The Intelligent Interplay of Marketing and Sales (3cr)
Code: 3H00GA66-3005
General information
- Enrolment period
- 24.11.2025 - 09.01.2026
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 14.01.2026 - 31.03.2026
- The implementation has not yet started.
- Credits
- 3 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
During the course the student will carry out an assignment-based sales and marketing project.
The student will be able to
- plan and execute a sales and marketing project
- set goals and performance indicators to the project
- act as a project team member
- use a digital sales and marketing software supporting project work
- document the project and present its results
Content (course unit)
How to plan and execute a successful sales and marketing project?
How to act as a member of a well-functioning team?
How to apply a sales and marketing software in a project?
How to measure the results of a project?
How to present the results of a project?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student can identify project phases and knows some project indicators. The student recognizes the basic principles of teamwork. The student can use the marketing and sales software with guidance.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student can classify different project phases and is able to set versatile indicators and targets to the project. The student can act as part of the team. The student is able to estimate the basic principles of teamwork. The student is able to use the sales and marketing software independently with the help of pre-instructions.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student comprehends different project stages as a whole and can offer solid argumentation for the chosen project indicators and targets. The student can act as a constructive team member and understands the meaning of successful teamwork. The student can apply the marketing and sales software in an optimal way supporting the project.
Location and time
14.01.2026 09.15 - 11.00 B5-31 (lähiopetus)
21.01.2026 09.15 - 11.00 Zoom (etäopetus)
11.02.2026 09.15 - 11.00 B5-31 (lähiopetus)
18.02.2026 09.15 - 11.00 Zoom (etäopetus)
04.03.2026 09.15 - 11.00 B5-31 (lähiopetus)
18.03.2026 09.15 - 11.00 B5-31 (lähiopetus)
Exam schedules
Tentti (yksilö(: 18.03.2026 klo 09.15 - 11.00
1. uuusinta (ajankohta julkaistaan myöhemmin)
2. uusinta (ajankohta julkaistaan myöhemmin)
Assessment methods and criteria
Työpajoihin osallistuminen, Yksilötentti
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Itsenäinen opiskelu (kirjallinen materiaali, opetusvideot)
HubSpot -järjestelmän käyttö
Vierailija
Työpajat sekä etäluennot
Learning materials
HubSpot Academy materiaaleja (ilmoitetaan tarkemmin moodlessa)
Kaks.io Labsin opetusvideot hubSpotin käytöstä
Luentomateriaalit (ilmoitetaan tarkemmin moodlessa)
Student workload
3 op laajuus
Kolme etäluentoa (á 2h), kaksi työpajaa (á 3h), itsenäinen työskentely ja valmistautuminen tenttiin
Completion alternatives
Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.
Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 9.1.2026 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.
Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksii opintojakson vastuuopettaja.
Practical training and working life cooperation
Toteutuksella on mukana pääyhteistyökumppani Kaks.io Labs sekä HubSpot.
International connections
Osa oppimateriaaleista englanniksi.
Further information
Uusinnoissa noudatetaan liiketalouden tutkinto-ohjelman uusintakäytäntöä (ks. Tutkintosääntö 27 §) . Hylätyn oppimistehtävän (raportti, essee, ryhmätyö, esitys, tms.) voi uusia opintojakson päättymisen jälkeen. Uusinnasta tulee sopia opintojakson opettajan kanssa heti hylätyn arvioinnin saamisen jälkeen tai viimeistään 3 kk opintojakson päättymisen jälkeen (=toteutussuunnitelmaan kirjattu päättymispäivä). Jos opintojakso loppuu touko-kesäkuussa, tulee opettajaan olla yhteydessä 4 kk:n kuluessa. Mikäli opiskelija ei ole annetun aikarajan puitteissa yhteydessä opettajaan tai mikäli opiskelija ei palauta tehtävää opettajan kanssa erikseen sovitun aikarajan mukaisesti, tulee opiskelijan ilmoittautua kurssille uudelleen. Jos opintojakso on jäänyt selvästi kesken tai opiskelijalta puuttuu useita oppimistehtäviä, opintojakso tulee suorittaa uudelleen.