Skip to main content

Research and Development Project (10 cr)

Code: 3H-311-3008

General information


Enrolment period
27.07.2015 - 06.09.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
26.08.2015 - 15.12.2015
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Local portion
8 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Tuula Andersson
Jarmo Koivuniemi
Jarmo Pösö
Mika Boedeker
Petteri Vilén
Matti Karlsson
Small groups
Ryhmä A (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Ryhmä B (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
Ryhmä A
Ryhmä B
Course
3H-311

Objectives (course unit)

Students learn the basics of working life oriented research and development projects and research methods.

After completing the course students will be able to
- carry out practical research projects
- apply project management methods also in other projects

PROJECT MANAGEMENT
Students will be able to
- make project plans
- plan the schedule, resources and budget for projects
- apply the basics of Microsoft Project software
- carry out, manage and update projects
- prepare final project reports

RESEARCH BASICS
Students will be able to
- set research problems
- search for basic information for research
- make research plans
- select a suitable type of research
- select a suitable data collection method
- form adequate questions and other measures needed
- apply research evaluation criteria
- apply ethical and juridical criteria in the research process

QUALITATIVE RESEARCH
Students will
- be able to analyse qualitative textual data
- know the principles of case and action research

QUANTITATIVE RESEARCH
Students will
- know the principles of quantitative data collection
- be able to prepare data matrixes on quantitative data
- be able to describe distributions and study differences between groups and relations between variables
- be able to interpret statistical results and describe the principles of statistical reasoning
- be able to make use of statistical software

Content (course unit)

What is considered as research?
What is a project?
How is research carried out as a project?

Prerequisites (course unit)

1. year studies or similar skills and knowledge.

Exam schedules

Ilmoitetaan erikseen kunkin osan opetuksen yhteydessä. Uusintatentit sopimuksen mukaan.

Evaluation methods and criteria

Osien painotettu keskiarvo; kaikki osat suoritettava hyväksyttävästi.
Arviointi ja osien painot:
Tutkimustyön perusteet: hylätty/suoritettu, oppimispäiväkirja tai tentti
Projektinhallinta: 0-5; paino 30%.
Määrällinen tutkimus: 0-5; paino 30%.
Laadullinen tutkimus: hylätty/suoritettu, harjoitustyö.
Käytännön tutkimusprojekti: 0-5; paino 40%.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lähiopetus
Harjoitukset
Päiväkirjatyöskentely (esim. oppimispäiväkirja, projektipäiväkirja)
Tentti
Ryhmätentti
Projektityöskentely
Harjoitustyö

Learning materials

Tutkimustyön perusteet: Mäntyneva, Heinonen & Wrange - Markkinointitutkimus.
Projektinhallinta: Pelin - Projektinhallinnan käsikirja (soveltuvin osin, useita painoksia).
Määrällinen tutkimus: Heikkilä - Tilastollinen tutkimus.
Laadullinen tutkimus: Tuomi & Sarajärvi - Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi (valitut osat).
Kussakin osassa muu ilmoitettava tai jaettava materiaali.

Student workload

Lähiopetus ja -ohjaus n. 100 h. Opiskelijan itsenäinen työ n. 170 h.

Content scheduling

Toteutus kestää 2 periodia (16 viikkoa)alkaen syksyllä periodista 1.
Tutkimustyön perusteet: vkot 1-5.
Projektinhallinta: vkot 2-12.
Määrällinen tutkimus: vkot 1-11.
Laadullinen tutkimus: vkot 6-8.
Käytännön tutkimusprojekti: vkot 1-16.

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

Tutkimusaiheet työelämän toimeksiantoja.

International connections

-

Further information

Tarkemmat tiedot Tabulassa

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Suoritus on hylätty, jos opiskelija sa hylätyn tai nollan yhdestä tai usemamsta osiosta, jotka ovat:
1. Tutkimustyön perusteet
2. Projektinhallinta
3. Määrällinen tutkimus
4. Laadullinen tutkimus
5. Käytännön tutkimusprojekti

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Tämä ilmenee siten, että kaikki viisi osiota on suoritetty hyväksyttävästi ja seuraavien kolmen osion painotettu keskiarvo on 1-2 kunkin osion erillisten kriteerien mukaisesti.
- Projektinhallinta 30%
- Määrällinen tutkimus 30%
- Käytännön tutkimusprojekti 40%

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa.
Tämä ilmenee siten, että kaikki viisi osiota on suoritetty hyväksyttävästi ja seuraavien kolmen osion painotettu keskiarvo on 3-4 kunkin osion erillisten kriteerien mukaisesti.
- Projektinhallinta 30%
- Määrällinen tutkimus 30%
- Käytännön tutkimusprojekti 40%

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa. Tämä ilmenee siten, että kaikki viisi osiota on suoritetty hyväksyttävästi ja seuraavien kolmen osion painotettu keskiarvo on 5 kunkin osion erillisten kriteerien mukaisesti.
- Projektinhallinta 30%
- Määrällinen tutkimus 30%
- Käytännön tutkimusprojekti 40%

Go back to top of page