Skip to main content

Professional Communication (4 cr)

Code: 7K00BC54-3002

General information


Enrolment period
02.12.2013 - 06.01.2014
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2014 - 09.03.2014
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
30 - 39
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Eija Piikkilä
Paula Pursiainen
Terhi Pekkinen
Anne-Marie Lehtonen
Eija Piikkilä
Person in charge
Eija Piikkilä
Small groups
ryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
ryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
ryhmä 3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
ryhmä 1
ryhmä 2
ryhmä 3
Course
7K00BC54

Objectives (course unit)

The student
-knows the bases for professional communication;
-is able to act as a professional in the work community;
-identifies his/her own strengths and developmental challenges in interaction;
-is able to develop his/her interaction skills with people of all ages, and in different life situations and cultures.

Content (course unit)

-professional communication in collaboration with individuals and families
-professional performance in work community
-identification and evaluation of personal communication skills
-multicultural nursing
-interaction with an individual with memory disorders
-interaction with an aggressive individual

Prerequisites (course unit)

None

Exam schedules

Part 1 and 2 together. Part 1 group exam, part 2 individual exam (3hrs). Exam 11.12.13

Evaluation methods and criteria

Part 1 Professional interaction in nursing 3 ects:
- Exam: Numeric evaluation
- Weight coefficiency 3
Part 2 Interaction with a person with memory disorders 1 ect
- Exam: Numeric evaluation 0-5
- Weight coefficiency 1
Part 3 Problem based learning/ small group work
- Compulsory attendance
- Evaluation on scale pass/fail

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Part 1 Professional interaction in nursing 3 ects:
- Cooperative learning
- Contact lessons
- Study discussions
- Small group work
- Action methods
- Learning diary, one page abstract to the teacher at the end of the course.

Part 2 Interaction with a person with memory disorders 1 ect
- Discussion lectures

Learning materials

See Finnish literature.

Student workload

Teaching 32h, independent studies 76h.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa luetella vuorovaikutuksen peruselementtejä ammatillisessa vuorovaikutuksessa, työelämätaidoissa ja muistisairaan potilaan kohtaamisessa.
Osallistuu harjoituksiin, reflektio- itsearviointitaidot kehittymässä.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tietää mitä vuorovaikutus on.
Tietää mitä ammatillinen vuorovaikutus on.
Tietää mitä ovat tiimityötaidot sekä työelämän odottamat vuorovaikutustaidot.
Osaa muistisairaan kohtaamisen perusperiaatteet.
Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin.
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä.
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti.
Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa antaa rakentavaa palautetta ja kehittää tätä kautta koko ryhmän toimintaa.
Osaa kuvata ja perustella eri vuorovaikutustilanteisiin vaikuttavia tekijöitä.
Osaa analysoida ammatillisia vuorovaikutustilanteita.
Osaa kuvata ja perustella muistisairaan ihmisen hyvän kohtaamisen osatekijät.

Go back to top of page