Skip to main content

Acquiring Customers in Digital Channels (5cr)

Code: NY00EK75-3007

General information


Enrolment period
23.05.2025 - 28.08.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
04.09.2025 - 27.10.2025
The implementation has not yet started.
Credits
5 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
Educations
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Teachers
Mari Stenvall
Person in charge
Mari Stenvall
Tags
BLENDED
ONLINE
Course
NY00EK75

Objectives (course unit)

• Kurssin jälkeen opiskelija osaa:
• kehittää, suunnitella ja toteuttaa asiakashankintaa yrityksen digitaalisissa markkinointikanavissa
• suunnitella ja toteuttaa hakukoneoptimointia ja –markkinointia
• käyttää GoogleAds –työkalua
• suunnitella GoogleAds -työkalun hyödyntämisen organisaatiossa

Content (course unit)

Opintojakson sisällöt
• GoogleAds työkalun käyttö
• Hakukoneoptimointi (SEO) ja hakusanojen valinta
• Hakukonemainonta (GoogleAds)

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Student
• is able to perform the learning tasks of the course
• demonstrate that they are in control of the core content of the course
• is able to apply the lessons learned in working life situations, but there is much to improve in sharing knowledge

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Student
• performs the course as a whole fairly well
• An active learner and as an individual and in a team can demonstrate the applicability of knowledge and practices acquired from literature, lectures, and other sources to tasks analyzing and developing working life

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Student
• is able to perform all the parts of the course commendably
• she has shown interest and motivation to learn as an individual and in a team and is able to share her knowledge with others
• master the curriculum and apply the skills learned from literature, lectures, and other sources in analyzing and developing work-life skills

Location and time

Kurssi on verkkokurssi, jossa opiskelu on itsenäistä, mutta sidoksissa ryhmän aikatauluun. Kurssi on intesiivinen ja aikataulutettu ja vaatii aikataulussa pysymistä, jotta opiskelu on mielekästä.

Exam schedules

Ei erilliä tenttejä vaan arvosana muodostuu suoritusperusteisesti.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Haluatko kehittää osaamistasi some-markkinoinnissa? Haluatko ymmärtää, miten digitaalisia kanavia hyödynnetään tehokkaasti yrityksen markkinoinnissa ja myynnissä?

Kurssilla perehdytään digitaalisen markkinoinnin ja sisällöntuotannon keskeisiin kysymyksiin: oikeiden kanavien valintaan eri kohderyhmille, kiinnostavan sisällön tuottamiseen, onnistuneen digimarkkinoinnin suunnitteluun ja toteutukseen, verkossa tapahtuvan myynnin erityispiirteisiin sekä asiakasdatan hyödyntämiseen segmentoinnin ja markkinoinnin kohdentamisen tukena.

Opintojakson jälkeen osaat tehdä perusteltuja kanavavalintoja, suunnitella ja toteuttaa monipuolista sisältömarkkinointia yritykselle, hyödyntää digitaalisuutta myyntiprosessin eri vaiheissa sekä analysoida asiakasdataa ja tehdä sen pohjalta päätöksiä.

Kenelle kurssi sopii?
✔ Haluat perustiedot some-markkinoinnin periaatteista
✔ Haluat päivittää osaamistasi
✔ Tunnet some-markkinointia pintapuolisesti, mutta kaipaat selkeää kokonaiskuvaa
✔ Haluat kehittää itseäsi markkinoijana ja ymmärtää, mitä somessa tapahtuu ”kulissien takana”.


Kenelle kurssi ei sovi?
✘ Työskentelet jo aktiivisesti some-markkinoinnin parissa
✘ Aihe on täysin vieras etkä kaipaa perusasioiden ymmärrystä
✘ Etsit syvällistä asiantuntijakoulutusta some-markkinointiin


Kurssi suoritetaan verkossa. Kurssilla on kaksi lähi/etäopetuspäivää, jotka ilmoitetaan kurssin alussa.

Kurssin aloitus: Etäluento
Mahdollinen vierasluennoitsija: Etäluento/Lähiopetus

Learning materials

Tarvittava materiaali moodlessa.

Go back to top of page