Multimodal Interaction in professional contexts (3cr)
Code: C-02631-VAPTU5-3003
General information
- Enrolment period
- 01.04.2024 - 24.05.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 16.09.2024 - 31.07.2025
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Institution
- HUMAK University of Applied Sciences, Paikkaan sitomaton
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 8 - 200
- Course
- C-02631-VAPTU5
Objectives (course unit)
Student will be able to - explain the concept of multimodality, - identify different modes and channels of communication, - demonstrate understanding of how the multimodal view on interaction can be used to influence the interaction in the workplace, - identify how to develop one’s own skills in terms of multimodal interaction skills.
Content (course unit)
Content: The aim of the course is to develop interaction skills with a special focus on linguistic accessibility. The aim is to give an introduction on how to facilitate communication and promote linguistic accessibility when working with people whose access to interaction is challenged due to, for example, problems in hearing or whose linguistic resources are marginalised in the society (e.g. sign language users). The course is directed towards people whose profession entails encountering people from varied backgrounds, and who, therefore, need wide-ranging interaction skills. During the course, the student becomes acquainted with a multimodal view of interaction and examines the utilization of the concept in different working environments. Multimodal interaction competence is based on an understanding of the multichannel and multimodal nature of interaction: meanings are conveyed by both verbal and non-verbal means (e.g. gestures, eye contact and images). The student practices observing interaction situations and harness a range of interaction methods people use in order to understand and be understood.
Location and time
Opintojaksossa ei ole webinaareja eikä lähiopetusta.
Assessment methods and criteria
Opintojaksolla käytetään erilaista arviointia. Osa opintojakson tehtävistä edellyttää tietyn osaamistason osoittamista.
Assessment scale
Pass - Fail
Teaching methods
Opintojakso suoritetaan itsenäisesti verkossa omassa rytmissä. Opintojakso on pitkälle automatisoitu opintojakso. Opintojakso sisältää opetusvideoita, erilaisia luku- ja kirjoitustehtäviä ja osaamista arvioivia verkkotestejä. Opintojaksolla on keskustelutehtäviä, joissa osassa käytetään perustana erilaista verkkoaineistoa.
Learning materials
Opintojakson aineistot ovat verkkoaineistoja, jotka ovat Hoodle-oppimisympäristössä.
Student workload
Opintojakso vastaa noin 81 tunnin työmäärää.
Further information
Opintojaksolla sukelletaan vuorovaikutuksen monimuotoisuuteen työelämässä. Opintojaksolla vuorovaikutusta tarkastellaan esimerkiksi puhuttujen ja visuaalisten kielten, kirjoitetun kielen, kuvan ja tilan näkökulmasta. Lisäksi opintojaksolla pohditaan virtuaalisen tilan ja vuorovaikutuksen suhdetta. Opiskelija tutustuu myös yleensä multimodaaliseen vuorovaikutukseen työelämässä ja havainnoi vuorovaikutusta. Opintojakso näyttää konkreettisesti, miten jokainen voi toimia vuorovaikutusta tukevalla tavalla työelämässä. Kun vuorovaikutuksen erilaisia mahdollisuuksia käytetään työelämässä, edistetään samalla työelämän yhdenvertaisuutta ja osallisuutta! Opintojakso sopii kaikille ammattialoille ja monenlaisissa työtehtävissä toimiville asiantuntijoille ja ammattilaisille.