Skip to main content

Strategy and Change Management, as well as Communication (5cr)

Code: NY00EC63-3031

General information


Enrolment period
24.11.2025 - 18.01.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
19.01.2026 - 17.05.2026
The implementation has not yet started.
Credits
5 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
Educations
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Teachers
Anu Vänskä
Kai Hintsanen
Person in charge
Anu Vänskä
Groups
26YAMK
Ylempi AMK, yhteiset opinnot 2026
Course
NY00EC63

Objectives (course unit)

Student
Understand the importance of the values, mission and vision in strategic management
Know the criteria and methods of strategic management
Know the strategy process and affecting factors
Able to apply strategic management in their own domain and in organization
Understand the importance of the organizational communication in strategic management
Manages the appropriate communication channels
Understand the importance of communication in strategic change management

Content (course unit)

235/5000
- Mission, values, vision, strategy
- Strategy Process
- Strategic management
- Change Management
- The balanced scorecard (BSC)
- Implementation and communication strategy
- Learning organization
- Organizational, managerial and customer communication

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student is able to identify and define the key concepts and contents related to strategic management and communication.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student is able to apply the essential contents of strategic management and communication at work organizations and companies.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student is able to analyze strategic management and communication entities and combine them with professional context

Location and time

Moodle 19.1.-17.5.2026.

Exam schedules

Kurssilla ei ole tenttejä, vaan käytännönläheisiä oppimistehtäviä.

Assessment methods and criteria

Kaikki annetut tehtävät on suoritettava hyväksytysti.

Kustakin kurssin kolmen temaattisen osa-alueen tehtävästä opiskelija saa numeerisen arvioinnin. Kurssin kokonaisarvosana muodostuu tehtäväkohtaisten numeeristen arviointien perusteella.

Orientaatiotehtävä arvioidaan: hyväksytty/hylätty.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

100 % verkkokurssi. Kaikki aineistot, tehtävät ja viestintä ovat Moodlessa. Kurssi sisältää teemoittaisia tehtäviä, jotka opiskelija voi oman valinnan mukaan tehdä joko pienryhmässä tai yksin. Kurssin voi suorittaa vapaasti omassa aikataulussa 19.1.-17.5.2026 välisenä aikana.

Learning materials

Opettajien tuottamat ja osoittamat materiaalit Moodlessa.

Student workload

5 opintopistettä = 5 x 27 tuntia = enintään 135 tuntia itsenäistä opiskelua.
Opiskelijan ajankäyttö on opiskelijan itsensä päätettävissä kurssin kokonaisaikataulun puitteissa.

Content scheduling

Kurssi koostuu orientaatiotehtävästä ja kolmesta temaattisesta kokonaisuudesta.

Completion alternatives

Ei ole

Practical training and working life cooperation

Tutustuminen esimerkkiorganisaation käyttämiin strategiatyökaluihin.

International connections

Opiskelijat voivat valita kansainvälisiä esimerkkiyrityksiä tutustuttavakseen.

Further information

Kurssin Moodlessa.

Go back to top of page