Strategy and Change Management, as well as Communication (5cr)
Code: NY00EC63-3031
General information
- Enrolment period
- 24.11.2025 - 18.01.2026
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 19.01.2026 - 17.05.2026
- The implementation has not yet started.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Educations
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Teachers
- Anu Vänskä
- Kai Hintsanen
- Person in charge
- Anu Vänskä
- Groups
-
26YAMKYlempi AMK, yhteiset opinnot 2026
- Course
- NY00EC63
Objectives (course unit)
Student
Understand the importance of the values, mission and vision in strategic management
Know the criteria and methods of strategic management
Know the strategy process and affecting factors
Able to apply strategic management in their own domain and in organization
Understand the importance of the organizational communication in strategic management
Manages the appropriate communication channels
Understand the importance of communication in strategic change management
Content (course unit)
235/5000
- Mission, values, vision, strategy
- Strategy Process
- Strategic management
- Change Management
- The balanced scorecard (BSC)
- Implementation and communication strategy
- Learning organization
- Organizational, managerial and customer communication
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student is able to identify and define the key concepts and contents related to strategic management and communication.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student is able to apply the essential contents of strategic management and communication at work organizations and companies.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student is able to analyze strategic management and communication entities and combine them with professional context
Location and time
Moodle 19.1.-17.5.2026.
Exam schedules
Kurssilla ei ole tenttejä, vaan käytännönläheisiä oppimistehtäviä.
Assessment methods and criteria
Kaikki annetut tehtävät on suoritettava hyväksytysti.
Kustakin kurssin kolmen temaattisen osa-alueen tehtävästä opiskelija saa numeerisen arvioinnin. Kurssin kokonaisarvosana muodostuu tehtäväkohtaisten numeeristen arviointien perusteella.
Orientaatiotehtävä arvioidaan: hyväksytty/hylätty.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
100 % verkkokurssi. Kaikki aineistot, tehtävät ja viestintä ovat Moodlessa. Kurssi sisältää teemoittaisia tehtäviä, jotka opiskelija voi oman valinnan mukaan tehdä joko pienryhmässä tai yksin. Kurssin voi suorittaa vapaasti omassa aikataulussa 19.1.-17.5.2026 välisenä aikana.
Learning materials
Opettajien tuottamat ja osoittamat materiaalit Moodlessa.
Student workload
5 opintopistettä = 5 x 27 tuntia = enintään 135 tuntia itsenäistä opiskelua.
Opiskelijan ajankäyttö on opiskelijan itsensä päätettävissä kurssin kokonaisaikataulun puitteissa.
Content scheduling
Kurssi koostuu orientaatiotehtävästä ja kolmesta temaattisesta kokonaisuudesta.
Completion alternatives
Ei ole
Practical training and working life cooperation
Tutustuminen esimerkkiorganisaation käyttämiin strategiatyökaluihin.
International connections
Opiskelijat voivat valita kansainvälisiä esimerkkiyrityksiä tutustuttavakseen.
Further information
Kurssin Moodlessa.