Skip to main content

Engineering Swedish (spoken) (1 cr)

Code: RM-1302-3001

General information


Enrolment period
02.09.2013 - 20.01.2014
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2014 - 31.07.2014
Implementation has ended.
Credits
1 cr
Local portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Construction Site Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Construction Site Management, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Joni Sallila
Person in charge
Joni Sallila
Course
RM-1302

Objectives (course unit)

The aim of the course is to provide the students with such proficiency in the written and spoken Swedish language as needed to meet the demands of the profession and to further develop professional skills.

Content (course unit)

Technical communication
Interactive communication
Education
Seeking for a job and employment
Working environment and society
Communication situations of the working life
Terminology of the field

Exam schedules

Kirjallinen koe:
Suullinen koe:

Evaluation methods and criteria

Asteikko 0-5. Kokeet ja tuntiaktiivisuus. Lähiopetuksen läsnäolovaatimus: 80 %.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lähiopetus, harjoitukset, tentti, itsenäinen verkko-opiskelu, alkutesti

Learning materials

Joni Sallila: Protocall – Teknikbiten, Tammertekniikka 2013. Ammattialakohtaiset tekstit ilmoitetaan kurssin aikana.
http://2014ruotsi.webs.com/12r441

Student workload

Lähiopetus: 12 vko, 3h/vko = 36h Itsenäinen työskentely 15 vko, 3h/vko = 45 h Yht. 81 -> 27 h/op

Content scheduling

Kommunikaatiotilanteet: puhelin, s-posti, lentokenttä, tehdasalue, tapaaminen, ihmisten esittely toisilleen, tekniikan alat, tienneuvominen, -kysyminen,
taulukoista kertominen, asennusmanuaalien terminologiaa, vian etsiminen, hotellissa asuminen, tuotekuvaus, neuvottelu, tehdaskierros, ravintola.
Ammattialakohtaiset lisätekstit. Peruskieliopin kertaus + kielioppitesti.

Completion alternatives

AHOT (lehtori Katri Kallinen)

Further information

Mikäli haluat lisätietoja koskien:
- Opintojakson aikataulu, sisältö ja arviointiperusteet.
- Opintojakson oppimistavoitteet ja niiden yhteys työelämään ja myöhempiin opintoihin.
- Aiemmin annetun opintojaksonpalautteen vaikutus sisältöön ja toteutustapaan.
Lähetä sähköpostia osoitteeseen joni.sallila@tamk.fi
Katso myös http://2014ruotsi.webs.com
Esitiedot Lukion ruotsi tai vastaava kielitaito. B1-tason kielitaito.
Oppimistavoitteet: Opiskelijalla on sellainen koulutusohjelman mukainen ruotsin kielen kirjallinen ja suullinen taito,
joka ammatin harjoittamisen ja ammatillisen kehityksen kannalta on tarpeellinen.
Opiskelija selviytyy oman ammattialansa kirjallisista ja suullisista tehtävistä pohjoismaissa sekä kaksikielisellä alueella Suomessa.
Opiskelija osaa kertoa työympäristöstään sekä oman alansa toiminnoista.
Toteutustapa: päiväopetus.
Tieto virtuaalisuudesta opiskelijalle: Osittainen verkkototeutus.
Opintojakson toteutukselta kerätään palautettan opintojaksopalautejärjestelmän kautta.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa kertoa pääosin ymmärrettävästi mutta lyhyesti ja yksipuolisesti koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään
esim. työnhakutilanteessa. Opiskelija osaa hankkia ja ymmärtää oman tekniikan alansa tietoa helppolukuisista lähteistä.
Opiskelija osaa esitellä yksinkertaisesti keskeisimmät asiat yritysten ja organisaatioiden toiminnasta, tuotteista, prosesseista
ja palveluista sekä selviytyy pääosin ymmärrettävästi tavallisimmista keskusteluista.
Opiskelija osaa toimia ennakoitavissa toimenkuvansa vaatimissa työelämäkontakteissa, esim. sähköpostiviestit, reklamaatiot, puhelintilanteet ja raportoinnit.
Opiskelija osaa tulkita oman alansa yksinkertaisia teknisiä ohjeistuksia ja laatia niitä pääosin ymmärrettävästi.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa kertoa keskeiset asiat koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään eheänä kokonaisuutena esim. työnhakutilanteessa.
Opiskelija osaa hankkia, käsitellä ja soveltaa oman tekniikan alansa tietoa keskeisimmistä lähteistä ja seurata oman alansa kehitystä yleisellä tasolla.
Opiskelija osaa esitellä keskeisimmät asiat yritysten ja organisaatioiden toiminnasta, tuotteista, prosesseista ja palveluista sekä keskustella näistä
aiheista. Opiskelija osaa hoitaa keskeisimpiä toimenkuvansa vaatimia työelämäkontakteja, esim. sähköpostiviestejä, reklamaatioita, puhelintilanteita ja
raportointia. Opiskelija osaa laatia ja ymmärtää oman alansa teknisiä ohjeistuksia melko hyvin.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa kertoa monipuolisesti ja tarkoituksenmukaisesti koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään esim. työnhakutilanteessa.
Opiskelija osaa itsenäisesti ja monipuolisesti hankkia, käsitellä ja soveltaa oman tekniikan alansa tietoa ja seurata alansa ammatillista kehitystä
laaja-alaisesti. Opiskelija osaa esitellä sujuvasti yritysten ja organisaatioiden toimintaa, tuotteita, prosesseja ja palveluita sekä keskustella
aloitteellisesti näistä aiheista. Opiskelija osaa hoitaa vaivattomasti ja asianmukaisesti toimenkuvansa vaatimia työelämäkontakteja,
esim. sähköpostiviestejä, reklamaatioita, puhelintilanteita ja raportointia. Opiskelija osaa ymmärtää vaikeuksitta ja laatia selkeitä oman alansa
teknisiä ohjeistuksia.

Go back to top of page