkaasti ja ammattitaitoisesti eri viestintävälineitä monipuolisesti käyttäen
• ilmaisee itseään vaivattomasti käyttäen tilanteeseen sopivaa tyyliä ja osaa taitavasti mukauttaa viestintätyyliään tilanteen ja viestintäkumppanin mukaan.
• osaa käyttää suostuttelevaa kieltä, hallitsee argumenttien esittämisen ja niihin reagoimisen
• viestii neuvotteluissa ja keskusteluissa spontaanisti ja sujuvasti, kytkee omat puheenvuorot sujuvasti toisten puheenvuoroihin ja ottaa aktiivisen roolin keskustelun ylläpitämisessä.
• osaa tehdä tarkat muistiinpanot kuulemastaan tai lukemastaan ammatillisesta tekstistä ja laatia niiden pohjalta viestinnällisesti tehokkaan muistion tai raportin
• osaa valmistella monikulttuurisen konferenssin/tapaamisen ja tehdä asianmukaisen lehdistötiedotteen
• ymmärtää suhteellisen vaivattomasti myös eri korostuksilla puhuvia ihmisiä
• ääntää luontevasti ja selkeästi
• käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi