Skip to main content

Expert as a Customer Server 1 (10cr)

Code: NA00FU96-3004

General information


Enrolment period
02.07.2025 - 31.07.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2025 - 31.12.2028
Implementation is running.
Credits
10 cr
Unit
Pedagogical Innovations and Culture
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Minna Nurminen
Annikka Lepola
Course
NA00FU96

Objectives (course unit)

Opiskelija
- tietää ammattialan arvot ja eettiset periaatteet sekä osaa kuvata niiden merkityksen ja toimia niiden mukaan
- ymmärtää tiedonhallinnan ja kirjaamisen merkityksen
- tietää organisaation perustehtävän ja asiakkuudet
- osaa tunnistaa organisaation tehtäväkuvat ja johtamiskulttuurin piirteitä
- osaa toimia vastuullisesti suhteessa organisaatioon/toimintaympäristöön ja tiimiin
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida toimintaa/projektin/palvelun yhteistyössä työelämän kanssa
- osaa tunnistaa organisaation toimintaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistöä
- osaa toimia ammatillisessa ja osallistavassa vuorovaikutussuhteessa

Content (course unit)

Mikä on organisaation/toimintaympäristön tehtävä ja miten se tuottaa arvoa ja kenelle?
Mikä on ammattialan arvopohja ja eettiset periaatteet?
Miten asiantuntijat ja johtajat toimivat työelämässä?
Millaiset tekijät vaikuttavat yhteistyöhön työelämän organisaatioissa/toimintaympäristössä?
Millaisia tehtävänkuvia organisaatiossa/toimintaympäristössä on?
Millainen johtamiskulttuuri organisaatiossa/ toimintaympäristössä on?
Miten toimin vastuullisesti?
Miten sitoudun ammatillisesti organisaation/toimintaympäristön toimintaan?
Miten tuotan tietoa organisaation/toimintaympäristön päätöksentekoa ja kehittämistä varten?

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Hyväksytty:
Opiskelija
- osoittaa saavuttaneensa opintojakson tavoitteet jäsentäen asioita suhteessa toisiinsa
- osaa toimia suunnitelmallisesti ja ratkaisulähtöisesti perustellen soveltuvimman menettelyntavan valinnan
- osaa reflektoida omaa toimintaansa, osaamistaan ja kehittämisen kohteita myös saamansa palautteen pohjalta
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös asiakastyöhön sekä tiimin ja organisaation toimintaan alalle tärkeiden toimintapojen mukaisesti.
- hallitsee ammttitermejä ja osaa viestiä asiakaslähtöisesti ammatillisessa vuorovaikutuksessa.

Hylätty:
Opiskelija
- ei kykene osoittamaan opintojakson tavoitteiden saavuttamista
- ei kykene suunnitelmalliseen työskentelyyn
- ei pysty vastuulliseen yhteistyöhön omia vuorovaikutustaitojaan kehittäen
- ei pysty reflektoimaan omaa toimintaansa, osaamistaan tai kehittämisen kohteitaan
- ei ota ammatillista vastuuta toiminnastaan asiakastyössä, tiimissä tai organisaatiossa.

Location and time

Syksy 2025

Exam schedules

Ei tenttiä

Assessment methods and criteria

Arvioinnin perystana olevien tehtävien hyväksytysti suorittaminen
- Ohjelmointitehtävä
- Liiketoimintamallinnus
- Yritystilanneanalyysi
- Yritysvierailuraportti
- Kohtaamispaikkakäynnit
- AV-tuotoksen suunnitelman suunnitelma
- AV-tuotoksen suunnitelma
- Projektisuunnitelma
- Projektiraportti

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Kontaktiopetus
Yritysvierailut
Itsenäiset tehtävät
Kohtaamispaikka harjoittelu
Pjoektityöskentely

Learning materials

Opettajien jakama materiaalia Temsissä ja Moodlessa

Student workload

Opiskelijan työtä 270 h, josta
- 108 h tradenomi ja IT-tradenomi tutkintoihin tutustumista tehtävineen
- 108 h medianomi ja sosionomi tutkintoihin tutustumista tehtävineen
- 54 h projektityöskentelyä

Content scheduling

1. periodi tradenomi ja IT-tradenomi
2. periodi medianomi ja sosionomi
Projektityöskentely 1. ja 2. periodi

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa.

Practical training and working life cooperation

Yritysvierailut ja kohtaamispaikkakäynnit

International connections

KV-lähteet

Go back to top of page