Skip to main content

Competence in the Healthcare and Social Welfare Service Systems (5cr)

Code: C-02507-YHU250028-3002

General information


Enrolment period
08.10.2025 - 29.01.2026
Registration for the implementation has begun.
Timing
29.01.2026 - 31.03.2026
The implementation has not yet started.
Credits
5 cr
Institution
Satakunta University of Applied Sciences, Tiina Pennanen, Hill-huone: https://hill.webex.com/join/tiina.pennanen Anne-Mari Survonen, Hill-huone: https://hill.webex.com/meet/anne-mari.survonen
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 5

Objectives (course unit)

Opiskelija tuntee väestörakenteen ja sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän toiminnan ja muutosten yhteiskunnalliset vaikutukset sekä tunnistaa lainsäädännön, toimenpideohjelmien, strategioiden ja monialaisen toiminnan perustan sekä analysoi niiden merkitystä osana palvelujen kehittämistä. Opiskelija arvioi ja esittelee kansalaisyhteiskunnan merkitystä väestön hyvinvoinnin edistäjänä.

Content (course unit)

Väestörakenteen muutokset ja muutosten yhteiskunnalliset vaikutukset; sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmä; toimenpideohjelmat, strategiat; lainsäädäntö; poikkihallinnollinen toiminta; järjestöjen ja kansalaisyhteiskunnan merkitys väestön hyvinvoinnin turvaajana

Location and time

Tiina Pennanen, Hill-huone: https://hill.webex.com/join/tiina.pennanen Anne-Mari Survonen, Hill-huone: https://hill.webex.com/meet/anne-mari.survonen

Exam schedules

* Yksilötyö (tekoäly vaadittu), pienryhmätyöskentelyn pohjaksi palautetaan 8.2.2026; arviointi hyväksytty/täydennettävä * Pienryhmätyön yhteenveto palautetaan Moodleen 19.2.2026 ja vertaispalaute (2 keskustelupalautetta); arviointi hyväksytty * Asiantuntijablogi palautetaan Moodleen 22.3.2026; arviointi 1-5, täydennettävä ja vertaispalaute (2 keskustelupalautetta) 22.3.-31.3.2026; arviointi hyväksytty/täydennettävä

Assessment methods and criteria

Oppimistehtävät arvioidaan numeraalisesti,1-5. Oppimistehtävät ovat: * Yksilötehtävä (hyväksytty/täydennettävä) * Pienryhmätehtävä (hyväksytty/täydennettävä) ja verkkokeskustelu (hyväksytty) * Asiantuntijablogi (1-5) ja vertaispalaute (hyväksytty/täydennettävä) * Itsearviointi (hyväksytty/täydennettävä)

Assessment scale

1-5

Teaching methods

Orientaatio 29.1.2026 (4 h) Tiinan Hillissä: https://hill.webex.com/join/tiina.pennanen ja luennot Moodlessa (3 h) Itsenäinen tehtävä, valmistautuminen pienryhmätyöskentelyyn (20 h) 29.1.-8.2., tehtävä palautetaan Moodleen 8.2. Pienryhmätehtävä (20 h) 9.-19.2., tehtävä palautetaan Moodleen 19.2. ja verkkokeskustelu (3 h) 19.-22.2. Pienryhmässä tehtävä asiantuntijablogi (70 h) 23.2.-22.3. , blogi palautetaan 22.2. ja verkkokeskustelu (8 h) 22.2.-31.3. Itsearviointi (7 h) Ohjaus/sparraus pienryhmille vko 10, aikataulu täsmentyy lukujärjestyksen valmistuttua. Tarkempi tieto opintojen alkaessa ja Moodlessa - Tiinan ja/tai Anne-Marin Hillissä Moodle avautuu opintojaksolle hyväksymisen jälkeen (orientaatioluento). HUOM: Aikataulutiedot (orientaatioluento ja ohjaus-/sparrausajankohdat) varmistuvat myöhemmin ja tiedot löytyvät niiden valmistuttua: https://cloud.timeedit.net/samk/web/public/riqfoQ7Qf7XZ7YQy7q8Y7o5061ZQZ016Q5ZY74Q.html

Learning materials

1) Laaksonen H, Laitinen H & Hiilamo H. 2020. Sosiaali- ja terveydenhuollon järjestelmä. Soveltuvin osin 2) Sosiaali- ja terveysjohtaminen. 2017. (toim.) Sari Rissanen ja Johanna Lammintakanen. Soveltuvin osin 3) Tulevaisuuskolmio: https://www.sitra.fi/caset/tulevaisuuskolmio/ 4) Pestel-menetelmä: https://libguides.libraries.wsu.edu/c.php?g=294263&p=4358409#:~:text=Reports%20and%20Trends-,What%20is%20a%20PESTEL%20Analysis%3F,organization%2C%20company%2C%20or%20industry. * https://www.professionalacademy.com/blogs/marketing-theories-pestel-analysis/ Lisää opiskelua tukevaa aineistoa Moodlessa.

Student workload

135 h

Content scheduling

Edellä

Completion alternatives

Ei ole

Practical training and working life cooperation

-

International connections

Tekoäly word tms. Turnitin-plagioinnintunnistaminen järjestelmä

Further information

-

Go back to top of page