Skip to main content

Planning Special Needs Support (5 cr)

Code: 1L00EU76-3002

General information


Enrolment period
01.07.2019 - 31.12.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2019 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Professional Teacher Education
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Special Needs Teacher Education
Teachers
Sissi Huhtala
Minna Seppälä
Person in charge
Minna Seppälä
Course
1L00EU76

Objectives (course unit)

Are familiarised with education-related legislation, regulations and guidelines and demonstrate they know and use them in their work.
Are extensively familiarised with special needs processes, operating environment and culture in their organisation and analyse them from the inclusive viewpoint.
Based on analysis make conclusions on development needs related to organisation of special support.

Content (course unit)

What regulations and guidelines concern organisation of special support?
How can education-related legislation, regulations and guidelines be used in work?
How does organisations’ operating culture support organisation of inclusive education and what development needs can be seen in it?
How is the special support process arranged and organised in organisations?

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- on perehtynyt koulutusta ohjaavaan lainsäädäntöön, määräyksiin sekä ohjeisiin ja osoittaa tuntevansa sekä hyödyntävänsä niitä omassa työssään
- tekee analyysin pohjalta johtopäätöksiä erityisen tuen järjestämiseen liittyvistä kehittämistarpeista.
- on laaja-alaisesti perehtynyt oman organisaationsa erityisen tuen prosesseihin, toimintaympäristöön ja -kulttuuriin sekä analysoinut niitä inklusiivisesta näkökulmasta.

Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

Assessment scale

0-5

Go back to top of page