Skip to main content

Individual and Flexible Study Paths (5 cr)

Code: 1L00ET90-3019

General information


Enrolment period
01.07.2020 - 10.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 05.05.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
Professional Teacher Education
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Teacher Education
Teachers
Sirpa Levo-Aaltonen
Person in charge
Sirpa Levo-Aaltonen
Course
1L00ET90

Objectives (course unit)

The core competence fields of teachers’ work are assessment competence, cultural competence, teaching and facilitation competence, partnership competence and wellbeing competence. They form a framework for all competence objectives.

Teacher students
- identify and evaluate practices related to flexibility of studies
- evaluate the curriculum, degree structure and objective setting
- justify the role of supervision in working with students
- prevent students’ exclusion and promote educational institutions’ inclusive practices
- support students’ individuality in studies and give career guidance depending on the student’s situation
- can individualise and develop their teaching flexibly by eg learning by working.

Content (course unit)

The course includes a multiviewpoint introduction to significance of human world of experience in planning flexible study paths and facitation of learning.

Key questions:
How do teachers consider students’ individuality and different ways of orientation to learning and studying?
How do teachers supervise diverse students in need of special support?
What competence do flexible planning and implementation of studies call for from teachers and other staff?
How do curricula and qualification requirements direct and define individual choices in teachers’ and students’ work?
How do educational institutions take into consideration students of different ages and with diverse cultural backgrounds?
What tools do teachers have for career guidance?
How do teachers personalise students’ studies for example through credit transfer and learning by working? How do teachers identify students’ competence?

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

HYVÄKSYTTY
Opettajaopiskelija
- yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
- reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
- osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
- analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.

HYLÄTTY
Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

(Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.)

Location and time

Ajoitus keväällä 2021 ja tarkempi ajoitus on Moodlessa.

Paikka: pääosin verkossa etäyhteydellä ja Moodlessa

Exam schedules

Ei tenttejä.

Assessment methods and criteria

Itsearviointi, vertaisarviointi ja opettajan arviointi

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Käytetään itsenäistä ja pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kontaktitapaamisissa, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.
Tietoiskut
Itsenäinen tiedonhankinta
Pienryhmissä tapahtuva tiedon jakaminen
Yhteisöllinen tiedonrakentelu pääosin verkossa
Portfolio

Learning materials

Ks. OPS, Moodlen aineistot, opettajan jakama materiaali. Lisäksi tieteellisiä julkaisuja ja artikkeleita.
Osittain opiskelijoiden itse etsimä kirjallisuus

Student workload

5 x 27 h = 135h, josta kontaktiopetusta noin 56 h. Kontaktiopetukseen limittyy osittain muidenkin opintojaksojen opetusta.

Content scheduling

Ryhmätyöskentelyä ja opiskelijoiden omien tavoitteiden mukaisesti osaamisten laajentamista opintojakson tavoitteissa.
Erityinen tuki (tämä oli jo syksyllä)

Completion alternatives

Opintojakso voidaan hyväksilukea aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisella ja tunnustamisella (AHOT) hyvin perustelluissa tapauksissa.

Practical training and working life cooperation

Opintojakso liittyy läheisesti opetus- ja ohjaamisharjoitteluun.

International connections

Mahdollisuuksien tarjoutuessa käytetään hyväksi yhteistyötä kv-yhteistyökumppaneiden kanssa.

Further information

BYOD. Oma kannettava tietokone tai tabletti aina mukana kontaktipäivissä.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opettajaopiskelija
- yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
- reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
- osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
- analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.

Go back to top of page