Skip to main content

Service Design Process in Hospitality Business (10 cr)

Code: 8T00FW11-3001

General information


Enrolment period
07.06.2023 - 16.08.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.08.2023 - 01.12.2023
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Virtual portion
4 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Tuija Ylä-Viteli
Sami Salonen
Person in charge
Tuija Ylä-Viteli
Tags
BLENDED
Course
8T00FW11

Objectives (course unit)

Student:
- can develop services of user-driven, value-for-creative, sustainable development objectives
- can apply service design in practice
- can evaluate and develop customer experience
- can take into account the challenges and opportunities for the business environment for the tourism and nutrition sector in service development

Content (course unit)

WHAT changes and opportunities for the business environment of the tourism and nutrition sector gives the development of services?
WHY should the objectives of sustainable development be taken into account in the design of services?
HOW to develop user-oriented services enables value to create a value and a targeted customer experience?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student is able to define the objectives of sustainable development, the concepts of customer experience and service design process.
The student performs the implementation of the service design process by guiding together with his team.
The student works in a group and identifies its interaction skills.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student is able to explain the objectives of sustainable development, as concepts of customer experience and service design process, and can share them in relation to each other.
The student is able to limit the task for applying sustainable development objectives to achieve customer experience aimed at designing new services. The student is able to justify its solution.
The student works in cooperation responsibly and is ready to develop their interaction skills. The student is able to evaluate the development process and its starting points.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student understands wide-ranging entities and combines sustainable development goals and service design as a process for a professional context.
The student is able to apply sustainable development targets to achieve customer experience aimed at designing new services.
The student works in co-operation with responsibly, flexible and constructively developing both their own and group interaction. The student is critically able to evaluate the development process of its group, provides constructive development proposals and to make the necessary changes during the process.

Location and time

Alustavaa aikataulua
Palvelumuotoiluprosessi vieraanvaraisuusalalla 10 op (sisältää myös opiskelijan/opiskelijatiimin
itsenäistä työtä)
1.periodi (22.8.–12.10. 2023) tiistait klo 9.00–11.30 ja torstait klo 9.00–16.00
2.periodi (24.8. – 30.11.2023) maanantait 9.00–16.00 ja tiistait klo 9.00–11.30

Aloitus 22.8. TAMKilla klo 9.00, lähiopetus

Vko 34-35 Monialaisen projektin yhteinen aloitus, toimeksianto tiimeille, palvelumuotoilun teoria. Lähitunteja pidetään myös Mediapoliksella yhdessä median opiskelijoiden kanssa. Tiimien yhteissuunnittelua annetun opintojakson totetuksen aikataulun ja jäsennyksen mukaan.

Exam schedules

Ei tenttiä. Yksilötehtävä (0-5) 40%, tiimitehtävä 50%. Itse ja vertaisarviointiarviointi 10%

Assessment methods and criteria

Ei tenttiä. Yksilötehtävä (0-5) 40%, tiimitehtävä 50%. Itse ja vertaisarviointikeskustelu 10%.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luento-opetusta, tiimityötä, Igloo Visionin sylinterikokeilua, yhteistyötä median opiskelijoiden kianssa, toimeksiantajayrityksien kanssa tehtävä yhteistyö.

Learning materials

Kirjallisuus ja muu lähdemateriaali sovitaan opintojakson alussa / Moodlessa.

Student workload

10op. Luento-opetusta 40h. Tiimityötä ja tiimiohjausta 136h. Itsenäinen työ 94h. Yhteensä 270h.

Completion alternatives

AHOT - osaamisen näyttö, sovitaan erikseen tarpeen mukaan.

Practical training and working life cooperation

Tuotokset tehdään toimeksiantajayrityksiin.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa määritellä kestävän kehityksen tavoitteita, asiakaskokemuksen ja palvelumuotoiluprosessin käsitteet.
Opiskelija suoriutuu palvelumuotoiluprosessin toteuttamisesta ohjatusti yhdessä tiiminsä kanssa.
Opiskelija toimii ryhmässä ja tunnistaa vuorovaikutustaitonsa.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa selittää kestävän kehityksen tavoitteet, asiakaskokemuksen ja palvelumuotoiluprosessin käsitteinä sekä osaa jäsentää niitä suhteessa toisiinsa.
Opiskelija osaa rajata tehtävää kestävän kehityksen tavoitteiden soveltamiseksi uusien palvelujen muotoilussa tavoitellun asiakaskokemuksen saavuttamiseksi. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa.
Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Opiskelija osaa arvioida ryhmänsä kehittämisprosessia ja sen lähtökohtia.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja yhdistää kestävän kehityksen tavoitteita ja palvelumuotoilua prosessina ammatilliseen kontekstiin.
Opiskelija osaa soveltaa kestävän kehityksen tavoitteita uusien palvelujen muotoilussa tavoitellun asiakaskokemuksen saavuttamiseksi.
Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti kehittäen sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Opiskelija osaa kriittisesti arvioida ryhmänsä kehittämisprosessia, antaa siihen rakentavia kehitysehdotuksia sekä tehdä tarvittavia muutoksia siihen prosessin aikana.

Go back to top of page