Skip to main content

Professional Communication (4 cr)

Code: 7K00BC54-3010

General information


Enrolment period
29.09.2014 - 26.10.2014
Registration for the implementation has ended.
Timing
27.10.2014 - 16.12.2014
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Heidi Valtatie
Sanna Jokinen
Terhi Pekkinen
Anne-Marie Lehtonen
Person in charge
Terhi Pekkinen
Small groups
ryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
ryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
ryhmä 3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
ryhmä 1
ryhmä 2
ryhmä 3
Course
7K00BC54

Objectives (course unit)

The student
-knows the bases for professional communication;
-is able to act as a professional in the work community;
-identifies his/her own strengths and developmental challenges in interaction;
-is able to develop his/her interaction skills with people of all ages, and in different life situations and cultures.

Content (course unit)

-professional communication in collaboration with individuals and families
-professional performance in work community
-identification and evaluation of personal communication skills
-multicultural nursing
-interaction with an individual with memory disorders
-interaction with an aggressive individual

Prerequisites (course unit)

None

Exam schedules

Osa1 Vuorovaikutus 11.12. Ryhmätentti, uusintatentit 13.1, 10.2 ja 17.3: yleinen tenttipäivä
Osa2 Muistisairaan kohtaaminen 11.12., yksilötentti, uusintatentit 13.1, 10.2 ja 17.3.
Tentittävä materiaali: Vilén, Leppämäki, Ekström (2008): Vuorovaikutuksellinen tukeminen sosiaali- ja terveysalalla 1-2 p. ja 3. uudistettu painos. S. s. 11 – 126, 192 – 206, 237 – 347.
Voutilainen P. & Tiikkainen P. (toim. ) Gerontologinen hoitotyö. WSOYpro oy. 2010 ss. 219-246
Tunnilla käsitellyt asiat ja aiheet
Ajankohtaiset artikkelit. Annetaan opetuksen yhteydessä.

Evaluation methods and criteria

Osa 1 Ammatillinen vuorovaikutus hoitotyössä 3 op -tentti: numeerinen arviointi 0-5 + oppimistiivistelmä, painokerroin 3
Osa 2 Muistisairaan ihmisen kohtaaminen 1 op, tentti: numeerinen arviointi 0-5, painokerroin 1
Osa 3 Pienryhmätyöskentely -pakollinen osallistuminen opetukseen -hyväksytty / hylätty
Osat 1 ja 2 tentitään samaan aikaan

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Yhteistoiminnallinen oppiminen - Lähiopetus - Opetuskeskustelu - Pienryhmätyöskentely - Toiminnalliset menetelmät - Oppimismuistion tekeminen, muut tehtävät
Pienryhmätyöskentely: 1 lk ja purku, JÄRJESTÖPÄIVÄ 19.11.

Learning materials

-ajankohtaiset artikkelit -kirjallisuus: •
Vilén, Leppämäki, Ekström (2008): Vuorovaikutuksellinen tukeminen sosiaali- ja terveysalalla 1-2 p. ja 3. uudistettu painos •s. 11 – 126, 192 – 206, 237 – 347.
Mäkisalo-Ropponen: Vuorovaikutustaidot sosiaali- ja terveysalalla. Sanomapro 2012 •
Kauppila: Vuorovaikutus- ja sosiaaliset taidot. PS-kustannus 2006 •
Voutilainen P. & Tiikkainen P. (toim. ) Gerontologinen hoitotyö. WSOYpro oy. 2010 ss. 219-246

Student workload

Lähiopetus 40h Itsenäinen opiskelu 60h

Content scheduling

Opintojakso koostuu seuraavista osista
Osa 1 Ammatillinen vuorovaikutus hoitotyössä 3 op
Osa 2 Muistisairaan ihmisen kohtaaminen 1op
Osa 3 Pienryhmätyöskentely

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

T Osaa luetella vuorovaikutuksen peruselementtejä ammatillisessa vuorovaikutuksessa, työelämätaidoissa ja muistisairaan potilaan kohtaamisessa. Osallistuu harjoituksiin, reflektio- itsearviointitaidot kehittymässä

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ylempi kotegoria sisältyy alempaan Tietää mitä vuorovaikutus on Tietää mitä ammatillinen vuorovaikutus on Tietää mitä ovat tiimityötaidot sekä työelämän odottamat vuorovaikutustaidot Osaa muistisairaan kohtaamisen perusperiaatteet Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti
Kiitettävä
K Ylempi kotegoria sisältyy alempaan Osaa antaa rakentavaa palautetta ja kehittää tätä kautta koko ryhmän toimintaa Osaa kuvata ja perustella eri vuorovaikutustilanteisiin vaikuttavia tekijöitä Osaa analysoida ammatillisia vuorovaikutustilanteita Osaa kuvata ja perustella muistisairaan ihmisen hyvän kohtaamisen osatekijät

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Kiitettävä
K Ylempi kotegoria sisältyy alempaan Osaa antaa rakentavaa palautetta ja kehittää tätä kautta koko ryhmän toimintaa Osaa kuvata ja perustella eri vuorovaikutustilanteisiin vaikuttavia tekijöitä Osaa analysoida ammatillisia vuorovaikutustilanteita Osaa kuvata ja perustella muistisairaan ihmisen hyvän kohtaamisen osatekijät

Go back to top of page