Welfare-technology (3 cr)
Code: 7S00EM57-3010
General information
- Enrolment period
- 03.01.2025 - 10.03.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.03.2025 - 31.05.2025
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
The student has an understanding of the potential of wellbeing and health technology in maintaining wellbeing and promoting health. The student is able to find out the needs of different user groups and User experiences of different wellness and health technology solutions. Is able to apply user-oriented design methods in the planning of wellness and health technology. Be aware of the need for ethical considerations when designing wellness and health technology solutions.
Content (course unit)
Maintaining wellbeing and promoting health as concepts. Key concepts and content of wellbeing and health technologies. Possibilities for utilization of technologies in maintaining well-being and health promotion. Core contents and concepts of user-centered design. Methods to determine user needs. Methods for the co-development of on-demand and user-driven technologies. Ethics and data protection in the context of wellness and health technology users.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Can explain the key concepts and content of wellness and health technologies. Can explain the key concepts and methods of user-centered design. Can describe and experiment with methods for co-development of demand and user driven technologies. Able to contribute to discussions on ethical and privacy issues.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Can use key concepts of wellbeing and health technologies in the right context. Is able to use the key concepts of user-centered design correctly and reasonably to choose methods according to the situation. Can use methods to co-develop demand and user-driven technologies. Can contribute constructively to discussions on ethical and privacy issues.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Can apply and combine methods to determine user needs Is able to apply and combine methods in the co-development of demand and user-driven technologies. Can analyze and document research results. Can critically evaluate the results obtained.
Location and time
5.3 klo 8.30- 11.45 Orientaatio ja luento, Sote Virtual Lab -vierailu. Tila F2-21/22
30.4 klo 12.30- 15.45 Loppuseminaari Tila G00-10
Nämä tapahtumat läsnäolovelvoitteisia.
Exam schedules
Kurssilla ei ole tenttiä, arvosana muodostuu itsenäisten tehtävien ja pienryhmätehtävän yhteisarvosanasta.
Arvioitava pienryhmätehtävä 0-5: palautusaikataulu tarkentuu tehtävänannon yhteydessä.
Itsenäiset tehtävät: Palautus 30.4.25 klo 23:59 mennessä.
Assessment methods and criteria
Arvioitava pienryhmätehtävä 0-5, suoritusohjeet kurssin moodlealustalla.
Pienryhmätehtävä tulee olla palautettuna aikataulun mukaisesti.. Pienryhmätehtävät esitellään seminaarissa, joka pidetään 30.4.25.
Itsenäiset tehtävät: suoritusohjeet kurssin moodlealustalla. Tehtävät tulee olla palautettuna 30.4.25 klo 23:59 mennessä.
Puolet arvosanasta muodostuu tehtyjen itsenäisten tehtävien määrän perusteella ja puolet pienryhmätehtävän arvosanan perusteella.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Toteutussuunnitelma tarkentuu orientaatioon mennessä. Siihen asti muutokset mahdollisia.
Orientaatio, luento, itsenäiset- ja ryhmätehtävät, esitysseminaari, Sote Virtual Lab -vierailu.
Learning materials
Luentomateriaalit, lisämateriaalit Moodlessa
Student workload
Opiskelijan työtä 3 x 27 h eli 81h.
Content scheduling
5.3 klo 8.30- 11.45 Orientaatio ja luento, Sote Virtual Lab -vierailu
30.4 klo 12.30 -15.45 Loppuseminaari
Nämä tapahtumat läsnäolovelvoitteisia.
Further information
Opetuskerroilla pakollinen läsnäolo