Basics of Business Knowledge / Marketing and sales (5 cr)
Code: 3H00FP61-3005
General information
- Enrolment period
- 26.03.2025 - 02.04.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.04.2025 - 16.05.2025
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 1000
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
- Teachers
- Jarmo Pösö
- Mika Jokinen
- Mika Kärri
- Niina Syrjälä
- Hanna Schroderus
- Person in charge
- Hanna Schroderus
- Tags
- VIRTUAL
- Course
- 3H00FP61
Objectives (course unit)
Student
-can solve different percentage calculation problems
-has an overview of marketing
-manages the competitive tools of marketing in a changing environment
-has an overview of corporate sales and the skills required in this area
-can describe the sales process in corporate sales
-Know the key concepts of internal accounting
-be able to assess profitability at different levels
-understand how profitability can be influenced
Translated with DeepL.com (free version)
Content (course unit)
How do I use the percentage calculation in different situations?
What are the basic marketing concepts?
What are the competitive tools of marketing?
What is salesmanship and what skills are required of the modern salesperson?
What is the modern sales process in corporate sales?
What are the basic concepts and definitions of economics?
How do you monitor the profitability of a business?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Students will know the basic concepts covered in the course, be able to use basic methods and solve simple applications similar to the problems discussed.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student masters the basic concepts of the course topics, can apply the course topics to different situations and can justify the solutions.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Students will know the basic concepts covered in the topics and will have a comprehensive understanding of the course topics and their use in solving problems, as well as the ability to analyse and justify logically the solutions chosen.
Location and time
Valintakurssi järjestetään aikavälillä 8.4.2025 klo 8.00 – 16.5.2025 klo 15.00 ja toteutetaan Tampereen ammattikorkeakoulun Moodle verkko-oppimisympäristössä.
Valintakurssi on jaettu aikataulutettuihin osioihin niin, että voit suorittaa valintakurssin myös töiden ohella.
Valintakurssin osioiden aikataulut ovat:
Matematiikka ti 8.4. – ti 22.4.2025
Kannattavuus ma 14.4. – ma 5.5.2025
Markkinointi ja myynti ti 8.4. – ma 12.5.2025
Työkokemus ti 8.4. – ti 6.5.2025
Tenttien ajankohdat osioittain:
Matematiikka ti 22.4.2025 klo 8.00 – 23.59
Kannattavuus ma 5.5.2025 klo 8.00 – 23.59
Markkinointi ja myynti ma 12.5.2025 klo 8.00 – 23.59
Työkokemus: Todistusten palautus viimeistään 6.5.2025 klo 23.59
Exam schedules
Tenttien ajankohdat osioittain:
Matematiikka ti 22.4.2025 klo 8.00 – 23.59
Kannattavuus ma 5.5.2025 klo 8.00 – 23.59
Markkinointi ja myynti ma 12.5.2025 klo 8.00 – 23.59
Uusintatentit:
Matematiikka: ma 19.5.2025 klo 8.00 – 23.59
Kannattavuus: ti 20.5.2025 klo 8.00 – 23.59
Markkinointi ja myynti: ke 21.5.2025 klo 8.00 – 23.59
Assessment methods and criteria
Sinun on osallistuttava valintakurssin matematiikan, kannattavuuden sekä markkinoinnin ja myynnin osioihin, jotta voit saada hyväksytyn suorituksen opintojaksosta. Mikäli jokin näistä osioista jää tekemättä, niin suorituksesi on hylätty. Jokaiselle osiolle on määritetty alin hyväksytty pistemäärä, joka osiosta on saatava (työkokemus osiossa ei ole minimipistemäärää).
Arviointimenetelmistä ja arvioinnin perusteista kerrotaan tarkemmin valintakurssin Moodle-alustalla.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Itsenäinen opiskelu verkkomateriaalin ja kirjallisuuden avulla.
Huom! Tämä opintojakso ei sisällä aikataulutettuja luentoja.
Valintakurssi on jaettu aikataulutettuihin osioihin niin, että voit suorittaa valintakurssin myös töiden ohella.
Valintakurssin osioiden aikataulut ovat:
Matematiikka ti 8.4. – ti 22.4.2025
Kannattavuus ma 14.4. – ma 5.5.2025
Markkinointi ja myynti ti 8.4. – ma 12.5.2025
Työkokemus ti 8.4. – ti 6.5.2025
Tenttien ajankohdat osioittain:
Matematiikka ti 22.4.2025 klo 8.00 – 23.59
Kannattavuus ma 5.5.2025 klo 8.00 – 23.59
Markkinointi ja myynti ma 12.5.2025 klo 8.00 – 23.59
Työkokemus: Todistusten palautus viimeistään 6.5.2025 klo 23.59
Learning materials
Markkinointi ja myynti:
- Markkinointi: Bergström S., Leppänen A. 2021: Yrityksen asiakasmarkkinointi.
(Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta)
- Myynti: Kenner, Kert, ym. #Myyntikirja : menesty uuden ajan B2B-myynnissä. Alma Talent, 2020.
(Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta)
Kannattavuus:
- Raija Jormakka, Kaija Koivusalo, Jaana Lappalainen & Mervi Niskanen: Laskentatoimi. Edita, 2015 tai uudempi (Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta)
Student workload
5 op = 135 h opiskelua.
Content scheduling
Valintakurssin osioiden aikataulut ovat:
Matematiikka ti 8.4. - ti 22.4.2025
Kannattavuus ma 14.4. - ma 5.5.2025
Markkinointi ja myynti ti 8.4. - ma 12.5.2025
Työkokemus ti 8.4. - ti 6.5.2025
Completion alternatives
Toteutuksella ei ole valinnaista suoritustapaa.
Practical training and working life cooperation
Toteutukseen ei sisälly työelämäyhteistyötä.
Further information
TÄRKEÄÄ:
Voit kirjautua valintakurssin Moodleen jo pe 4.4. klo 9.30 alkaen, jolloin Moodlessa on näkyvissä valintakurssin yleiset ohjeet. Valintakurssin varsinaiset osiot avautuvat 8.4. klo 8.00. Kirjaudu Moodleen viimeistään silloin, jotta ehdit suorittaa kurssin kaikki osiot ajallaan.
Kirjaa itsellesi kalenteriin tenttien ajankohdat. Huom! Uusintatentin kautta ei voi tulla valituksi eli niiden tulokset eivät siirry opiskelijavalintaan. Voit kuitenkin uusinnan hyväksytyllä arvosanalla saada opintojaksosta hyväksytyn arvosanan ja opintopisteet.