Skip to main content

Choral Conducting 4 (15 cr)

Code: 2X00EU36-3005

General information


Enrolment period
01.04.2025 - 31.07.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.09.2025 - 08.05.2026
The implementation has not yet started.
Credits
15 cr
Local portion
15 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Music
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 10
Degree programmes
Degree Programme in Culture and Arts, Music
Person in charge
Markus Yli-Jokipii
Tags
CONTACT
Course
2X00EU36

Objectives (course unit)

Student shows development in their work as an artistic director of a choir. He/she is able to interpret the repertoire artisticly independently and masters the skills in conducting technique, sound and analysis of demanding choral scores of different eras.

Student is able to work responsibly and lead the artistic development of a choir using appropriate training methods. He/she is able to me a part of a professional team.

Content (course unit)

A recital of the minimum length of 45 minutes with an own choir or choirs and a skilled chamber choir provided or approved by TAMK . The repertoire has to cover barock, renaissance and romantic eras and include 1-2 works composed after 2000. At least one piece in the repertoire has to be accompanied by an instrument. The concert program must include a minimum of one piece by a female composer.

Conducting technique: technically skilled, expressive and communicative gestures.
Rehearsing methods: Different rehearsing approaches on voice training, tuning a choir, shaping choral sound and choral psychology and pedagogy.
Analysis of different styles of choral scores and playing choral scores.
Rehearsing and conducting a choir, even an own established one.

Studying a wide range of choral repertoire on B-level and mastering it technically and artisticly. Concert performance.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Opiskelija osaa ohjelmiston teknisesti. Hän osaa harjoittaa kokoonpanoa tarkoituksenmukaisesti.
Opiskelija kykenee esittämään vaadittavan ammattitason ohjelmiston. Taiteellinen ja tekninen hallinta on tyydyttävää. Musiikillisten kokonaisuuksien hallinta on heikkoa.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Opiskelija hallitsee ohjelman teknisesti ja taiteellisesti sekä tuo esiin eri tyylisuuntien erityispiirteitä. Hän osaa harjoittaa kokoonpanoa loogisesti ja tehokkaasti reagoimalla kuulemiinsa asiohin. Opiskelijan musiikillisten kokonaisuuksien hallinta on hyvä.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Opiskelija hallitsee ohjelman teknisesti ja taiteellisesti sekä tuo esiin eri tyylisuuntien erityispiirteitä. Hän osaa harjoittaa kokoonpanoa loogisesti ja tehokkaasti reagoimalla kuulemiinsa asiohin. Opiskelijan musiikillisten kokonaisuuksien hallinta on hyvä. Opiskelija osoittaa ohjelman erinomaisen teknisen hallinnan lisäksi erityistä taiteellista ja persoonallista ilmaisuvoimaa. Opiskelija tuo esiin erityisen vakuuttavasti eri tyylisuuntien ominaispiirteitä. Opiskelija on omaksunut rikkaan sointikulttuurin sekä kykenee luomaan hallittuja musiikillisia muotokokonaisuuksia. Opiskelija tulkitsee musiikkia taiteellisena johtajana.

Location and time

Yksilöopetus sovitaan opettajan kanssa.
Ryhmäopetus tiistaisin Satamakadun sali.

Exam schedules

Vähintään 45 minuutin konserttikokonaisuus, jossa on mukana on opiskelijan oma kuoro tai kuoroja sekä oppilaitoksen hyväksymä korkeatasoinen kuoro. Ohjelman tulee kattaa renessanssin, barokin ja romantiikan tyylikaudet ja siihen tulee sisältyä 1-2 vuoden 2000 jälkeen sävellettyä teosta. Vähintään yhden teoksen on oltava soitinsäestyksellinen. Ohjelmiston tulee sisältää vähintään yksi naissäveltäjän säveltämä teos.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Kuoronjohdon yksilöopetus pääaineisille kuoronjohtajille.
Harjoittelun ohjausta videopalautteen avulla.
Ryhmäopetus kuoronjohdon luokkatunneilla. Sisältää resitaalikonsertin.

Vähintään 45 minuutin konserttikokonaisuus, jossa on mukana on opiskelijan oma kuoro tai kuoroja sekä oppilaitoksen hyväksymä korkeatasoinen kuoro. Ohjelman tulee kattaa renessanssin, barokin ja romantiikan tyylikaudet ja siihen tulee sisältyä 1-2 vuoden 2000 jälkeen sävellettyä teosta. Vähintään yhden teoksen on oltava soitinsäestyksellinen. Ohjelmiston tulee sisältää vähintään yksi naissäveltäjän säveltämä teos.

Student workload

Yksilöopetus 14x45 min, minkä lisäksi opiskelijan työtä partituurianalyysin ja johtamistekniikan harjoittamisen alalla.

Practical training and working life cooperation

Harjoittelu kuoronjohdon vokaaliyhtyeessä tiistaisin Satamakadun salissa. Lisäksi harjoittelua opiskelijan omassa kuorossa.

Further information

Studying in English is possible.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa kuorotyön perustaidot johtamistekniikasta, harjoittamisesta ja partituurianalyysistä. Opiskelija kykenee esittämään vaadittavan ammattitason ohjelmiston. Taiteellinen ja tekninen hallinta on tyydyttävää. Musiikillisten kokonaisuuksien hallinta on heikkoa.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

ohtamistekniikasta, harjoittamisesta ja partituurianalyysistä. Hän osaa harjoittaa kuoroa loogisesti ja tehokkaasti reagoimalla kuulemiinsa asiohin. Opiskelija hallitsee ohjelman teknisesti ja taiteellisesti sekä tuo esiin eri tyylisuuntien erityispiirteitä. Opiskelijan musiikillisten kokonaisuuksien hallinta on hyvä.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa kuorotyön perustaidot johtamistekniikasta, harjoittamisesta ja partituurianalyysistä.Opiskelija hallitsee ohjelmiston teknisesti ja taiteellisesti. Hän osaa harjoittaa kuoroa loogisesti ja tehokkaasti reagoimalla kuulemiinsa asiohin. Opiskelija osoittaa ohjelman erinomaisen teknisen hallinnan lisäksi erityistä taiteellista ja persoonallista ilmaisuvoimaa. Opiskelija tuo esiin erityisen vakuuttavasti eri tyylisuuntien ominaispiirteitä. Opiskelija on omaksunut rikkaan sointikulttuurin sekä kykenee luomaan hallittuja musiikillisia muotokokonaisuuksia.

Go back to top of page