Skip to main content

Professional Communication (4 cr)

Code: 7K00BC54-3009

General information


Enrolment period
20.06.2013 - 05.09.2013
Registration for the implementation has ended.
Timing
16.09.2013 - 25.10.2013
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
44 - 52
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Mari Laaksonen
Heimo Outinen
Paula Pursiainen
Mari Salmi
Irmeli Nieminen
Small groups
Pienryhmä 1 (Size: 1 . Open UAS : 1.)
Pienryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Pienryhmä 3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Pienryhmä 4 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
Pienryhmä 1
Pienryhmä 2
Pienryhmä 3
Pienryhmä 4
Course
7K00BC54

Objectives (course unit)

The student
-knows the bases for professional communication;
-is able to act as a professional in the work community;
-identifies his/her own strengths and developmental challenges in interaction;
-is able to develop his/her interaction skills with people of all ages, and in different life situations and cultures.

Content (course unit)

-professional communication in collaboration with individuals and families
-professional performance in work community
-identification and evaluation of personal communication skills
-multicultural nursing
-interaction with an individual with memory disorders
-interaction with an aggressive individual

Prerequisites (course unit)

None

Exam schedules

Vuorovaikutus: kts. lukujärjestys
Muistisairaan kohtaaminen: kts. lukujärjestys

Uusinnat yleisinä uusintapäivinä.

Evaluation methods and criteria

Jokaisen osan jälkeen opettaja kerää palautteen.

Osa 1 Ammatillinen vuorovaikutus hoitotyössä 3 op
-tentti: numeerinen arviointi 0-5
-oppimispäiväkirjan yhteenveto
-painokerroin 3

Osa 2 Muistisairaan ihmisen kohtaaminen 1op
-tentti: numeerinen arviointi 0-5
-painokerroin 1

Osa 3 Pienryhmätyöskentely
-pakollinen osallistuminen opetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn. Opiskelija tapaa vähintään kolme kertaa omaa asiakastaan.
-hyväksytty / hylätty

Teaching methods

Yhteistoiminnallinen oppiminen, lähiopetus, opetuskeskustelu, pienryhmätyöskentely, toiminnalliset menetelmät, simulaatio, reflektiopäiväkirja.

Learning materials

Luennot.
Ajankohtaiset artikkelit
Kirjallisuus:
• Vilén, Leppämäki, Ekström: Vuorovaikutuksellinen tukeminen sosiaali- ja terveysalalla 1-2 p. ja 3. uudistettu painos
• Mäkisalo-Ropponen: Vuorovaikutustaidot sosiaali- ja terveysalalla. Sanomapro 2012
• Kauppila: Vuorovaikutus- ja sosiaaliset taidot. PS-kustannus 2006
• Hartikainen & Lönnroos (toim.): Geriatria arvioinnista kuntoutukseen. Edita 2008.

Student workload

Lähiopetus 40 h ja itsenäinen opiskelu 68 h.

Practical training and working life cooperation

Pienryhmätyöskentely tapahtuu Omaiset mielenterveystyön tukena Tampere ry:n kanssa yhteistyössä.

Further information

Jokaisen osan 1. tunnilla oltava läsnä. Pienryhmään osallistuminen pakollista.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa luetella vuorovaikutuksen peruselementtejä ammatillisessa vuorovaikutuksessa, työelämätaidoissa ja muistisairaan potilaan kohtaamisessa.
Osallistuu harjoituksiin, reflektio- ja itsearviointitaidot kehittymässä

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tietää mitä vuorovaikutus on
Tietää mitä ammatillinen vuorovaikutus on
Tietää mitä ovat tiimityötaidot sekä työelämän odottamat vuorovaikutustaidot
Osaa muistisairaan kohtaamisen perusperiaatteet
Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti
Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa antaa rakentavaa palautetta ja kehittää tätä kautta koko ryhmän toimintaa
Osaa kuvata ja perustella eri vuorovaikutustilanteisiin vaikuttavia tekijöitä
Osaa analysoida ammatillisia vuorovaikutustilanteita
Osaa kuvata ja perustella muistisairaan ihmisen hyvän kohtaamisen osatekijät

Go back to top of page