Consumer Trends and Market Research (5 cr)
Code: C-10126-YL00DD63-3001
General information
- Enrolment period
- 20.11.2024 - 10.01.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 19.03.2025 - 30.05.2025
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Institution
- LAB University of Applied Sciences, Verkkokampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 15
- Course
- C-10126-YL00DD63
Objectives (course unit)
Student is able to - analyze and interpret consumer behavior and its trends in different market situations - master the key methods of market research and apply them in practice - utilize insights from consumer behavior
Prerequisites (course unit)
Suositeltavaa on, että opiskelijalla on aiemmin suoritettu korkeakoulututkinto.
Exam schedules
Uusintatentit (2 kpl) syksyllä 2025. Tarkemmat tiedot Moodlessa.
Assessment methods and criteria
- Moodle tentit 2 kpl (kuluttajatrendit), arviointi 5-0, muodostaa 10 % kokonaisarvosanasta - Kirjallinen oppimistehtävä (kuluttajatrendit), arviointi 5–0/täydennettävä, muodostaa 40 % kokonaisarvosanasta. - Välitehtävä (markkinatutkimus), arviointi hyväksytty/täydennettävä/hylätty - Kirjallinen oppimistehtävä (markkinatutkimus), arviointi 5-0, muodostaa 50% kokonaisarvosanasta.
Assessment scale
1-5
Teaching methods
Kurssi toteutetaan aikavälillä 19.3. – 30.5.2025. Luentoja on neljä kertaa: 19.3. 2025 klo 17.00–20.00 Kuluttajatrendit osa 1. Riitta Forsten-Astikainen 9.4. 2025 klo 17.00–20.00 Kuluttajatrendit osa 2. Riittta Forsten-Astikainen 23.4. klo 17.00–20.00 Markkinatutkimus osa 1. Tuuli Mirola 7.5. klo 17.00–20.00 Markkinatutkimus osa 2. Tuuli Mirola Kilpailu- ja kuluttajatrendien osalta kaksi välitenttiä (monivalintatentit Moodlessa) sekä kirjallinen oppimistehtävä, palautus Moodleen 30.5.2025 mennessä. Markkinatutkimuksen osalta välitehtävät (tarkemmat tiedot Moodlessa) ja kirjallinen oppimistehtävä, palautus Moodleen 23.5.2025 mennessä.
Learning materials
Suomen- ja englanninkielinen materiaali Moodlessa
Student workload
5 cr = 135 hours student work
Content scheduling
- Kuluttajakäyttäytymisen perusteet ja trendit - Kuluttajakäyttäytymiseen liittyvät psykologiset tekijät - Markkinointistrategiat - Markkinointi ja sen tehtävät - Markkinoinnin johtaminen, suunnittelu ja analysointi - Markkinointitutkimus ja sen tehtävät, tavoitteet ja kohteet - Tutkimusstrategia ja menetelmät - Tutkimuksen raportointi
Completion alternatives
Ei muita suoritustapoja
International connections
Moodle verkko-oppimisympäristö, Teams tai Zoom-kanavat