Digital communication in hospitality business (5 cr)
Code: C-10118-CO00FP82-3001
General information
- Enrolment period
- 04.11.2024 - 06.01.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 21.01.2025 - 31.05.2025
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Institution
- South-Eastern Finland University of Applied Sciences, E-kampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 30
- Course
- C-10118-CO00FP82
Objectives (course unit)
Osaat kuvata digitaalisen viestinnän roolin osana palveluliiketoiminnan viestintää. Osaat kuvata digitaalisen viestinnän mahdollisuuksia palveluliiketoiminnan menestystekijänä. Osaat soveltaa digiviestintään liittyviä teorioita ja malleja viestinnän kehittämisessä. Osaat suunnitella, toteuttaa ja kehittää digiviestintää.
Content (course unit)
Mitä digitaalisuus on osana erilaista palveluliiketoiminnan viestintää, sen suunnittelua, toteutusta ja arviointia? Miten digitaalinen viestintä voi parantaa palvelujen kilpailukykyä? Mitkä ovat keinot digitaalisen viestinnän suunnittelussa, toteuttamisessa ja kehittämisessä?
Exam schedules
Opiskelija suorittaa itsenäisesti erilaisia keskustelutehtäviä, jossa kommentoidaan ja analysoidaan muiden opiskelijoiden keskusteluja. Opintojaksolla on yksi laajempi oppimistehtävä, joka toteutetaan palveluliiketoiminnan parissa toimivalle yritykselle. Oppimistehtävän voi tehdä omalle työpaikalle, tai opiskelija voi etsiä mielenkiintoisen yrityksen, johon haluaa tutustua tarkemmin. Oppimistehtävän voi suorittaa myös täysin itsenäisesti esimerkiksi palveluliiketoimintayrityksen verkkosivustoihin tutustumalla. Tarkemmat ohjeet opintojakson Learn- oppimisympäristössä. Opintojaksoon ei sisälly tenttiä.
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Tarkemmat arviointikriteerit esitellään opintojaksolla.
Assessment scale
1-5
Teaching methods
This course is for CampusOnline-students, not for Xamk degree students.
Learning materials
Opintojakson opiskelumateriaalin löydät opintojakson Learn-oppimisympäristöstä. Opiskelumateriaali on rakennettu opettajan luentotallenteiden sekä erilaisten verkkoaineistojen pohjalta. Mukana on myös tutkimusartikkeleita aiheesta. Opintojaksolla hyödynnetään seuraavaa kirjallisuutta, jonka lainaamista suositellaan: Juholin, E. 2022. Communicare! Ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun. (myös e-kirja)
Student workload
135 h opiskelijan itsenäistä työtä. Todellinen työmäärä riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
Content scheduling
Opintojakso on rakennettu seuraavien teemojen kautta: 1. Digitaalinen viestintä ja sen tehtävät 2. Viestintäkanavat 3. Teoriat ja mallit 3. Klpailukeinot 4. Trendit ja tulevaisuus Teemojen tarkemmat kuvaukset ja materiaalit löydät opintojakson Learn- oppimisympäristöstä.
Practical training and working life cooperation
Opintojaksolla toteutetaan 3 op oppimistehtävä, joka tehdään palveluliiketoiminnan parissa toimivalle yritykselle. Tarkempi info tehtävästä opintojakson Learn- oppimisympäristössä.
Further information
Opintojakso avautuu Learn- oppimisympäristössä 21.1.2025. Opiskelija saa ilmoittautumisen yhteydessä linkin, jonka avulla opintojaksolle kirjautuminen suoritetaan.