Personnel Management and Wellbeing at Work (5 cr)
Code: 3H-338-3002
General information
- Enrolment period
- 02.02.2015 - 09.03.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.03.2015 - 17.05.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 28
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration, students who began in 2013 or earlier
- Teachers
- Lea Sirèn
- Course
- 3H-338
Objectives (course unit)
The students understand the importance of staff management and well-being at work for the organisation.
The students
- know the different areas of staff management
- understand the impact of a manager’s work for the well-being at work
Content (course unit)
What areas are there in staff management?
What kinds of systems organisations have created to support well-being at work?
How is well-being at work promoted in practice?
Prerequisites (course unit)
2. year studies or similar skills and knowledge.
Exam schedules
Tentin sijaan kurssin suorittamiseen kuuluu reflektoiva oppimispäiväkirjanpito lähipäivien aiheeista sekä itsearviointi lähipäivien omasta aktiivisuudesta.
Evaluation methods and criteria
- aktiivinen ote ja oma pohdinta lähipäivinä (itsearviointi)
- läsnäolo 2 lähipäivänä pakollinen (keskustelukurssi)
- lähipäivät: la 11.4., 25.4. ja 9.5. klo 9.00-16.00
- yhden poissaolopäivän voi halutessaan korvata Tabula-tehtävillä, korvaus vaikuttaa arvosanaan
- tehtävien tekeminen ja palautus ajallaan
- artikkeli/kirja-analyysi, toteavan ja reflektoivan osuuden suhde
- reflektoiva oppimispäiväkirja, toteavan ja reflektoivan osuuden suhde
Assessment scale
0-5
Teaching methods
lähiopetus, opetuskeskustelu, harjoitukset, yhteistoiminnallinen oppiminen, päiväkirjatyöskentely, essee, itsenäinen verkko-opiskelu
Learning materials
1. Luentomateriaali ja muu opettajan jakama materiaali
2. Käsikirjoina:
- Henkilöstöjohtaminen. Strateginen kilpailutekijä, Riitta Viitala
- Henkilöstövoimavarojen johtaminen, Juhani Kauhanen
3. Vapaavalintainen artikkeli tai kirja analyysiä varten
Student workload
Lähikertoja 3 kpl á 7h
Loput opiskelijan itsenäistä työskentelyä sekä yksi ryhmätyö
Content scheduling
Lähipäivän rakenne:
2 aihetta/päivä:
- teoriaosuus
- keskustelua
- harjoitustehtävät liittyen päivän aiheeseen
Further information
Ajankohta:
Opintojaksoon liittyvät asiat ovat Tabulassa (kurssi aukeaa Tabulassa 9.3.).
Opintojakso alkaa itsenäisellä artikkelianalyysilla.
Kolme lähipäivää kahden viikon välein, lauantai 11.4., 25.4. ja 9.5. klo 9.00-16.00.
Oppimistavoitteet:
Opiskelija ymmärtää henkilöstösuunnittelun merkityksen yritykselle.
Opiskelija tutustuu rekrytointiprosessiin ja perehdyttämiseen.
Opiskelija ymmärtää palkitsemisen ja työhyvinvoinnin vaikutuksen tuloksellisuuteen.
Opiskelija sisäistää osaamisen kehittämisen prosessiluonteen.
Opiskelija kehittää omaa pohdintaa ja suhtautuu kriittisesti lukemaansa kohtaan.
Toteutustapa:
Keskusteluun ja opettajan materiaaliin pohjautuvat lähikerrat
Tabula-tehtävät, ryhmätyö
Palaute:
Opettaja: tunnilla tehtävistä harjoituksista, artikkelianalyysistä ja oppimispäiväkirjasta, (ajallaan palautetuista)
Opiskelija: sähköisen palautejärjestelmän kautta
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Läsnä 2 lähipäivää ja tehtävien tekeminen, artikkelianalyysi ja suppea oppimispäiväkirja
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Läsnä 2 lähipäivää ja tehtävien tekeminen, artikkelianalyysi ja reflektoiva oppimispäiväkirja, poissaolon korvaavat tehtävät
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Läsnä 3 lähipäivää, tehtävien tekeminen, artikkelianalyysi, uutta oivaltava oppimispäiväkirja, aktiivinen ote lähipäivinä