Elementary French (5 cr)
Code: NK-3-3005
General information
- Enrolment period
- 10.07.2015 - 30.08.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.09.2015 - 10.11.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 27
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
- Teachers
- Riku-Matti Kinnunen
- Course
- NK-3
Objectives (course unit)
European competence level A1
Target group: beginners or those with comprehensive school studies in the languageIn the second foreign language course, the student learns the language used in the most common situations of working life, basic structures of the language and business culture(s) of the target language area.
The student
- will be able to understand and speak the language in the most common situations of working life
- will be able to understand and communicate the main information concerning businesses and workplace
- will be able to use the basic structures of the language
- will know cultural differences and ways of interaction in the language area, and will be able to take them into consideration in his/her work
Content (course unit)
How to communicate in the most common situations of working life?
How do cultural differences and different business cultures affect oral communication?
What are the characteristics of oral communication?
What do I need to know about the country/countries in which the language is spoken?
Exam schedules
Ilmoitetaan opintojakson alussa viikko-ohjelmassa. Opintojaksolla on yksi kirjallinen tentti ja yksi suullinen esitys.
Opintojakson kirjallisen osatentin tai koko opintojakson voi uusia seuraavina kielten yleisinä tenttipäivinä:
Evaluation methods and criteria
Koko opintojakson arvosanasta 60% tulee kummankin osatentin tai muun kirjallisen tai suullisen näytön painottamattomasta keskiarvosta ja 40% lähiopetuskertojen jatkuvasta näytöstä.
Lähiopetukseen osallistuminen on pakollista. Koko opintojakson aikana voi olla poissa lähiopetuksesta korkeintaan 20% lähiopetuksen kokonaistuntimäärästä, mikä vastaa noin kolmea (3) lähiopetuskertaa.
Teaching methods
- lähiopetus
- suulliset ja kirjalliset harjoitukset
- opetuskeskustelu
- ohjattu etäopiskelu
- suullinen esitys
- kirjallinen tentti
Learning materials
Tiina Martikainen & Marjaana Mäkelä: Parfait! 1 Ranskaa aikuisille (Otava)
Student workload
Opettaja jakaa yksityiskohtaisen viikko-ohjelman ensimmäisellä lähiopetuskerralla.
Content scheduling
Täsmennetään opintojakson alkaessa. Ensimmäinen tapaamiskerta on tiistaina 1.9.2015 klo 8.15 - 11.00 luokassa C2-10. Lähiopetus toteutuu 1. periodissa tiistaisin klo 8.15 - 11.00 ja keskiviikkoisin klo 17.00 - 19.30 luokassa C2-10. Toisessa periodissa lähiopetus toteutuu vain tiistaisin samaan aikaan kuin 1. periodissa.
Completion alternatives
Sovitaan opettajan kanssa tapauskohtaisesti.
International connections
Opintojakson aikana kerrotaan mahdollisuuksista opiskelijavaihtoon ja -harjoitteluun ranskankielisissä maissa.
Further information
Opintojakso on tarkoitettu pääsääntöisesti opiskelijoille, jotka eivät ole ennen opiskelleet lainkaan ranskan kieltä. Mikäli opiskelija on opiskellut ranskaa vain yläkoulussa/-asteella tai lukiossa 1-2 kurssia, opiskelija konsultoi ensimmäisellä lähiopetuskerralla opettajaa sopivasta tasoryhmästä (alkeis-/jatkotaso).
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija selviytyy yleiskielen helpoissa kielenkäyttötilanteissa välttävästi ja kykenee tuottamaan lyhyitä, usein vaikeasti ymmärrettäviä lauseita. Opiskelija kykenee käyttämään opintojakson keskeisiä rakenteita ja sanastoa välttävästi. Kirjallisessa osaamisessa ja ääntämisessä on paljon puutteita.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on valmius soveltaa oppimaansa uusiin kielenkäyttötilanteisiin. Opiskelija hallitsee melko hyvin opintojakson keskeisen sanaston ja rakenteet. Puhe on pääosin ymmärrettävää, mutta rakenteissa ja ääntämisessä vielä paljon kehitettävää. Kieli sisältää perussanastoa ja hieman ammattisanastoa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija selviytyy hyvin helpoista peruskielenkäyttötilanteista ja kykenee välittämään viestejä onnistuneesti vastaanottajalle. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson keskeisen sanaston ja rakenteet ja tuntee jonkin verran ammattisanastoa. Puhe etenee johdonmukaisesti ja ääntäminen on hyvää. Opiskelija hoitaa erinomaisesti hänelle annetut tehtävät ja asenne opiskeluun on myönteinen.