Skip to main content

Sports physiotherapy: sport performance analysis and supporting the physical performance of athlete (5cr)

Code: C-02472-BB00DL54-3002

General information


Enrolment period
13.11.2024 - 15.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.02.2025 - 11.05.2025
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Institution
Seinäjoki University of Applied Sciences, SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30

Objectives (course unit)

The student - Understands the basics of exercise physiology as part of the sport-specific training of the athlete - Can explain the basics of motor learning in learning and teaching skills - Can accurately classify physical requirements and load factors in different sports - Can choose suitable sport-specific methods for measuring and testing an athlete's physical performance - Can implement a sport performance analysis and thus choose and plan appropriate ways to support the athlete's physical performance

Content (course unit)

- Exercise physiology - Motor learning - Physical requirements and load factors for different sports - Measurement and testing of the physical performance of the athlete - Sport performance analysis, supporting the physical performance of the athlete

Assessment scale

1-5

Teaching methods

Opintojaksolla opiskelu tapahtuu verkkovälitteisesti (Moodle oppimisympäristö) itsenäisesti työskennellen ja pääosin pienryhmätyöskentelynä. Opintojaksolla on läsnäoloa vaativia verkkotapaamisia seuraavasti toteutuvissa opetustuokioissa Teamsin välityksellä: - Opintojakson aloitusinfo to 13.2. klo 14-15:30. - Opintojakson tehtävän esitykset to 8.5. klo 13:30-15:30. Opintojaksolle osallistuminen vaatii tietämystä tuki- ja liikuntaelimistön fysioterapiasta, joten suosittelemme, että nämä opinnot ovat käytynä. Opintojakso alkaa ja Moodle avautuu opiskelijalle 3.2.. Tutustu ensimmäisenä opintojakson aikatauluihin ja tehtäviin. Lisäksi käy tekemässä ennakkotehtävä, jossa esittelet itsesi muille ryhmäläisille.

Go back to top of page