Advanced French 1 (5 cr)
Code: NK-7-3005
General information
- Enrolment period
- 10.07.2015 - 27.08.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 31.08.2015 - 18.11.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 27
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
- Teachers
- Riku-Matti Kinnunen
- Course
- NK-7
Objectives (course unit)
European competence level A2
Target group: those with passed basic course or upper secondary school studies in the language.
During the advanced course 1 of the second foreign language, students study and practise various situations of working life, repeat basic structures of the language and learn to know the business culture of the language area.
The student
- will be able to communicate orally in common situations of the field of study and working life
- will be able to tell about the main activities of his/her field
- will be able to use the basic structures of the language
- will become familiar with the working and cultural environment of the language area, and understand the importance of cultural background in the ways of thinking and working
Content (course unit)
How to communicate and interact in various situations of working life?
How do cultural differences and different business cultures affect oral and written communication?
What are the verbal and non-verbal characteristics of oral communication?
Why is it important to know the country/countries in which the language is spoken?
Exam schedules
Ilmoitetaan opintojakson alussa viikko-ohjelmassa. Opintojaksolla on yksi kirjallinen tentti ja yksi suullinen esitys.
Opintojakson kirjallisen osatentin tai koko opintojakson voi uusia seuraavina kielten yleisinä tenttipäivinä, jotka ilmoitetaan opintojakson alussa.
Evaluation methods and criteria
Koko opintojakson arvosanasta 60% tulee kummankin osatentin tai muun kirjallisen tai suullisen näytön painottamattomasta keskiarvosta ja 40% lähiopetuskertojen jatkuvasta näytöstä.
Lähiopetukseen osallistuminen on pakollista. Koko opintojakson aikana voi olla poissa lähiopetuksesta korkeintaan 20% lähiopetuksen kokonaistuntimäärästä, mikä vastaa noin kolmea (3) lähiopetuskertaa.
Teaching methods
- lähtötasotesti
- lähiopetus
- suulliset ja kirjalliset harjoitukset
- opetuskeskustelu
- yhteistoiminnallinen oppiminen
- esitelmä
- ohjattu etäoppiminen
- tentti
Learning materials
Tiina Martikainen & Marjaana Mäkelä: Parfait! 1 Ranskaa aikuisille (Otava) kappaleet 6-8 sekä opettajan jakama yritysesittelymateriaali.
Student workload
Opettaja jakaa yksityiskohtaisen viikko-ohjelman ensimmäisellä lähiopetuskerralla.
Content scheduling
Ensimmäinen tapaamiskerta on maanantaina 31.8.2015 klo 8.15 - 11.00 luokassa C2-10. Lähiopetus toteutuu 1. periodissa maanantaisin klo 8.15 - 11.00 ja toisessa periodissa maanantaisin klo 8.15 - 11.00 ja keskiviikkoisin klo 17.00 - 19.30 luokassa C2-10.
Completion alternatives
Sovitaan opettajan kanssa tapauskohtaisesti.
International connections
Opintojakson aikana kerrotaan mahdollisuuksista opiskelijavaihtoon ja -harjoitteluun ranskankielisissä maissa.
Further information
Opintojakso on tarkoitettu opiskelijoille, jotka ovat opiskelleet ranskaa ammattikorkeakoulussa vähintään 5 op tai suorittaneet 3-5 lukiokurssia tai hankkineet samat taidot muulla tavoin.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ymmärtää joskus yksinkertaisia suullisia ja kirjallisia viestejä ja osaa välittää ne vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen ovat rakenteiden ja ääntämisen osalta välttävällä tasolla. Opiskelija osaa käyttää oppimaansa yksinkertaisissa kielenkäyttötilanteissa. Opiskelija hallitsee välttävästi työelämän kielenkäyttötilanteiden perussanastoa ja -fraseologiaa, esim. tuote- ja yritysesittely, puhelinkieli, asiakaspalvelu ja informaation kysyminen ja edelleen välittäminen.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ymmärtää usein yksinkertaisia suullisia ja kirjallisia viestejä ja osaa välittää ne vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen ovat rakenteiden ja ääntämisen osalta hyvällä tasolla. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa tutuissa, monipuolisissa kielenkäyttötilanteissa. Opiskelija hallitsee tyydyttävästi työelämän kielenkäyttötilanteiden keskeistä sanastoa ja fraseologiaa, esim. tuote- ja yritysesittely, puhelinkieli, asiakaspalvelu ja informaation kysyminen ja edelleen välittäminen.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ymmärtää yleensä rakenteeltaan ja sisällöltään vaativiakin suullisia ja kirjallisia viestejä ja osaa välittää ne onnistuneesti vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen ovat rakenteiden ja ääntämisen osalta erittäin hyvällä tasolla. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa uusiin, monipuolisiin kielenkäyttötilanteisiin. Opiskelija hallitsee kiitettävästi työelämän kielenkäyttötilanteiden osittain vaativampaakin sanastoa ja fraseologiaa, esim. tuote- ja yritysesittely, puhelinkieli, asiakaspalvelu ja informaation kysyminen ja edelleen välittäminen. Opiskelijan asenne kielen opiskeluun ja oppimiseen on myönteinen.