Professional Communication (4 cr)
Code: 7K00BC54-3009
General information
- Enrolment period
- 20.06.2013 - 05.09.2013
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 16.09.2013 - 25.10.2013
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 44 - 52
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, students who began in 2013 or earlier
- Teachers
- Mari Laaksonen
- Heimo Outinen
- Paula Pursiainen
- Mari Salmi
- Irmeli Nieminen
- Small groups
- Pienryhmä 1 (Size: 1 . Open UAS : 1.)
- Pienryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 4 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Pienryhmä 1
- Pienryhmä 2
- Pienryhmä 3
- Pienryhmä 4
- Course
- 7K00BC54
Objectives (course unit)
The student
-knows the bases for professional communication;
-is able to act as a professional in the work community;
-identifies his/her own strengths and developmental challenges in interaction;
-is able to develop his/her interaction skills with people of all ages, and in different life situations and cultures.
Content (course unit)
-professional communication in collaboration with individuals and families
-professional performance in work community
-identification and evaluation of personal communication skills
-multicultural nursing
-interaction with an individual with memory disorders
-interaction with an aggressive individual
Prerequisites (course unit)
None
Exam schedules
Vuorovaikutus: kts. lukujärjestys
Muistisairaan kohtaaminen: kts. lukujärjestys
Uusinnat yleisinä uusintapäivinä.
Evaluation methods and criteria
Jokaisen osan jälkeen opettaja kerää palautteen.
Osa 1 Ammatillinen vuorovaikutus hoitotyössä 3 op
-tentti: numeerinen arviointi 0-5
-oppimispäiväkirjan yhteenveto
-painokerroin 3
Osa 2 Muistisairaan ihmisen kohtaaminen 1op
-tentti: numeerinen arviointi 0-5
-painokerroin 1
Osa 3 Pienryhmätyöskentely
-pakollinen osallistuminen opetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn. Opiskelija tapaa vähintään kolme kertaa omaa asiakastaan.
-hyväksytty / hylätty
Teaching methods
Yhteistoiminnallinen oppiminen, lähiopetus, opetuskeskustelu, pienryhmätyöskentely, toiminnalliset menetelmät, simulaatio, reflektiopäiväkirja.
Learning materials
Luennot.
Ajankohtaiset artikkelit
Kirjallisuus:
• Vilén, Leppämäki, Ekström: Vuorovaikutuksellinen tukeminen sosiaali- ja terveysalalla 1-2 p. ja 3. uudistettu painos
• Mäkisalo-Ropponen: Vuorovaikutustaidot sosiaali- ja terveysalalla. Sanomapro 2012
• Kauppila: Vuorovaikutus- ja sosiaaliset taidot. PS-kustannus 2006
• Hartikainen & Lönnroos (toim.): Geriatria arvioinnista kuntoutukseen. Edita 2008.
Student workload
Lähiopetus 40 h ja itsenäinen opiskelu 68 h.
Practical training and working life cooperation
Pienryhmätyöskentely tapahtuu Omaiset mielenterveystyön tukena Tampere ry:n kanssa yhteistyössä.
Further information
Jokaisen osan 1. tunnilla oltava läsnä. Pienryhmään osallistuminen pakollista.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa luetella vuorovaikutuksen peruselementtejä ammatillisessa vuorovaikutuksessa, työelämätaidoissa ja muistisairaan potilaan kohtaamisessa.
Osallistuu harjoituksiin, reflektio- ja itsearviointitaidot kehittymässä
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tietää mitä vuorovaikutus on
Tietää mitä ammatillinen vuorovaikutus on
Tietää mitä ovat tiimityötaidot sekä työelämän odottamat vuorovaikutustaidot
Osaa muistisairaan kohtaamisen perusperiaatteet
Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti
Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa antaa rakentavaa palautetta ja kehittää tätä kautta koko ryhmän toimintaa
Osaa kuvata ja perustella eri vuorovaikutustilanteisiin vaikuttavia tekijöitä
Osaa analysoida ammatillisia vuorovaikutustilanteita
Osaa kuvata ja perustella muistisairaan ihmisen hyvän kohtaamisen osatekijät