Pedagogical Approaches (5cr)
Code: 1L00ET89-3021
General information
- Enrolment period
- 01.07.2020 - 31.12.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
Objectives (course unit)
The core competence fields of teachers’ work are assessment competence, cultural competence, teaching and facilitation competence, partnership competence and wellbeing competence. They form a framework for all competence objectives.
Teacher students
- assess and compare different teaching and learning arrangements
- understand principles of competence-based curricula
- plan constructively alligned teaching and facilitation
- use key learning and facilitation concepts
- compare different pedagogical approaches and methods and evaluate their applicability to their teaching
- can justify their pedagogical choices
- understand the role of assessment in the learning process and use varying assessment methods.
Content (course unit)
The pedagogical approach stands for objective setting and choices related to planning, implementation, facilitation and assessment of learning processes.
Key questions:
What does curriculum mean and how is the field of education related to the whole?
What is alligned planning of teaching and how does it support implementation?
What is participatory pedagogy?
What is reflective, investigative, developing and entrepreneurial approach in teaching and learning?
How can teachers consider students’ individuality, world of experience and professional growth in their teaching and facilitation?
What is the role of meeting, interaction and dialogue in supervision?
How do teachers recognise teaching methods applicable to different learning situations and their own personality? How can theachers implement and develop them?
How are information and communication technology, digitality and social media applied in teaching and facilitation?
How do teachers use and apply different assessment methods?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
HYVÄKSYTTY
Opettajaopiskelija
- yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
- reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
- osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
- analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.
HYLÄTTY
Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.
(Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.)
Location and time
Ajoitus näkyy opinto-oppaan (Moodlessa) kautta.
Paikka: TAMK, Moodlessa ilmoitettu luokka.
Exam schedules
Ei tenttejä.
Assessment methods and criteria
Itsearviointi, vertaisarviointi ja opettajan arviointi sekä TAOKin ohjaavan opettajan arviointi
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Tietoiskut, introluennot, videoluennot
Itsenäinen ja pienryhmissä tapahtuva tiedonhankinta ja tiedon jakaminen
Yhteisöllinen tiedonrakentelu ja yhteiskirjoittaminen verkossa ja kasvokkkain
Tutkiva oppiminen (tutkiva ote)
Opiskelijoiden omat opetustuokiot
Opitun soveltaminen samanaikaisessa harjoittelussa ja omassa opetustyössä
Portfolio
Learning materials
Moodlessa annettu suositeltu kirjallisuus ja opiskelijoiden oma tiedonhaku
Student workload
10 x 27 h = 270 h, josta kontaktiopetusta noin 56 h. Kontaktiopetukseen limittyy osittain muidenkin opintojaksojen opetusta.
Content scheduling
(Jaksotus ilmenee Moodlesta)
Konstruktivistisesti linjakas opetuksen suunnittelu
Osaamisperustainen/-perusteinen OPS (kantava teema)
Opetusmenetelmät
Opetusteknologia (kantava teema)
Arviointimenetelmät
Arviointikriteerit
Palaute, itsearvointi ja itseohjautuvuuteen ohjaaminen
Opetuksen eettiset periaatteet (kantava teema)
Completion alternatives
Osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen kautta
Practical training and working life cooperation
Oj liittyy läheisesti Opetus- ja ohjaamisharjoittelu -oj:oon.
International connections
Mahdollisuuksien tarjoutuessa käytetään hyväksi yhteistyötä kv-yhteistyökumppaneiden kanssa.
Further information
BYOD. Oma kannettava tietokone tai tabletti aina mukana kontaktipäivissä
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty: Opettajaopiskelija ...
yhdistaa teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiinjakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.
Hylätty: Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.