Possibilities of Digital Sales and E-commerce (5 cr)
Code: C-10056-SAL011AS2A-3006
General information
- Enrolment period
- 02.06.2025 - 10.10.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 20.10.2025 - 12.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Credits
- 5 cr
- Institution
- Haaga-Helia University of Applied Sciences, Pasilan toimipiste
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Course
- C-10056-SAL011AS2A
Objectives (course unit)
Opintojakso kasvattaa opiskelijoiden ymmärrystä digitaalisen myynnin ja verkkokaupan tarjoamista mahdollisuuksista sekä edistää heidän tulevaisuuden uramahdollisuuksia kasvavalla ja nopeasti kehittyvällä alalla. Opiskelija kehittää taitojaan verkkokaupan asiakaskokemuksen parantamiseksi muun muassa analytiikkatyökaluja hyödyntäen. Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa verkkokaupan toimintaperiaatteita sekä juridisia vaatimuksia. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa digitaalisen markkinoinnin kampanjoita, käyttäen hyväkseen muun muassa hakukoneoptimointia ja sosiaalista mediaa.
Content (course unit)
- Verkkokauppa ilmiönä, liiketoimintamallit sekä digitaalisen kaupan tyypit - Digitaaliseen liiketoimintaan vaikuttava lainsäädäntö Suomessa - Digitaalisen markkinoinnin ja myynnin mahdollisuudet eri kanavissa sekä mittaaminen - Verkkokauppa-alustat ja datan hyödyntäminen
Assessment scale
H-5
Learning materials
Keronen, Kati (2013) : Johdata asiakkaasi verkkoon : opas koukuttavan sisältöstrategian luomiseen Mattinen, Mikko (2020) : Mistä kasvua? : opas digiajan johtajalle Molenaar, Cor (2013) : The end of Shops: Social buying and the battle for the customer McIntyre, Charles; Melewar, T.C. & Charles, Dennis: (2016): Multi-channel marketing, branding and retail design: new challenges and opportunities Lahtinen, Tero (2013) : Verkkokaupan käsikirja Ruokonen, Mika (2016) : Biteistä bisnestä! – Digitaalisen liiketoiminnan käsikirja Muu erikseen ilmoitettava kirjallisuus ja lähdemateriaali