Written Communication (3 cr)
Code: 6M00BL46-3002
General information
- Enrolment period
- 02.12.2014 - 31.12.2014
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2015 - 31.07.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Forestry
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 30 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Forestry
Objectives (course unit)
The student:
- knows the types of writing needed in study and work as well as the relevant recommendations
- knows how take into account the receiver, the situation and the requirements of the professional area in his/her texts
- knows how to write a well-structured, understandable and convincing text
- knows how to refer to different sources and how to write a bibliography
The students know how to refer to sources and create a reference list.
Content (course unit)
Grammar check, document standard, style, instructions for reporting
Prerequisites (course unit)
None
Exam schedules
Kielenhuollon testi on ma 26.1.
Assessment methods and criteria
Kielenhuollon testi, essee ja raportti arvioidaan asteikolla 0-5. Muut kurssin tehtävät on palautettu. Jatkuva näyttö.
Teaching methods
Luennot, harjoitukset
Learning materials
Jaetaan kurssin aikana.
Student workload
Lähiopetusta 24 tuntia/opiskelija, itsenäistä työskentelyä noin 50 tuntia/opiskelija
Content scheduling
Toteutuksen esittely
Ammatilliseen viestintään orientoituminen
Kielenhuollon kertaus
Sähköpostitse viestiminen
Asiakirjastandardi
Työnhaun asiakirjat
Tiedotteet
Tarjouspyyntö ja tarjous
Tiedotteet
TAMKin raportointiohje, lähteiden käyttö, lähteisiin viittaaminen
Essee ja raportti
Completion alternatives
Vaihtoehtoisia suoritustapoja ei ole.
Further information
Esseen aiheena on ainespuun mittaus, jota käsitellään ammattiaineen tunneilla viikolla 5. Raportti on Puun käyttäjät -opintojakson loppuraportti, josta Perttu Arminen arvioi sisällön ja Eija Lähteenmäki kielen ja muotoseikat.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii ymmärrettävästi ja asiatyylisesti jäljitellen malleja ja ohjeita. Opiskelija löytää lähteitä, joskin niiden käyttö ja referointi on vähäistä. Väitteiden perusteleminen on vaatimatonta. Viestien rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii jäsentyneesti ja havainnollisesti sekä kohdentaa viestinsä vastaanottajan ja tilanteen mukaisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä. Opiskelija valitsee lähteensä tarkoituksenmukaisesti; referointi niveltyy luontevasti muuhun tekstiin. Olennainen tieto välittyy selkeästi. Viestit ovat helposti vastaanotettavia ja tekstit melko virheettömiä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii vakuuttavasti, innostavasti ja vuorovaikutteisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä monipuolisesti. Opiskelija käyttää lähteitä arvioivassti ja kommentoiden.Olennainen tieto on erinomaisesti jäsennelty ja tiivistetty, ja kieli ja tyyli on hallittua.