Project Work Skills (3 cr)
Code: 7S00EL94-3015
General information
- Enrolment period
- 14.12.2024 - 23.04.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 24.01.2025 - 07.05.2025
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
Students
- understand the significance of a project in the implementation of a strategy
- are able to plan, implement, and assess a project
- can make a budget plan for their project
- know the basics of meeting and negotiation skills and can apply them in the planning and implementation of the project
Content (course unit)
- Process and management of a project
- Evaluation of a project
- Financing and budget
- Searching for financing methods on a national and EU level
- Stages and documents of meetings and negotiations
- Effective speaking and presentation and the importance of argumentation
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student has sufficiently achieved the knowledge and skills objectives set for the course. He / she knows the basic concepts of project life cycle and project work and recognizes the responsibilities and roles of the project organization. They are aware of the importance of a project plan from the perspective of the project lifecycle and are aware of the importance of communication and documentation in project work. The student recognizes the importance of project monitoring, evaluation and quality assurance as part of project implementation.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student has achieved well-defined knowledge and learning objectives and skills in the course. They are able to explain the importance of a project plan from the perspective of the project life cycle and to structure the importance of communication and documentation in project work. The student is able to explain the importance of project monitoring, evaluation and quality assurance as part of project implementation and is able to compare different project financing forms and financing processes.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student has excelled in the knowledge and skills of the course. They will be able to analyze the basic concepts of project life cycle and project work, responsibilities and roles of a project organization in relation to developing professional skills. They will be able to analyze the significance of a project plan from the perspective of the project life cycle and will be able to analyze and analyze the importance of communication and documentation in a project context. The student is able to analyze and develop project monitoring, evaluation and quality as part of project work and to compare different project financing forms and financing processes.
Location and time
24.1.-7.5.2025
Itsenäinen suoritus.
Verkkotyöskentely Moodlessa.
Kurssi on käynnissä koko kevään ja tehtäviä voi tehdä omassa tahdissa.
Exam schedules
Ei tenttiä.
Assessment methods and criteria
Jokainen tehtävä arvostellaan arvosanoin 1-5.
Kurssin arvosana lasketaan tehtävien keskiarvosta. Kurssiarvosanan saamiseksi, tulee jokainen tehtävä suorittaa hyväksytysti (väh. 1).
Tehtävien arvioinnissa kiinnitetään huomiota teorian sekä muun lähdeaineiston käyttöön sekä omiin pohdintoihin ja havaintoihin.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Kurssi toteutetaan kokonaisuudessaan verkossa itsenäisenä opiskeluna (ei ryhmätehtäviä). Mikään ei kuitenkaan estä yhdessä pohtimassa tehtäviä, mutta huomioikaa, että jokainen palauttaa oman yksilöllisen tehtävän.
Tehtävät aukeavat Moodlessa 24.1.2025. Arvosanan saamiseksi, kaikki viisi osatehtävää tulee tehdä hyväksytysti 7.5.2025 mennessä.
Huom! Myöhässä tulleita tehtäviä ei huomioida.
Learning materials
PERUSMATERIAALIT
• Ruuska Kai, 2007 tai 2012: Pidä projekti hallinnassa, suunnittelu, menetelmät ja vuorovaikutus.
• Viirkorpi Paavo: Onnistunut projekti - Opas kunta-alan projektityöskentelyynTiedosto
• Silfverberg Paul: Ideasta projektiksi. Projektinvetäjän käsikirjaTiedosto
SYVENTÄVÄT MATERIAALIT
• Paasivaara, Suhonen & Virtanen 2011, Projektijohtaminen hyvinvointipalveluissa.
• Mäntyneva Mikko 2016, Hallittu projekti. Jäntevästä suunnittelusta menestylselliseen toteutukseen.
• Pulkkanen Aleksi, Projektityön digiopas.
Student workload
Viisi osatehtävää, joihin vastataan Moodlessa annetun materiaalin avulla.
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
-
Further information
Lue tehtävänannot huolellisesti!
Jokainen tehtävä arvostellaan arvosanoin 1-5.
Kurssin arvosana lasketaan tehtävien keskiarvosta.
Tehtävien arvioinnissa kiinnitetään huomiota teorian sekä muun lähdeaineiston käyttöön sekä omiin pohdintoihin ja havaintoihin.