Skip to main content

Planning Individual Study Paths (5 cr)

Code: 1L00FO64-3005

General information


Enrolment period
01.05.2025 - 30.08.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.05.2025 - 31.12.2025
Implementation is running.
Credits
5 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Professional Teacher Education
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Maija Timonen
Kosti Nivalainen
Minna Seppälä
Person in charge
Minna Seppälä
Tags
BLENDED
CONTACT
VIRTUAL
SELF LEARNING
Course
1L00FO64

Objectives (course unit)

After completing the study unit, the student is able to
- demonstrate knowledge of the legislation, regulations and instructions directing the education and apply them to their work
- identify their organisation’s implementation model for special support, as well as documents related to special support
- use appropriate methods to chart the need for support, assess their usability and apply them to their work
- cooperate multiprofessionally while charting needs for special support and guidance and use the appropriate networks
- use the charting as a starting point for planning a student’s individual study path
- develop students’ methods of special support and learning in various learning environments
- actively plan support measures together with the students and various networks.

Content (course unit)

During this study unit, we will seek to answer the following questions:
- How do you use the legislation and regulations that direct education and the instructions of the arranging party in the work of a professional special needs teacher?
- What kinds of learning challenges and needs for support do professional special needs teachers encounter in their work?
- Which methods are used for charting support for learning?
- How do you make conclusions about arranging the student’s individual study path based on the charting?
- How do you plan the necessary support measures together with the student and the networks?

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

The student passes the study unit if they have demonstrated competencies described in the learning outcomes. If the student has not achieved the learning outcomes or supplemented their competencies in the manner agreed on, they will fail the study unit. The grounds for the assessment criteria are described in the document ‘Pedagogical principles in professional Special Needs Teacher Education’. The assessment criteria is derived from the learning outcomes presented in the implementation plan for the study unit.

Location and time

Koulutuspäivät 20.-21.8.2025 sekä 24.-25.10.2025.
Verkkotapaaminen 18.9.2025.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Ammatillisen erityisopettajan opintojen käytännön toteutuksen painopiste on toiminnassa, yhteisessä tiedon ja osaamisen rakentumisessa sekä erilaisten vaihtoehtoisten näkökulmien löytymisessä.  Ammatillisessa erityisopettajankoulutuksessa painotetaan osallistavaa pedagogiikkaa, opiskelijan omaa aktiivisuutta, tutkivaa oppimista, yhteistä tiedon tuottamista ja arviointia sekä uusien toimintakäytänteiden kehittämistä.

Learning materials

Euroopan erityisopetuksen ja inklusiivisen opetuksen kehittämiskeskus. Viisi keskeistä viestiä inklusiiviseen opetukseen. teoriasta käytäntöön. https://www.european-agency.org/sites/default/files/Five_Key_Messages_for_Inclusive_Education_FI.pdf 

Tilastotietoja: https://pxweb2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/StatFin/StatFin__erop/statfin_erop_pxt_13nb.px

Perusopetuslaki: https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1998/19980628

Laki ammatillisesta koulutuksesta: https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2017/20170531#L7P64

Lukiolaki: https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2018/20180714?search%5btype%5d=pika&search%5bpika%5d=laki%20lukiokoulutuksesta

Ammattikorkeakoululaki: https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2014/20140932

Oppilas- ja opiskelijahuoltolaki: https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2013/20131287

SORA-säädösten toimeenpano: https://eperusteet.opintopolku.fi/eperusteet-service/api/dokumentit/6764440h

Saavutettavuuskriteeristö. Väline korkeakoulun arviointiin. http://www.esok.fi/hankkeet/oho-hanke/julkaisut/saavutettavuuskriteeristo

Savikuja, T. & Puustjärvi, A. (toimi.). 2022. Nepsy-opas. Tukea neuropsykiatrisiin haasteisiin. Keuruu: PS-kustannus.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun erityisopettajaopiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Mikäli erityisopettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

Go back to top of page