Customer-Oriented Development of Social and Health Services (5 cr)
Code: 7K00GH57-3014
General information
- Enrolment period
- 19.05.2025 - 03.08.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 04.08.2025 - 19.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- English
- Seats
- 0 - 250
- Degree programmes
- Degree Programme in Radiography and Radiotherapy
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
- Degree Programme in Social Services
- Degree Programme in Dental Hygiene
- Teachers
- Katri Maijanen
- Saija Sutelainen
- Marjo Tienari
- Minna Nurminen
- Sara Sternberg
- Anni Arola
- Person in charge
- Marjo Tienari
- Groups
-
24ASH2DLSairaanhoitajan tutkinto-ohjelma, 24ASH2DL
-
24ASH2CLSairaanhoitajan tutkinto-ohjelma, 24ASH2CL
- Tags
- BLENDED
- Course
- 7K00GH57
Objectives (course unit)
During the cource, you familiarize yourself with the social and health care service system, digital health and safety services. You get to know basics of information security and importance of customer information. You will also get to know service design and its importance in the development of social and healthcare services.
After completing the course, the student
• Knows the service system, the general principles of legislation and the context of social and health services and identification of one's own profession as part of the whole.
• Recognizes the importance of customer digital inclusion in evolving social and health services and is able to assess the suitability of digital solutions and e-services from the customer's perspective.
• Recognizes the importance of multidisciplinary cooperation and development in social and health services.
• Recognizes service design and innovation methods as a tool for multi-professional development and develops skills for customer-oriented development as part of their work.
• Understands the importance of data security and data protection in data production and reporting in social services.
Content (course unit)
• Service system and evolving environment in the social and health care sector
• Customer-oriented digital health and social services
• Service design in the development of social services
• Production of client information in social and health services, data security and data protection
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Pass:
The student
• Can describe the structures of the social and health service system.
• Understands the importance of multidisciplinary cooperation in the development of client-oriented services.
• Can describe development methods and his/her role in development processes.
• Passes the course assignments and actively participates in group work.
• Can apply the principles of data protection and information security and know the principles of information production.
Fail:
The student
• Does not know how to describe the structures of the social and health service system.
• Does not understand the importance of multi-professional cooperation in the development of client-oriented services.
• Does not know how to describe development methods and his/her role in development processes.
• Does not pass the coursework and does not actively participate in group work.
• Does not know how to apply the principles of data protection and data security and does not know the principles of information production.
Location and time
Opintojakson kesto: viikot 32-51
Läsnäolovelvollinen orientaatio (etäopetus)
Läsnäolovelvollinen oman pienryhmän kokoontuminen oman pienryhmän opettajan aikataulun mukaisesti (etäopetus)
Kaksi tiimitehtävän ohjauskertaa (etäopetus)
Läsnäolovelvollinen Sote Virtual Lab vierailu oman pienryhmän kanssa (lähiopetus)
Läsnäolovelvollinen loppuseminaari oman pienryhmän opettajan aikataulun mukaisesti (etäopetus)
Exam schedules
Opintojaksolla ei ole tenttiä. Hyväksyttyyn suoritukseen sisältyy opintojakson yksilö -ja tiimitehtävien suorittaminen hyväksytysti.
Assessment methods and criteria
Opintojakson yksilö- ja tiimitehtävien suorittaminen annettujen ohjeiden ja aikataulun mukaisesti.
Pakollisissa opetustilanteisa paikalla oleminen ja aktiivinen osallistuminen.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Verkkotyöskentely itsenäisesti
Verkkotyöskentely tiimeissä
Lähityöskentely tiimeissä
Learning materials
Opetusmateriaali löytyy opintojakson moodlealustalta.
Student workload
5 op x 27 h = 135 h opiskelijan työtä
Orientaatio 1 x 45min
Oman pienryhmän kokoontuminen 2 x 45min
Kaksi tiimitehtävä ohjauskertaa 1,5h + 1,5h
Sote Virtual Lab vierailu 2 x 45min
Loppuseminaari 3 x 45min
Verkkotyöskentely itsenäisesti ja tiimissä 125h
Content scheduling
Opintojakson osat:
Opintojakson info
1. Sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmä ja kehittyvä toimintaympäristö
2. Asiakastiedon tuottaminen sosiaali- ja terveyspalveluissa, tietoturva ja tietosuoja
3. Asiakaslähtöiset digitaaliset sosiaali- ja terveyspalvelut
4. Palvelumuotoilu sosiaali- ja terveysalan kehittämisessä
Opintojakson tiimitehtävä
Completion alternatives
Ei ole
Practical training and working life cooperation
Ei ole
International connections
Opintojakso on mahdollista suorittaa englannin kielellä englanninkielisellä toteutuksella: 7K00GH57-3008 Asiakaslähtöisesti kehittyvät sosiaali- ja terveyspalvelut
Further information
Opintojakso toteutetaan monialaisesti. Pienryhmät rakentuvat eri sote-alan opiskelijoista, joka harjaannuttaa monialaiseen työskentelyyn jo opintojen aikana.
Aikataulutetut tapaamiset ovat pakollisia poislukien vapaaehtoiset tiimityön ohjaustapaamiset.
Orientaatioon ja pienryhmän tapaamiseen osallistuminen on pakollista. Jos opiskelija ei voi osallistua orientaatioon ja pienryhmätapaamiseen, ei hän voi osallistua opintojaksolle. Jos opiskelijalla on poissaoloon pakottava syy, tulee hänen olla yhteydessä vastuuopettajaan ennen orientaatiota.
Jos opiskelija on pois Sote Virtual Lab vierailulta, vierailun voi tulla korvaamaan toisen ryhmän mukana. Korvaaminen sovitaan itse toisen pienryhmän opettajan kanssa.
Jos opiskelija on pois loppuseminaarista, sovitaan korvaamisesta oman pienryhmän opettajan kanssa.
Jos opiskelija ei osallistu opintojaksolle edellä mainittujen ohjeiden mukaisesti, voi opiskelija suorittaa opintojakson uudelleen seuraavalla lukukaudella.
Toteutussuunnitelma voi päivittyä ennen opintojakson orientaatiota.