Sports physiotherapy: sport performance analysis and supporting the physical performance of athlete (5cr)
Code: C-02472-BB00DL54-3002
General information
- Enrolment period
- 13.11.2024 - 15.01.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.02.2025 - 11.05.2025
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Institution
- Seinäjoki University of Applied Sciences, SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Course
- C-02472-BB00DL54
Objectives (course unit)
The student - Understands the basics of exercise physiology as part of the sport-specific training of the athlete - Can explain the basics of motor learning in learning and teaching skills - Can accurately classify physical requirements and load factors in different sports - Can choose suitable sport-specific methods for measuring and testing an athlete's physical performance - Can implement a sport performance analysis and thus choose and plan appropriate ways to support the athlete's physical performance
Content (course unit)
- Exercise physiology - Motor learning - Physical requirements and load factors for different sports - Measurement and testing of the physical performance of the athlete - Sport performance analysis, supporting the physical performance of the athlete
Assessment scale
1-5
Teaching methods
Opintojaksolla opiskelu tapahtuu verkkovälitteisesti (Moodle oppimisympäristö) itsenäisesti työskennellen ja pääosin pienryhmätyöskentelynä. Opintojaksolla on läsnäoloa vaativia verkkotapaamisia seuraavasti toteutuvissa opetustuokioissa Teamsin välityksellä: - Opintojakson aloitusinfo to 13.2. klo 14-15:30. - Opintojakson tehtävän esitykset to 8.5. klo 13:30-15:30. Opintojaksolle osallistuminen vaatii tietämystä tuki- ja liikuntaelimistön fysioterapiasta, joten suosittelemme, että nämä opinnot ovat käytynä. Opintojakso alkaa ja Moodle avautuu opiskelijalle 3.2.. Tutustu ensimmäisenä opintojakson aikatauluihin ja tehtäviin. Lisäksi käy tekemässä ennakkotehtävä, jossa esittelet itsesi muille ryhmäläisille.