Skip to main content

Work Orientations of Social Work and Social Pedagogy (5 cr)

Code: 7S-20-3002

General information


Enrolment period
01.01.2014 - 24.03.2014
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2014 - 30.05.2014
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Raija Yliniemi
Hanna-Kaisa Korpikoski
Course
7S-20

Objectives (course unit)

Students:
- are aware of the multi-disciplinary and diverse aspects of social services
- can explain the historical development and theoretical traditions of social pedagogy and social work
- are familiar with different approaches to social work and social pedagogy
- understand the significance of social work and social pedagogy in society
- can explain the importance of social pedagogy in early childhood education and social work
- can explain the significance of social pedagogy in client work

Content (course unit)

- The historical development and theoretical traditions of social work and social pedagogy
- Preventive, rehabilitative, communal, and structural social work
- Pedagogy of the oppressed, socio-cultural motivation
- Social pedagogy in early childhood education, civic education, and social work
- Community, inclusion, dialogue, and functionality as principles of client work

Exam schedules

Sosiaalityön Posteri esitykset 12.3.14 ja sosiaalipedagogiikan etätehtävän palautus 5.5.14

Assessment methods and criteria

Lähiopetus, posteri ja etätehtävä sekä yhteenveto toukokuussa.
Materiaali:
1) Juhila: sosiaalityöntekijöinä ja asiakkaina.
2) Sosiaalipedagogiikan artikkelimateriaali (ohje tabulassa)

Assessment scale

0-5

Student workload

Opiskelijan 135 yhteensä
Lähiopetus 24 tuntia
Oppimistehtävät ja itsenäinen opiskelu 111 tuntia.

Content scheduling

16.1. ip Hanna, sosiaalityön perusteet
17.1. ip Raija, Sosiaalipedagogiikkaa
13.2. ip Raija, Sosiaalipedagogiikkaa
12.3 ip Hanna, posteriesitykset
24.4. ip Raija, sosiaalipedagogiikkaa
20.5. ip Hanna ja Raija, yhteenveto kokonaisuudesta

Further information

Ajankohta
16.1.-20.5.2014

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Posteri: Käsitteet määritelty, mutta suhteet epäselvät. Työ ja esitys kokonaisuudessaan kuvailevalla tasolla. Visuaalinen ilme vaatimaton.
Etätehtävä sosiaalipedagogiikka:
Kokonaisuus ei ole selkeä, asiat käsitellään, eritellään pinnallisesti, yleisellä tasolla. Paljon lähes suoraa lainausta. Soveltamista ja kommentointia erittäin niukasti.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Posteri: Keskeiset käsitteet selkeästi esillä ja käsitteiden suhteet loogisesti eriteltynä. Posterin esityksessä sosiaalityön ytimen soveltaminen onnistuu hyvin. Visuaalinen ilme selkeä.
Etätehtävä: Keskeiset asiat käsitelty selkeästi. Teksti sujuvaa, mutta melko referoivaa. Omia näkemyksiä ilmaistu jonkin verran. Tekstistä selviää asioiden ymmärtäminen ja soveltaminen.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Posteri: Edellä mainittujen lisäksi (3-4) posterissa ja esityksessä on kriittinen ja kehittävä ote. Kokonaisuudesta löytyy jotain erityistä.
Etätehtävä: Asioita käsitelty jäsentyneesti ja monipuolisesti. Työ on selkeästi rajattu ja vastaa annettuihin aiheisiin, teemoihin. Teksti on analysoivaa. Omia kommentteja, kokemuksia ja näkemyksiä esitellään hyvin. Työssä näkyy oma reflektointi ja teksti on omakohtaista.

Go back to top of page