Specialist Program in Educational Institution Welfare: spring2023
Code: 23OPHYV
- Duration
- 1 years (30 cr)
- Start semester
- Spring 2023
Description
KOULUTUKSEN TUOTTAMA OSAAMINEN
Oppilaitoshyvinvoinnin erikoistumiskoulutuksen tavoitteena on
- lisätä osallistujan asiantuntijuutta tunnistaa oppimiseen, hyvinvointiin ja osallisuuteen liittyviä yksilöllisiä ja yhteisöllisiä prosesseja ja mekanismeja erilaisissa oppimisympäristöissä
- syventää osallistujan asiantuntijuutta kehittää ja edistää oppimisyhteisöjen hyvinvointia
- luoda edellytyksiä ja osaamista toimivan monialaisen yhteistyön toteuttamiseen ja kehittämiseen
- edesauttaa tutkimukseen perustuvan tiedon tunnistamista, arviointia sekä soveltamista oppimisyhteisöjen hyvinvoinnin apuna
KOHDERYHMÄ
Ammatillisen koulutuksen opetus- ja ohjaushenkilöstö
Ammatillisen koulutuksen esimiehet ja johto
Opiskelijahuollon toimijat ammatillisessa koulutuksessa
Koulutukseen hakevilta edellytetään ylempi tai alempi korkeakoulututkinto sekä kokemusta työskentelystä ammatillisessa koulutuksessa.
Koulutukseen voidaan valita myös hakija, jolla korkeakoulu toteaa muutoin olevan opintoja varten riittävät tiedot ja valmiudet.
NQF
Taso 6
SUORITUSAIKA
Noin yksi kalenterivuosi. Määritellaan kunkin toteutuksen yhteydessä tarkemmin.
AIEMMIN HANKITUN OSAAMISEN TUNNUSTAMINEN
Tampereen ammattikorkeakoulun (TAMK) opiskelija voi ehdottaa hyväksilukemisia aikaisempien opintojensa ja osaamisensa perusteella. Opintojen hyväksilukeminen tarkoittaa, että opiskelija voi hyväksilukea korkeakouluissa suoritettuja opintoja opiskelemaansa tutkintoon, mikäli ne vastaavat ao. koulutuksen osaamistavoitteita.
KOULUTUKSEN KEHITTÄMINEN
Erikoistumiskoulutusten laadunvarmistuksessa noudatetaan TAMKin laatujärjestelmää. Koulutuksen laatua arvioidaan ja koulutusta kehitetään systemaattisesti opiskelija- ja työelämäpalautteen pohjalta.
Jo sopimusvalmistelussa on ollut mukana työelämätahoja, jotka ovat opiskelijoiden työyhteisöiden lisäksi kehittämässä koulutusta.
Arviointiin ja kehittämiseen osallistuvat opiskelijat, opettajat, työ- ja elinkeinoelämäedustajat sekä AMK-yhteistyöverkosto.
ERIKOISTUMISKOULUTUSTEN YLEISET OSAAMISTAVOITTEET
Ammattikorkeakoulujen erikoistumiskoulutuksen tavoitteena on, että opiskelija koulutustaustansa ja työkokemuksensa pohjalta:
1) kykenee toimimaan vaativissa asiantuntijatehtävissä ammattikorkeakoululain 11 a §:n 3 momentin mukaisessa sopimusmenettelyssä määritellyllä työelämän osa-alueella;
2) saavuttaa asiantuntijuuden edellyttämän syvällisen erityisosaamisen tai monialaisen kokonaisuuden hallinnan;
3) osaa arvioida ja kehittää erityisalansa ammatillisia käytäntöjä perustuen tutkimukseen tai taiteellisen toiminnan menetelmiin;
4) kykenee toimimaan yhteisöissä ja -verkostoissa oman erityisalansa asiantuntijana.
(Lähde:Valtioneuvoston asetus ammattikorkeakouluista annetun valtioneuvoston asetuksen muuttamisesta, 1438/2014)
ERIKOISTUMISKOULUTUKSIA KOSKEVAT SÄÄDÖKSET, VOIMASSA 1.1.2015 LÄHTIEN
• Laki ammattikorkeakoululain muuttamisesta, 1173/2014
• Valtioneuvoston asetus ammattikorkeakouluista annetun valtioneuvoston asetuksen muuttamisesta, 1438/2014
• Valtioneuvoston asetus ammattikorkeakoulujen toiminnasta perittävistä maksuista, 1440/2014
Select timing, structure or classification view
Show study timings by academic year, semester or period
Code | Name | Credits (cr) | 2022-2023 | 2023-2024 | Spring 2023 | Autumn 2023 | 3. / 2023 | 4. / 2023 | 1. / 2023 | 2. / 2023 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TK00GC53 | Educational Institution Welfare and Diverse Learning Environments | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||
TK00GC54 | Personal Well-being | 5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 |
TK00GC55 | Student Welfare | 5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 |
TK00GC56 | Work Community Welfare | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||
TK00GC57 | Developing Educational Institution Welfare | 10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 |
Total | 30 | 15 | 15 | 15 | 15 | 7.6 | 7.6 | 7.6 | 7.6 |
Code | Name | Credits (cr) |
---|---|---|
TK00GC53 | Educational Institution Welfare and Diverse Learning Environments | 5 |
TK00GC54 | Personal Well-being | 5 |
TK00GC55 | Student Welfare | 5 |
TK00GC56 | Work Community Welfare | 5 |
TK00GC57 | Developing Educational Institution Welfare | 10 |
Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.